در زمستان به کجا مسافرت کنیم

مسافرت در پاییز

با نزدیک شدن به فصل زمستان، اکثر مردم فکر می کنند که فصل سفر به پایان رسیده و دیگر نمی توان سفرهای خوب و لذت بخشی را تجربه کرد. برخی دیگر قصد دارند به شهرهای جنوبی سفر کنند. اما باید بدانید که سفر به جنوب و چندین شهر منهتن در فصل زمستان کافی نیست و شهرهای زیادی هستند که می توانید در زمستان به آنجا سفر کنید و از زیبایی های طبیعت لذت ببرید.

 

شهرهایی که در زمستان دیدنی هستند

بوشهر

بوشهر در فصل زمستان آب و هوای معتدل رو به خنکی دارد و برای مسافرت بسیار مناسب است.استان بوشهر علاوه بر ساحل زیبا، کوهستان نیز دارد. کوه های نه چندان مرتفعی که چشمه ها و آبشارها و سرسبزی را در این استان ایجاد کرده اند و نیز نخلستان ها و باغ های منطقه که قبل از خروج مسافران از بوشهر از طبیعتی پاک سیراب می شوند. وجود آثار باستانی و تاریخی در بوشهر می تواند انگیزه مضاعفی برای مسافران و گردشگران باشد. پس قبل از آمدن بهار و گرم شدن هوا دست به کار شوید و لذت سفر به این نقطه از کشورمان را از دست ندهید.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به بوشهر هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به بوشهر را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

بوشهر

 

 

چابهار

در سفر زمستانی به چابهار، جاهای دیدنی زیادی برای گشت و گذار وجود دارد. شاید جذاب ترین قسمت سفر به چابهار، تجربه زندگی محلی و حال و هوای ساکنان این بندر اقیانوسی باشد.در این سفر زمستانی می توانید با بازدید از مناظر کمیاب مانند خلیج چابهار, اسکله تیس و رمین, تالاب لیپار، رشته ارتفاعات فرسایش یافته (bad land)، اسکله و موج‌شکن بریس، خلیج گواتر، جنگل‌های حرا (مانگرو)، پدیده گل‌افشان (Mud Volcano)، روستای قدیمی تیس, درختان کهنسال انجیر معابد، نسیم ملایم و فرح‌بخش دریا، سواحل زیبای صخره‌ای و ماسه‌ای، دریای نیلگون با تنوع زیستی کم‌نظیر، ارتفاعات زیبا و دیدنی, طلوع و غروب آفتاب در دریا و محصولات گرمسیری متنوع دیدن کنید و تجربیات بی نظیری را تجربه کنید.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به چابهار هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به چابهار را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

سفر به چابهار

 

 

جزیره کیش

جزیره کیش یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران است که هر ساله پذیرای صدها هزار گردشگر عمدتا ایرانی است. کیش نیز شهری مدرن و زیبا است که دارای هتل های زیبای بسیاری از جمله هتل بزرگ داریوش، بازارها و مراکز خرید فراوان و همچنین مکان های بسیاری برای گشت و گذار و تفریح ​​است. روزانه ده ها پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه بین المللی کیش انجام می شود.جزیره کیش به عنوان یک مقصد لوکس در ایران شناخته می شود. این جزیره امکانات متنوع و مناسبی در سطوح مختلف برای گردشگران دارد. علاوه بر این، این جزیره فعالیت های آبی جذاب و هیجان انگیزی را ارائه می دهد. با سفر به این جزیره می توانید از سواحل خلیج فارس دیدن کنید و از این دریا لذت ببرید. مراکز خرید این جزیره بسیار معروف هستند و افراد زیادی برای خرید به این جزیره سفر می کنند.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به کیش هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به کیش را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

جزیره هنگام

جزیره هنگام جزیره ای کوچک و دیدنی در خلیج فارس است که با سادگی خود شما را شگفت زده خواهد کرد. این جزیره با چهره ای محلی و سنتی میزبان سواحل بی نظیر، دلفین های بازیگوش، حیات وحش چشمگیر، دریای بیکران، جنگل های چشمگیر، کوه های آهکی و بازاری جذاب است. جاذبه هایی که بسیاری از دوستداران طبیعت را به هنگام می کشاند. در جزیره هنگام خبری از شلوغی شهر، خیابان و ماشینی نیست.
سواحل جزیره هنگام از جمله ساحل درخشان، ساحل نقره‌ای، ساحل کله خماسی و جاهای دیدنی از جمله پارک کروکدیل، سنگ مادر و دختر و بقایای تجهیزات پرتغالی‌ها و انگلیسی‌هاست.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به هنگام هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به هنگام را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

طبس

طبس را به عنوان عروس کویر ایران می‌شناسند. شهری کویری و شگفت‌انگیز که از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در استان خراسان جنوبی است.چشمه مرتضی‌علی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی شهرستان طبس است. جایی که در آن چشمه‌های آب گرم و سرد در کنار یکدیگر جاری هستند. اختلاف دمای چشمه‌های آب گرم و سرد گاهی به ده درجه‌ی سانتی‌گراد هم می‌رسد. در انتهای مسیر چشمه نیز سد عباسی جای گرفته که از آثار مهم دوران صفوی در این شهرستان است. کال جنی، دره‌ای زیبا که در ۳۵ کیلومتری طبس قرار دارد، مسیر جذابی برای طبیعت‌گردانی است که به پیمایش علاقه دارند. کال جنی در فهرست آثار طبیعی ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به طبس هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به طبس را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

سفر به طبس

 

 

جاهای دیدنی در فصل زمستان

تنگه کول فرح

از مکان های دیدنی استان خوزستان برای سفرهای زمستانی و تعطیلات خاطره انگیز می توان به تنگه کول فرح در شهرستان ایذه اشاره کرد.این اثر تاریخی که مورد توجه باستان شناسان زیادی است، قدمت زیادی دارد. تاریخچه این اثر هنری که آینه ای تمام نما از برخی از مراسمات مذهبی گذشته است به دوران ساسانیان و عیلامیان بر می‌گردد.کول فرح دارای سنگ نگاره‌های زیبا و تاریخی زیادی است، وجود این آثار تاریخی سبب شده باستان شناسان زیادی از همه جا به بازدید این اثر تاریخی بیایند. جنس این سنگ‌نگاره ها از سنگ است به همین دلیل هنوز هم بعد از گذشتن سالیان سال، این سنگ نگاره ها به قوت خود باقی هستند و کمتر مورد آسیب واقع شده اند.

کول فرح

 

 

سازه های آبی شوشتر

سیستم هیدرولیک تاریخی شوشتر مجموعه ای از پل ها، سدها، آسیاب ها، آبشارها، کانال ها و تونل های عظیم برای هدایت آب است که با هم کار می کنند. از آنها از دوره هخامنشی تا ساسانی استفاده می شد تا بیشتر بهره را از آب استفاده کنند. سیستم هیدرولیکی تاریخی شوشتر را، که به عنوان یک شاهکار نبوغ خلاق ثبت شده است، به داریوش بزرگ در قرن 5 قبل از میلاد نسبت می دهند.

 

 

مجموعه گردشگری توچال

مجموعه تفریحی توریستی توچال یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین مجموعه های پایتخت به شمار می رود و در شمال تهران و در میان رشته کوه البرز قرار دارد. وجود بخش های ورزشی و تفریحی فراوانی مانند باشگاه تیراندازی، باشگاه اسکی، اتاق فرار، زیپ لاین، تله کابین، تله سیژ، بام تهران، باشگاه بگ جامپ، رستوران ها و کافه های متعدد در این مجموعه بر محبوبیت و شهرت آن افزوده است. بی‌شک یکی از جاهای دیدنی ایران در زمستان است.

 

 

 

دریاچه زریوار کردستان

یکی از معروف ترین جاذبه های کردستان که سال هاست با زمستان های همیشه برفی خود مورد توجه گردشگران قرار گرفته دریاچه زریوار است. این دریاچه قبل از توسعه شهر مریوان در چند کیلومتری شهر قرار داشت اما اکنون به آن چسبیده است. در فصل زمستان تمام سطح دریاچه یخ می زند، اما توجه داشته باشید که استحکام این لایه تضمینی نیست و توصیه ما این است که از فاصله دور لذت ببرید، زیرا اگر خدای ناکرده یخ زیر پایتان شکست، نباید انتظار کمک زیاد داشته باشید.

 

 

اخلمد مشهد

از دیدنی ترین و جذاب ترین مکان های ایران در فصل زمستان بدون شک اخلمد زیبا خواهد بود. اخلمد یک تفریحگاه ییلاقی است که در نزدیکی شهر مشهد قرار دارد. از آنجایی که این منطقه یک ییلاق است، همیشه در تمام فصول سال آب و هوای خنک‌تری نسبت به شهر مشهد دارد.در فصل سرد زمستان آبشارهای چندگانۀ جاری و پرخروش اخلمد در همان حالی که دارند سرازیر می‌شوند در جایی میان زمین و آسمان منجمد می‌شوند و قندیل می‌بندند و تصویری ناب و دلبرانه را ترسیم می‌کنند.