بهترین مکان مسافرت در بهمن ماه

بهترین مکان مسافرت در بهمن ماه

فرا رسیدن فصل زمستان و سردی هوا باعث می شود کمتر سفر کنید، اما از آنجایی که ایران سرزمین چهار فصل است، می توانید از خلوتی فصل زمستان استفاده کنید و به مناطقی از جنوب و مرکز ایران سفر کنید که هوا گرمتر است. آب و هوای جنوب ایران در زمستان و به ویژه در بهمن ماه کاملاً بهاری است.در ادامه این مطلب به معرفی مقاصد مناسب برای سفر در بهمن می‌پردازیم.

 

بوشهر

بوشهر مرکز استان بوشهر و یکی از مهمترین بندرهای ایران در کنار خلیج فارس است. بوشهر از بندرگاه‌های باستانی ایران است و پیشینه‌ای باستانی و کهن دارد. این شهر زیبا با فرهنگ‌ و مراسم ویژه، غذاهای جنوبی و نخلستان‌های زیبایش شناخته می‌شود.علاوه بر نخلستان‌های انبوه و سرسبز و سواحل زیبا، بازار بوشهر، مسجد جامع بردستان، قلعه خورموج، گورستان انگلیسی‌ها و قبر ژنرال، گنبد نمکی جاشَک، عمارت دهدشتی، خانه گلشن، خانه طبیب، عمارت ملک، عمارت کازرونی، موزه‌ی دریانوردی، بافت تاریخی ریشهر، کلیسای گئورگ مقدس و آب‌انبار قوام از دیدنی‌های این شهر است.بوشهر شهری با آب و هوای گرم و بیابانی است. به همین دلیل فصل‌های گرم سال برای سفر به این شهر برای افراد غیربومی کمی دشوار است. معمولا بهترین زمان برای سفر به بوشهر اواخر پاییز و اواخر زمستان است که دمای هوا معتدل و مناسب است.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به بوشهر هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به بوشهر را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

کویر لوت

کویر لوت

دشت لوت یکی از بیابان‌های ایران است که در جنوب شرقی قرار دارد و بخش هایی از آن در استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قرار دارد. این بیابان بیست و هفتمین بیابان بزرگ در بین بیابان‌های جهان به شمار می‌رود.دشت لوت بر خلاق کویر نمک‌زار نیست و دارای تپه‌ای ماسه‌ای و شنی است که یکی از زیباترین مناظر در دشت لوت، کلوت‎های اسرارآمیز شهداد است؛ کلوت‎های شهداد از دور شبیه شهری با آسمان‌خراش‎های کلوخی است که برخی آن را شهر ارواح، شهر خیالی و یا شهر لوت نامیده‌اند. کلوت‏‌های شهداد مرتفع ترین هرم‎های ماسه‎ای دنیا هستند که بر اثر فرسایش باد و آب ایجاد شده‌اند.احتمال این که در بیابان لوت قدم بزنید و با تکه ای شهاب سنگ و فسیل برخورد کنید زیاد است. زیرا این منطقه در طول سال ها دست نخورده باقی مانده و فسیل های زیادی در ماسه های مدفون شده اند بنابراین لوت برای اکثر فسیل شناسان بهشت محسوب می شود.

 

دزفول

دزفول

دزفول شهری قدیمی در استان خوزستان است که با وجود آثار باستانی فراوان، همه ساله گردشگران را به خود جذب می کند. این شهر باستانی دارای زمستان و پاییز مدیترانه ای است که مناظر سبز آن از اواخر زمستان تا اوایل بهار بسیار چشمگیر و دیدنی به نظر می رسد.یکی از این دیدنی‌های تماشایی که بازدید از آن را باید در صدر لیست گشت‌های خود قرار دهید، سازه‌ های آبی دزفول است که در اطراف رودخانه دز قرار گرفته است و قدمتی چند هزار ساله دارد. اگر می‌خواهید تاریخ و هنر این مرزوبوم را بهتر بشناسید، به موزه مردم شناسی دزفول بروید و از آثار تماشایی این موزه دیدن کنید. به هنگام بازدید از این موزه، می‌توانید صنایع دستی و گردشگری دزفول را ببینید. پس از بازدید از موزه، اگر می‌خواهید گوشه‌ای از هنرنمایی طبیعت را به نظاره بنشینید راهی آبشار شوی شوید. اینجا می‌توانید چشم‌اندازی تماشایی از فضایی سرسبز را ببینید و با برپایی پیک نیکی ساده در کنار همراهانتان یک روز متفاوت را تجربه کنید.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به بوشهر هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به دزفول را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

بندرعباس و قشم در هرمزگان

هرمزگان، به عنوان یکی از استان‌های جنوبی ایران، با سواحل زیبا و آب‌ و هوای گرم ، مکانی زیبا برای گرمای زمستانی است. شهرهایی همچون بندرعباس و قشم، با ساحل‌های طلایی و مناظر فراوان، سفری به یادماندنی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

 

بندرعباس

سفر به بندرعباس اولین قدم برای تجربه فضای بکر و گرم جنوب است. بندرعباس یکی از شهرهای مهم جنوب ایران است و نقطه اتصال بسیاری از جزایر خلیج فارس با سایر نقاط کشور محسوب می شود.جت اسکی، شاتل سواری، بنانا سواری و حتی کرایه شناورهای تندرو در بندر عباس جزو تفریحات رایج آبی در این شهر است. البته نباید پاراسل و غواصی در آب های بندرعباس را فراموش کنید. اگر به دنبال آرامش هستید، به جای تفریحات هیجان انگیر بندرعباس بهتر است پلاژهای بندرعباس را امتحان کنید.

جزیره قشم، جزیره هرمز، جزیره هنگام، جزیره لارک، جزیره کیش، جزیره مارو، جزیره لاوان، جزیره وارمی، جزیره شیدور از جزایر دیدنی هرمزگان هستند.

اگر قصد سفر هوایی به بندرعباس را دارید می توانید بلیط هواپیما بندرعباس را با بهترین قیمت از فلایت گیت رزرو نمایید.

 

 

 

جزیره قشم

جزیره قشم

قشم هم مثل کیش در زمستان مامن امنی است برای آنهایی که می‌خواهند از سرمای زمستان به دور باشند. تنگه چاهکو، دره ستارگان، جنگل حرا و دره تندیس‌ها از جاهایی است که در سفر به قشم حتما باید ببینید. گشت و گذار در بازارها و رستوران‌های محلی، فرصتی است برای آشنایی با فرهنگ مردم قشم و همچنین لذت بردن از غذاهای محلی خاص این جزیره.

برای سفری راحت و سریع با رزرو بلیط هواپیما قشم می توانید سفری آسوده را به قشم داشته باشید.

 

جزیره هرمز

جزیره هرمز

برای داشتن سفری رنگارنگ و متفاوت سفر به جزیره هرمز را انتخاب کنید و قدم به دنیای شگفتی ها و رویاها بگذارید. جزیره هرمز به رنگارنگی معروف است، از خاک گرفته تا صخره ها، کوه ها و دره ها مملو از رنگ ها با نزدیک شدن به این جزیره، طیف وسیع تری از این رنگ ها از بنفش، قرمز و صورتی تا کرم، قهوه ای و زرد مانند یک تصویر ظاهر می شود.

دره رنگین‌کمان جزیره هرمز، همان‌طور که از اسمش برمی‌آید به خاطر تنوع رنگی خاکش شهرت پیدا کرده است. در واقع هر چقدر که هرمز، جزیره رنگ‌هاست، دره رنگین‌کمان، اوج رنگارنگی خاک این جزیره است.پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد بازدید از دره رنگین‌کمان جزیره هرمز و دیگر جاذبه‌های این جزیره زیبا را دارید، زمستان را برای سفر انتخاب کنید. یعنی درست زمانی که سراسر کشور درگیر بارندگی و برودت جوی است، هوا در جزیره، کاملا بهاری و مطبوع است.