بهترین مکان مسافرت در عید نوروز

مسافرت در عید نوروز

تعطیلات رسمی نوروز، بوی بهار، طبیعت زیبا و آرامش و آسودگی خاطر از استرس های روزمره، همه اینها نوروز را به بهترین فرصت برای سفر تبدیل کرده است. با فرا رسیدن فصل بهار بسیاری از افراد در ته ذهن خود به دنبال یک مقصد مناسب برای سفر می گردند و به دنبال نام آشنا یا مقصد جدیدی برای استراحت و تفریح ​​در آغاز سال جدید هستند.در این متن قصد داریم چندتا از بهترین مکان های مسافرت در عیدنوروز را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم:

 

اصفهان

اصفهان

اصفهان شهری پرجنب‌وجوش است که در امتداد رودخانه‌ای تماشایی با سه مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، معماری باستانی اسلامی، مردم محلی مهمان‌نواز، پل‌های باشکوه و مکان‌های پنهان فراوان برای کشف، کشیده شده است. جای تعجب نیست که شهر اصفهان به «نصف جهان» معروف است. این شهر به دلیل کاشی کاری های دستی و میادین عمومی باشکوهش، یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می رود. اصفهان، سومین شهر بزرگ ایران، باید در صدر فهرست مسافران ایران باشد.

اصفهان به دلایل زیادی برترین مقصد گردشگری ایران است. انبوه بلوارهای پردرخت، باغ‌های ایرانی و ساختمان‌های مهم اسلامی به آن جذابیت بصری می‌دهد که با هیچ شهر ایرانی دیگری قابل مقایسه نیست. قدم زدن در بازار تاریخی، روی پل‌ زیبای سی و سه پل و میدان نقش جهان مطمئناً از لذتهای سفر در تعطیلات نوروز می باشد.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به اصفهان هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به اصفهان را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

چابهار

چابهار

چابهار مقصدی زیبا و ناشناخته است، حتی اکثر ایرانی ها هم نمی دانند برای چه به این منطقه از کشور می آیند. اما مطمئناً دلایل خوبی برای سفر به چابهار وجود دارد. منطقه آزاد چابهار انفجاری از فرهنگ، رنگ ها، مردم، مناظر تاریخی، دریای باورنکردنی عمان و طبیعت کمیاب خیره کننده آن است!

علاوه بر این، بادهای موسمی از شبه قاره هند (در تابستان) چابهار را به خنک‌ترین بندر جنوبی در تابستان و گرم‌ترین نقطه ایران در زمستان تبدیل می‌کند. به همین دلیل به آن چابهار می گویند که به معنی «چهار بهار» است که نشان دهنده این واقعیت است که آب و هوا در تمام طول سال شبیه بهار است.

در ابتدا دریای عمان برای انجام ورزش‌های آبی، غواصی، موج‌سواری یا صرفاً لذت بردن از طلوع و غروب خورشید خلیج چابهار در کنار دریا عالی است.

مکان های خیره کننده ای مانند دریاچه صورتی لیپار را نیز از یاد نبرید. نگاهی به بازارهایی با فضای پاکستانی و هندی بیندازید، در اقامتگاه های بومگردی استراحت کنید و با دوستانه ترین مردم محلی یعنی بلوچ ها ملاقات کنید. همچنین کراهی (خورشی تند تهیه شده با مرغ/گوسفند و گوجه فرنگی که از غذاهای پاکستانی رایج در چابهار محسوب می شود) بخورید.

دیگر مکان‌های دیدنی چابهار و اطراف آن عبارتند از: روستای رمین با ساحل صخره‌ای باشکوه، تالاب لیپار و دریاچه صورتی خیره‌کننده، مسجد جامع، باغ گیاه شناسی، آتشفشان های گلی، غارهای باستانی سه گانه تیس، قلعه پرتغالی ها در تیس ،اسکله بریس ، کوههای مریخی ، انجیر معابد ، روستای درک و … همه جاهایی هستند که هر زمان که به چابهار رسیدید باید از آنها دیدن کنید.

چیزی که هر مسافری را شگفت زده می کند، کوه های رنگارنگ عجیب و غریب است که به کوه های مریخ معروف است که در مسیر چابهار به سمت جنگل حرا و پاکستان قرار دارد. چابهار یکی از معدود مناطق کشور است که مملو از جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیر است.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به چابهار هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به چابهار را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

شیراز

شیراز

شیراز که به شهر عاشقان شهرت دارد سرزمینی پر از دیدنی هاست.باید گفت شیراز یکی از زیباترین شهرهای ایران است که القاب زیادی به آن نسبت داده شده است، مثلاً شهر عاشقان و به این دلیل است که شیراز زادگاه شاعران بزرگی چون حافظ و سعدی است. این شهر جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی نیز دارد که شما به آنها علاقه مند خواهید شد. مردم شیراز واقعا خونگرم هستند. سفر به شیراز می تواند یکی از خاطره انگیزترین سفرهای شما باشد.

شیراز مکان های جذاب زیادی دارد که می توانید به دیدن آنها بروید و لذت ببرید. در اینجا تعدادی از این مکان ها را به شما معرفی می کنیم: مسجد نصیرالملک که مسجد 1000 رنگ ایران است، ارگ کریمخان که یکی از زیباترین و منحصر به فردترین بناهای شیراز است، باغ ارم که سرو بلند زیادی دارد و یکی از زیباترین باغ های ایران است، دریاچه مهارلو که در فصول مختلف سال رنگ های متفاوتی دارد، شاه چراغ که مهم ترین جاذبه مذهبی شیراز است. از دیگر جاذبه های شهر می توان به بازار وکیل، خانه زینت الملوک، باغ جهان نما، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، باغ عفیف آباد، سرای مشیر، دروازه قرآن، خانه های شاپوری و قوام اشاره کرد. به شما توصیه می کنیم به روستای زیبای شیراز که قلات نام دارد و کلیسایی قدیمی در آن قرار دارد، بروید.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به شیراز هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به شیراز را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

کرمان

کرمان

کرمان شهری در جنوب شرقی ایران است. مرکز استان کرمان است که بزرگترین استان ایران است. کرمان شهری تاریخی با فرهنگ و میراث غنی است. هزاران سال است که مردم درآن سکونت داشته و پایتخت چندین سلسله ایرانی بوده است.
بسیاری از گردشگران به این فکر می کنند که بهترین زمان برای سفر به کرمان چه زمانی است؟ در پاسخ باید گفت که فصل بهار به ویژه ماه فروردین و اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به کرمان است. 
هنگام بازدید از کرمان، حتما از میدان گنجعلی خان، حمام گنجعلی خان و بازار گنجعلی خان دیدن کنید. این مکان‌های تاریخی نگاهی اجمالی به میراث غنی شهر دارند.آتشکده زرتشتیان کرمان نه تنها مکانی با اهمیت تاریخی است بلکه موزه قوم نگاری را نیز در خود جای داده است. این یک مکان جذاب برای مسافران علاقه مند به تاریخ و فرهنگ است.همچنین در حرم شاه نعمت الله ولی و مشتاقیه با شگفتی های معماری دوران صفویه ایران آشنا می شوید.باغ ماهان با وجود اینکه در خارج از کرمان قرار دارد، یک مکان تاریخی است که باید از آن بازدید کرد.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به کرمان هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به کرمان را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

کیش

کیش

کیش یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است که در جنوب ایران قرار دارد. این جزیره به دلیل داشتن سواحل زیبا و ماسه های سفید و مرجانی به مروارید خلیج فارس معروف است.جزیره کیش دارای سواحل دوست داشتنی با آب های شفاف، درختان نخل و نارگیل ، مراکز خرید شیک، هتل های سطح بالا و ورزش های آبی هیجان انگیز می باشد. این جزیره تفریحی مجلل در خلیج فارس حال و هوای متفاوتی با جزایر دیگر ایران دارد.

در شمال جزیره کیش ویرانه های شهر تاریخی حریره قرار دارد. حریره که زمانی بندری پرجنب‌وجوش و پر از تجار بود، اکنون به یکی از جاذبه‌های تورهای جزیره کیش تبدیل شده است.
کشتی یونانی که در سال 1943 در گلاسکو ساخته شد، به مقصدی خوب برای غروب خورشید در جزیره کیش تبدیل شده است.پس از توقف در کیش در سال 1966، قرار بود به سمت یونان حرکت کند، اما هر تلاشی برای بیرون کشیدن آن بی نتیجه ماند. بنابراین، رها شد. اکنون همراه با دریا، پس زمینه ای زیبا برای پیاده روی لذت بخش، اسب سواری و دوچرخه سواری ایجاد کرده است.

تفریحات آبی احتمالاً یکی از محبوب ترین کارهایی است که در جزیره کیش انجام می شود. فعالیت های سرگرم کننده مانند اسکی روی آب، پاراسلینگ، جت اسکی، قایقرانی و کایاک سواری، غواصی، تجربه ماهیگیری و قایق سواری آرامش بخش از جمله فعالیت هایی هستند که می توانید با دوستان یا خانواده خود از آن لذت ببرید. قایق‌های کف شیشه‌ای که زندگی رنگارنگ خلیج فارس را به شما نشان می‌دهند نیز تجربه جالبی را برای شما رقم خواهندزد.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به کیش هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به کیش را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

مشهد

مشهد

مشهد کلانشهری در شمال شرقی ایران است. این شهر یکی از مهم ترین شهرهای ایران به شمار می رود. وجود حرم مطهر امام رضا بر اهمیت تاریخی و گردشگری این شهر افزوده است.مشهد سالانه میلیون ها گردشگر خارجی و داخلی را به خود جذب می کند. در این جا تعدادی از جاهای دیدنی شهر زیبای مشهد را به شما معرفی میکنیم.

مهمترین مکانی که بازدید از آن را فراموش نکنید، حرم امام رضا (ع) است، اما مشهد جاذبه های بسیار دیگری دارد که می توانید از آنها دیدن کنید و از آنها لذت ببرید، مانند: مجموعه سنگ بست که قدیمی ترین بنای تاریخی با معماری اسلامی خراسان است، عمارت هارونیه که تنها اثر تاریخی شهر طوس، مدرسه دودر که زیباترین نماد معماری دوره تیموری است، خانه تاریخی حاج ملک، آرامگاه نادرشاه، حمام مهدی قلی بیک، موزه مردم شناسی، آرامگاه پالاندوز، مسجد گوهرشاد، آرامگاه فردوسی، باغ هفت حوض، پارک وکیل آباد، مسجد 72 تن، پارک کوهسنگی،مجموعه چالیدره،بازار رضا و فلات اخلمد .

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به مشهد هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به مشهد را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

یزد

یزد

یزد شهر بادگیرها، دوچرخه‌ها و قنات‌هاست. یزد را به «دارالباده» نیز می‌شناسند. یزد یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان یزد است که در بخش مرکزی ایران قرار دارد. یزد اولین شهر خشتی جهان و پس از ونیز ایتالیا دومین شهر تاریخی است. همین دو ویژگی ذکر شده برای ترغیب شما به سفر به این شهر کافی است.این شهر به‌خاطر معماری منحصربه‌فردش، از جمله ساختمان‌های تاریخی از خشت و بادگیر، معروف است.یزد در بین مسافران نوروزی بسیار محبوب است چون علاوه بر مکان‌های تاریخی، در میان کویرها و کوه‌های زیبا نیز احاطه شده است.یکی از بهترین کارهایی که در یزد باید انجام دهید، بازدید از مسجد آبی است. مسجد کبود که با نام‌های مسجد کبود یا مسجد جامع نیز شناخته می‌شود، یک مسجد تاریخی است. این بنا در قرن چهاردهم میلادی در زمان سلسله تیموریان ساخته شده است.مسجد امیر چخماخ بنایی زیبا در نزدیکی میدان قدیمی شهر است. در همین نزدیکی، چندین مکان سرگرم کننده در یزد وجود دارد، مانند زورخانه ای که برای بازدیدکنندگان باز است، موزه آب و برخی از بهترین کباب ها و شیرینی های شهر.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به یزد هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به یزد را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.