بهترین مکان مسافرت در دی ماه

بهترین مکان مسافرت در دی ماه

با پوشیده شدن کوه‌ها از برف و سرمای زمستان، بسیاری از ما را به دل داغ و گرمای جنوب می‌کشاند. سفر به شهرهای گرمسیری و جنوبی ایران در شروع زمستان و در دی ماه، تجربه‌ای متفاوت و شگفت‌انگیز از زمستان خواهد بود. این سفر فرصتی است برای فراموش کردن سرما و سفر به دل آفتاب و دریاست. بگذارید این سفر، به شما فرصتی برای استراحت، خلوتی، و کاوش در فرهنگ و تاریخ این مناطق فراهم آورد و شما را به دیاری از دل زمستان به دل گرما ببرد.

 

بندرعباس و قشم در هرمزگان

هرمزگان، به عنوان یکی از استان‌های جنوبی ایران، با سواحل زیبا و آب‌ و هوای گرم ، مکانی زیبا برای گرمای زمستانی است. شهرهایی همچون بندرعباس و قشم، با ساحل‌های طلایی و مناظر فراوان، سفری به یادماندنی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

 

بندرعباس

سفر به بندرعباس اولین قدم برای تجربه فضای بکر و گرم جنوب است. بندرعباس یکی از شهرهای مهم جنوب ایران است و نقطه اتصال بسیاری از جزایر خلیج فارس با سایر نقاط کشور محسوب می شود.جت اسکی، شاتل سواری، بنانا سواری و حتی کرایه شناورهای تندرو در بندر عباس جزو تفریحات رایج آبی در این شهر است. البته نباید پاراسل و غواصی در آب های بندرعباس را فراموش کنید. اگر به دنبال آرامش هستید، به جای تفریحات هیجان انگیر بندرعباس بهتر است پلاژهای بندرعباس را امتحان کنید.

شهرت بندرعباس به بازارهای قدیمی، آثار تاریخی اطراف بازار بخصوص ابنیه مربوط به خاندان گله داری، معبد هندوها و بازار ماهی معروفش است. همه اینها نزدیک به اسکله حقانی هستند و با کمی زمان سنجی می توانید حتی با سفر نیم روزه یک برداشت خوب از بندرعباس داشته باشید.

اگر قصد سفر هوایی به بندرعباس را دارید می توانید بلیط هواپیما بندرعباس را با بهترین قیمت از فلایت گیت رزرو نمایید.

 

جزایر دیدنی هرمزگان

  • جزیره قشم
  • جزیره هرمز
  • جزیره هنگام
  • جزیره لارک
  • جزیره کیش
  • جزیره مارو
  • جزیره لاوان
  • جزیره وارمی
  • جزیره شیدور

 

جزیره قشم

جزیره قشم

قشم هم مثل کیش در زمستان مامن امنی است برای آنهایی که می‌خواهند از سرمای زمستان به دور باشند. تنگه چاهکو، دره ستارگان، جنگل حرا و دره تندیس‌ها از جاهایی است که در سفر به قشم حتما باید ببینید. گشت و گذار در بازارها و رستوران‌های محلی، فرصتی است برای آشنایی با فرهنگ مردم قشم و همچنین لذت بردن از غذاهای محلی خاص این جزیره.

برای سفری راحت و سریع با رزرو بلیط هواپیما قشم می توانید سفری آسوده را به قشم داشته باشید.

 

جزیره هرمز

جزیره هرمز

برای داشتن سفری رنگارنگ و متفاوت سفر به جزیره هرمز را انتخاب کنید و قدم به دنیای شگفتی ها و رویاها بگذارید. جزیره هرمز به رنگارنگی معروف است، از خاک گرفته تا صخره ها، کوه ها و دره ها مملو از رنگ ها با نزدیک شدن به این جزیره، طیف وسیع تری از این رنگ ها از بنفش، قرمز و صورتی تا کرم، قهوه ای و زرد مانند یک تصویر ظاهر می شود.

دره رنگین‌کمان جزیره هرمز، همان‌طور که از اسمش برمی‌آید به خاطر تنوع رنگی خاکش شهرت پیدا کرده است. در واقع هر چقدر که هرمز، جزیره رنگ‌هاست، دره رنگین‌کمان، اوج رنگارنگی خاک این جزیره است.پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد بازدید از دره رنگین‌کمان جزیره هرمز و دیگر جاذبه‌های این جزیره زیبا را دارید، زمستان را برای سفر انتخاب کنید. یعنی درست زمانی که سراسر کشور درگیر بارندگی و برودت جوی است، هوا در جزیره، کاملا بهاری و مطبوع است.

 

سازه های آبی شوشتر

شوشتر در خوزستان

شوشتر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که عده‌ای عقیده دارند بعد از طوفان نوح اولین شهری بوده که مردم در آن سکونت کردند. به گفته کارشناسان شوشتر اولین سکونتگاه انسان‌ها در ایران است و قدمت آن به ده‌ هزار سال پیش برمی‌گردد.

شوشتر در استان خوزستان قرار دارد و یکی از شهرهای گرمسیر ایران است و در روزهای زمستان آب‌و‌هوای معتدلی دارد و به همین دلیل مقصد مناسبی برای سفر به شمار می‌رود.

سازه‌های آبی شوشتر یکی از شگقتی‌های معماری در جهان است و از طرف سازمان یونسکو (شاهکار نبوغ و خلاقیت) نام گرفته است. کانال داریون،‌ قلعه سلاسل و آرامگاه یعقوب لیث صفاری از جاهای دیدنی شوشتر هستند.

 

روستای درک چابهار

روستای درک چابهار

روستای درک از جاهای دیدنی استان سیستان و بلوچستان است و جایی در انتهای نقشه سیستان و بلوچستان، در امتداد دریای عمان واقع شده است. درک از آن جاهایی است که اگر علاقه‌مند به کمپینگ باشید و تجربه‌اش را داشته باشید، باید امتحانش کنید. تماشای آسمان پرستاره و رمزآلود کویر و ساحل کویر در کنار امنیتی که در روستای درک تجربه خواهید کرد، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان رقم می‌زند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد ساحل درک چابهار که ۶ کیلومتر مسافت این ساحل است و در روستای درک قرار گرفته، این می باشد که در این ساحل هیچ گونه زباله ای یافت نمی شود و به همین علت ساحل درک را پاک ترین ساحل کشور نامیده اند. ساحل روستای درک با غروب‌ های چشم نواز و خیره کننده اش، کوه‌ های مینیاتوری یا همان مریخی با اعجاب هندسی‌ شان، باغات موز و میوه‌ های گرمسیری و دیگر عجایب و زیبایی ‌هایش از مزیت‌ های منحصر به فرد گردشگری روستای زرآباد است.

 

 

دشت سوسن ایذه

ایذه در خوزستان

ایذه یکی از شهرهای خوش آب‌وهوا و سرسبز خوزستان است که در شمال شرقی استان قرار گرفته است.. آثار کشف شده در این شهر نشان می‌دهد ایذه قدمتی طولانی در تاریخ ایران باستان دارد. به همین دلیل نیز سالانه گردشگران بسیاری را جذب شگفتی‌های چندین هزار ساله خود می‌کندآثار تاریخی که در این منطقه یافت شده نشان می‌دهند قدمت ایذه به دوره ایلامی می‌رسد.باتوجه به قدمت این منطقه، آثار تاریخی ارزشمندی در آن دیده می‌شود. مجموعه تاریخی اشکفت‌ سلمان،‌ سنگ‌ نگاره‌های کول‌ فرح، همچنین نقش‌ برجسته‌های خونگ اژدر نزدیک قلعه گژدمک، خُنگ علی‌وند، خُنگ کمال‌ وند، نقش‌برجسته شِیوَند و مجموعه تاریخی شهسوار از دوره ایلامی و اشکانی از جمله کتیبه‌های تاریخی این منطقه هستند.