راهنمای سفر به ترکیه و جاهای دیدنی

ترکیه استانبول

ترکیه یکی از کشورهای محبوب برای مسافرت است که دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و تفریحی بسیاری است. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، این راهنما می‌تواند به شما کمک کند.

 

صفر تا صد سفر به ترکیه

برای سفر به ترکیه، شما نیاز به گذرنامه معتبر دارید. اما برای اقامت تا 90 روز، نیازی به ویزا ندارید. شما می‌توانید با هواپیما، قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی به ترکیه بروید. واحد پول ترکیه لیر است که می‌توانید در صرافی‌های موجود در ترکیه به آن تبدیل کنید. بهتر است با خود دلار ببرید چون این ارز بین‌المللی است و قیمت ثابت‌تری دارد.

ترکیه دارای آب و هوای متنوعی است که بستگی به فصل و منطقه دارد. به طور کلی، بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به ترکیه هستند. در این فصل‌ها، هوا معتدل و شلوغی کمتری وجود دارد. اما اگر قصد دیدن سواحل و کوهستان‌های ترکیه را دارید، تابستان هم گزینه خوبی است.

ترکیه دارای شهرهای زیبا و متفاوتی است که هر کدام دارای جذابیت‌های خاص خود هستند. برخی از معروف‌ترین شهرهای ترکیه عبارتند از:

استانبول: پایتخت تاریخی و فرهنگی ترکیه که دارای بناهای باشکوه اسلامی و بیزانسی، بازارهای رنگین، موزه‌ها و پارک‌های زیبا است. برخی از جاذبه‌های استانبول عبارتند از: مسجد آیا صوفیا، مسجد سلیمانیه، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ، پل گالاتا و برج مایدان تقسیم.

آنکارا: پایتخت رسمی و مرکز سیاسی ترکیه که دارای موزه‌ها و مقابله‌های مهمی از تاریخ ترکیه است. برخی از جاذبه‌های آنکارا عبارتند از: مقبره مصطفی کمال آتاتورک، موزه تاریخ طبیعی، قلعه آنکارا و مسجد خواجه علی.

آنتالیا: یکی از مراکز گردشگری ترکیه که دارای سواحل زیبا، آبشارها، پارک‌های ملی و باستانی است. برخی از جاذبه‌های آنتالیا عبارتند از: دریاچه کونیالتی، آبشار دودن، پارک ملی توروس، شهر باستانی پرگه و موزه آنتالیا.

کاپادوکیا: یکی از مناطق طبیعی شگفت‌انگیز ترکیه که دارای تپه‌ها، صخره‌ها، کلیساها و شهرهای زیرزمینی است. برخی از جاذبه‌های کاپادوکیا عبارتند از: دره گورمه، شهر زیرزمینی درینکویو، کلیسای گوره، موزه باز هوا کاپادوکیا و بالن سواری.

 

 

هزینه سفر به ترکیه سال 1403

هزینه سفر به ترکیه بستگی به نوع سفر، فصل، مدت زمان و شهرهایی که می‌خواهید ببینید دارد. اما به طور متوسط، می‌توان گفت که هزینه روزانه سفر به ترکیه بین 160 تا 350 لیر است. این هزینه شامل اقامت، حمل و نقل، غذا و بلیط ورودی جاذبه‌ها است. البته شما می‌توانید با استفاده از ترفندهایی هزینه سفر خود را کمتر کنید. برخی از این ترفندها عبارتند از:

– از تورهای گروهی استفاده کنید. این تورها معمولا شامل بلیط هواپیما، هتل، صبحانه، راهنما و بلیط ورودی جاذبه‌ها هستند و قیمت مناسب‌تری دارند.

– از هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان‌تر استفاده کنید.

– از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. ترکیه دارای شبکه حمل و نقل عمومی گسترده‌ای است که شامل اتوبوس، مترو، تراموا، قطار و مینی‌بوس است. شما می‌توانید با خرید کارت استانبول (Istanbulkart) یا کارت آنتالیا (Antalyakart) از تخفیف‌های حمل و نقل عمومی بهره‌مند شوید.

– از غذاهای محلی و ارزان استفاده کنید. ترکیه دارای غذاهای خوشمزه و متنوعی است که می‌توانید در رستوران‌ها، کافه‌ها، فست‌فودها و غرفه‌های خیابانی تهیه کنید.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید می توانید برای تهیه بلیط هواپیما ترکیه به آژانس های مسافرتی مراجعه و یا به صورت آنلاین درسایت فلایت گیت بلیط خود را خریداری کنید.

برای سفر به ترکیه چه چیزهایی لازم است

برای سفر به ترکیه، شما نیاز به چند چیز دارید:

– گذرنامه معتبر با حداقل 7 ماه اعتبار
– بلیت هواپیما یا بلیت حمل و نقل زمینی
– رزرو هتل یا اقامتگاه
– بیمه مسافرتی
– گواهینامه رانندگی بین‌المللی (اگر قصد اجاره ماشین یا سفر با خودرو شخصی را دارید)

اینها موارد اصلی هستند که باید در نظر داشته باشید. البته بسته به نوع سفر و فصل سال، ممکن است نیاز به لوازم و وسایل دیگری هم داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از راهنمای سفر به ترکیه استفاده کنید.

 

جاهای دیدنی ترکیه

ترکیه کشوری است با جاذبه‌های گردشگری فراوان و متنوع. از بناهای تاریخی و فرهنگی تا مناظر طبیعی و تفریحات آبی، در ترکیه می‌توانید هر چیزی را که دوست دارید ببینید و تجربه کنید. برخی از جاهای دیدنی ترکیه که می‌توانید در سفر خود به آن کشور از دست ندهید عبارتند از:

– استانبول: شهری که دو قاره را به هم می‌پیوندد و پر از بناهای تاریخی و مذهبی است. مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ، برج گالاتا و پل بسفر از جاذبه‌های مشهور این شهر هستند.

– آنکارا: پایتخت ترکیه و مرکز سیاسی و فرهنگی آن. موزه آناتولی، موزه جنگ آزادی، مقبره آتاتورک، قلعه آنکارا و مسجد خواجه علی از نقاط دیدنی این شهر می‌باشند.

– آنتالیا: شهری در ساحل مدیترانه که به دلیل آب و هوای معتدل و سواحل زیبا، یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. دریاچه کونیالتی، شلوار آبی، تئاتر آسپندوس، موزه آنتالیا و پارک آبی از جاذبه‌های این شهر هستند.

– قونیه: شهری در مرکز ترکیه که به دلیل تاریخ و فرهنگ اسلامی، مورد توجه بسیاری از گردشگران است. مسجد مولانا، موزه مولانا، موزه کاروانسرای سلجوقی، موزه آثار باستانی و موزه کیلیم از جاذبه‌های این شهر می‌باشند.

– ازمیر: شهری در غرب ترکیه که به دلیل فرهنگ، تاریخ و طبیعت زیبای خود مورد توجه گردشگران است. ازمیر شهری است کهن و باستانی است و بناهای تاریخی مانند قلعه کادیفکاله، مسجد حسین آقا، موزه آتاتورک و موزه باستان شناسی را در خود جای داده است. ازمیر همچنین شهری پر جنب و جوش است و مکان‌های تفریحی مانند پارک کولتور، پارک اوزم، پارک بالچووا، بازار کیزلاراگاسی و خیابان کوناک را دارد. ازمیر شهری ساحلی است و سواحل زیبایی مانند سواحل چشمه، فوکا، دیکیلی و کوشاداسی را می‌توانید در آن ببینید.

– کاپادوکیا: منطقه‌ای در مرکز ترکیه که به دلیل مناظر طبیعی خارق‌العاده و فرهنگ منحصر به فرد خود شهرت جهانی دارد. کاپادوکیا منطقه‌ای است که در طول تاریخ توسط فعالیت‌های آتشفشانی شکل گرفته است و سنگ‌های عجیب و غریبی را به وجود آورده است. این سنگ‌ها به دلیل شباهت به قارچ‌ها به نام قارچ‌سنگ شهره هستند و برخی از آن‌ها توسط انسان‌ها به عنوان خانه، کلیسا، مسجد و غار تبدیل شده‌اند. کاپادوکیا همچنین منطقه‌ای است که تاریخ و فرهنگ غنی دارد و مکان‌های تاریخی مانند شهر زیرزمینی کایماکلی، شهر زیرزمینی دارینکویو، موزه باز هوا گورمه و کلیسای مقدسه را می‌توانید در آن ببینید. کاپادوکیا همچنین منطقه‌ای است که تفریحات متنوعی را می‌توانید در آن انجام دهید. از مهم‌ترین این تفریحات می‌توان به سوار شدن بر بادبادک، سواری اسب، سفر در دره‌ها و شرکت در مراسم سماع اشاره کرد.

– بورسا: شهری در شمال غرب ترکیه که به دلیل صنعت، تاریخ و طبیعت خود یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه است. بورسا شهری است که در گذشته پایتخت امپراتوری عثمانی بوده است و بناهای تاریخی و مذهبی زیادی را در خود دارد. مسجد اولوجامی، مسجد یشیل، مسجد مرادیه، مقبره اورخان غازی و مقبره عثمان غازی از جمله این بناها هستند. بورسا همچنین شهری است که طبیعت زیبا و سرسبزی دارد و کوه اولوداغ را در نزدیکی خود دارد. کوه اولوداغ کوهی است که به دلیل برف و اسکی مورد علاقه گردشگران است. بورسا همچنین شهری است که مراکز خرید، بازارها، رستوران‌ها و هتل‌های متعددی دارد و می‌توانید در آن لذت خرید و غذا خوردن را تجربه کنید.