راهنمای سفر به استانبول از تهران

راهنمای سفر به استانبول از تهران

راهنمای سفر به استانبول از تهران به شما کمک می‌کند تا بتوانید مسیر درستی را برای سفر به این شهر دیدنی انتخاب کنید. هر فردی که بخواهد به کشور دیگری مسافرت کند باید پیش از رفتن، راهنما و اطلاعات سفرگردی راجع به قوانین آن کشور را به طور دقیق مطالعه کند تا پس از رفتن دچار سردرگمی و اشتباه در آن کشور نشود. چون گاهی به علت عدم آگاهی از وجود بعضی از قوانین خاص در یک کشور مشکلاتی برای مسافر ناخواسته به وجود می‌آید. استانبول یکی از زیباترین شهرهای توریستی دنیاست که سالانه مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند. استانبول همچنین به عنوان بزرگترین شهر و مهم‌ترین مرکز خرید ترکیه در آسیا و اروپا شناخته می‌شود. در ادامه راهنمای سفر به استانبول از تهران و هزینه روش‌های مختلف سفر را بررسی می‌کنیم.

 

راهنمای سفر به استانبول با هواپیما

راه‌های زیادی برای رفتن به ترکیه وجود دارد اما ساده‌ترین و سریع‌ترین روش استفاده از هواپیماست. شما می‌توانید از طریق خرید بلیط هواپیما خارجی و مراجعه به فرودگاه مورد نظر سفر خود را آغاز و ظرف 3 الی 4 ساعت به مقصد برسید.

خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

خرید بلیط هواپیما استانبول به تهران

خرید بلیط هواپیما اصفهان به استانبول

خرید بلیط هواپیما استانبول به اصفهان 

 

بهترین زمان برای سفر به استانبول چه فصلی است؟

به جرات می‌توان گفت همه فصول سال بهترین فصل برای مسافرت به این شهر زیبا خواهد بود. اما بهار و پاییز به خاطر آب و هوای مطلوب، شرکت در جشنواره‌ها، فستیوال بهترین گزینه خواهد بود. نکته قابل توجه برای سفر به استانبول در این 2 فصل به علت افزایش تقاضاها وضع موجود در بازار گرانی بسیار است. لذا اگر می‌خواهید سفری همراه با آرامش و ارزانی را داشته باشید فصل زمستان را انتخاب کنید.

 

هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

برای رفتن به استانبول باید همه هزینه‌ها و مخارج خود را محاسبه کنید تا دچار مشکل و دردسر نشوید. از جمله هزینه سفر به استانبول می‌توان به هزینه بلیط رفت و برگشت، هزینه اقامت در استانبول، هزینه خوراک و مواد غذایی، هزینه رفت و آمد، هزینه خرید کالا و سوغاتی، هزینه مکان‌های دیدنی و تفریحی استانبول و غیره اشاره کرد.

 

راهنمای سفر به استانبول با اتوبوس

افراد بسیاری وجود دارند که به دنبال ساده‌ترین روش برای رفتن به یک سفر خاطره انگیز با هزینه کم می‌گردند. راهنمای سفر به استانبول با اتوبوس از روش استفاده از هواپیما هزینه کمتری دارد. اما روشی زمان بر است و افراد تقریباً 2 روز در راه هستند تا به مقصد برسند که این به طور حتم کمی خسته کننده خواهد بود. افرادی هستند که دنبال کنجکاوی و ماجراجویی هستند و سوار شدن اتوبوس برای گذر و دیدن انواع فرهنگ و آداب و رسوم مردم روستا و شهرهای مسیر به سمت استانبول را به هواپیما ترجیح می‌دهند. زیرا اتوبوس در مقایسه با هواپیما سرعت کندتر و توقف بیشتری در بین راه خواهد داشت. 

 

راهنمای سفر به استانبول بدون تور

بعضی از افراد فکر می‌کنند که چون زبان ترکی بلد نیستند در نتیجه به تنهایی قادر به رفتن به استانبول هم نخواهند بود. اما این فکر اشتباه است چون در استانبول ایرانیان زیادی ساکن هستند و می‌توانید برای حل مشکلاتتان از آن‌ها کمک بگیرید.

اگر قرار است بدون تور به استانبول سفر کنید به فکر اقامتگاه باشید. خانه‌های اشتراکی مانند پانسیون وجود دارند که هزینه آن از شبی 200 تا 400 لیر شروع می‌شوند.

البته سوییت از شبی 400 تا 700 لیر برایتان هزینه دارد. منازلی با کلیه امکانات و لوازم وجود دارند که به صورت روزانه به افراد اجاره داده می‌شوند که البته انتخاب همه موارد بالا با شما خواهد بود.

اما افراد بدون تور پس از خرید بلیط و شروع سفر به استانبول با هواپیما، زمانی که وارد فرودگاه استانبول می‌شوند، می‌توانند از دستگاه‌های شهرداری با لیر، استانبول کارت بخرند. کار با این دستگاه‌ها راحت است. سپس به اتوبوس شهری بروید و البته به شیشلی که در مجاورت مرکز خرید جواهیر است که مقصد نهایی خواهد بود. سپس به کمک مترو به هر نقطه از استانبول سفر کنید.

 

چگونه ارزان به استانبول سفر کنیم؟

استانبول قلب ترکیه است و به علت جاذبه‌های دیدنی، تفریحی، موزه، تاریخی، مراکز تفریحی و خرید باعث شده تا ایرانیان و حتی گردشگران خارجی بسیاری را به سمت خود بکشاند. اگر شما هم قصد دارید به استانبول سفر کنید اما نمی‌خواهید هزینه زیادی پرداخت کنید، باید برای مدت اقامت خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشید و از هتل آپارتمان و اقامتگاه 2 و 3 ستاره استفاده کنید. این اقامتگاه‌ها، اتاق‌های تمیزی و امکانات مناسبی دارند و اکثر آن‌ها در نزدیکی خیابان‌های اصلی و اماکن دیدنی استانبول هستند.

همچنین می توانید با خرید بلیط هواپیما ارزان یا بلیط هواپیما چارتر از فلایت گیت در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

 

برای سفر به استانبول چقدر پول ببریم؟

ممکن است این سؤال به ذهن شما خطور کند که برای سفر به استانبول چقدر پول ببریم؟ برای رفتن به یک سفر همواره پیش نیازها را برنامه ریزی کنید و این که مثلاً برای داشتن یک سفر آسان چه مواردی باید رعایت شود و یا چه میزان برای کلیه موارد در سفر باید هزینه و خرج شود، به خود شما بستگی دارد. اما معمولاً بهتر است با خود دلار به همراه داشته باشید و در استانبول برای تبدیل آن به لیر به صرافی مراجعه کنید. برای یک سفر 4 تا 5 روزه می‌توانید مبلغی حدود 5000 لیر به همراه داشته باشید.

 

آیا برای سفر به استانبول تست کرونا و کارت واکسن لازم است؟

در شرایط خاص برای ورود به یک کشور باید تست کرونا دهید. البته انجام تست در منزل، هتل، فرودگاه انجام می‌شود و سختی رفتن به طور مستقیم به آزمایشگاه را نخواهد داشت. به طوری که جواب تست در مدت زمان کوتاهی برایتان ارسال خواهد شد. توصیه می‌شود مدتی پیش از سفر، این مورد را چک کنید.

(در سال 1402 با توجه به فروکش کردن بیماری کرونا دیگر به تست کرونا نیاز نیست.)

 

آیا سفر به استانبول ویزا می‌خواهد؟

برای رفتن به استانبول ویزا لازم نیست و شما 90 روز می‌توانید در این کشور باشید و البته از این مدت زمان زودتر باید کشور ترکیه را ترک نمایید.

 

برای رفتن به استانبول ترکیه چه مدارکی لازم است؟

برای سفر به ترکیه باید پاسپورت یا گذرنامه، کارت شناسایی که می‌تواند کارت ملی یا شناسنامه باشد، فیش پرداخت عوارض خروج از کشور و به اندازه نیاز ارز خارجی همراه داشته باشید.

 

در سفر به استانبول از تهران به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای داشتن یک سفر خوب و بی دغدغه از تهران به استانبول باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید و اگر میخواهید سفری کوتاه و راحتی داشته باشید، حتماً هواپیما را انتخاب کنید. با این حال، سفر با اتوبوس برای افراد ماجراجو و افرادی که دنبال هزینه اقتصادی به صرفه هستند، بهترین گزینه خواهد بود. توصیه می‌شود پیش از رفتن به کشور مورد نظر قوانین مربوط به آن کشور را مطالعه کنید تا دچار سردرگمی و اشتباه نشوید.