چگونه از استانبول به آنکارا برویم؟

چگونه از استانبول به آنکارا برویم؟

آنکارا و استانبول دو شهر مهم ترکیه هستند. بسیاری از مردم این دو را اشتباه می گیرند و تصور می کنند که استانبول پایتخت ترکیه است، اما اینطور نیست! پایتخت ترکیه آنکارا است و استانبول بزرگترین و یکی از مهم ترین شهرهای ترکیه است.

اگر به ترکیه سفر می کنید، ممکن است بخواهید بدانید که چگونه از استانبول به آنکارا بروید. چند گزینه وجود دارد که می توانید به سراغ آنها بروید. یکی از کارآمدترین آنها، بدون شک سفر با قطار است. برای رفتن از استانبول به آنکارا، می توانید از هواپیما، قطار، اتوبوس یا ماشین استفاده کنید.

 

فاصله استانبول تا آنکارا

فاصله بین استانبول و آنکارا 452 کیلومتر است.

 

استانبول به آنکارا با هواپیما

مسافرت با هواپیما همیشه سریعترین و راحت ترین روش بوده اما گران‌تر است. مدت زمان پرواز از فرودگاه استانبول (IST) به فرودگاه آنکارا (ESB) در حدود 1 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد و قیمت بلیط هواپیما بین 976 تا 1616 لیر است.

روزانه پروازهای مختلفی از فرودگاه استانبول و فرودگاه صبیحه گوکچن به آنکارا انجام می شود.

 

استانبول به آنکارا با قطار

فاصله بین استانبول و آنکارا با قطار 352 کیلومتر است و یک قطار سریع السیر وجود دارد که چندین بار در روز بین این دو شهر حرکت می کند. قطارها بسیار مدرن هستند و صندلی های راحت و فضای کافی برای چمدان شما دارند. قطار همچنین مسیری زیبا را طی می‌کند، بنابراین می‌توانید از زیبایی های مسیر هنگام سفر لذت ببرید.

مدت زمان سفر قطارهای سریع السیر از ایستگاه ISTANBUL (Pendik) به ایستگاه Ankara Hst در حدود 4 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد و قیمت بلیط بین 90 تا 160 لیره ترکیه است. برای رفتن به ایستگاه قطار Pendik می توانید با مترو بروید یا تاکسی بگیرید.

بلیط قطار را می توانید به صورت آنلاین از طریق وبسایت شرکت ها و یا حضوری از ایستگاه قطار تهیه کنید.

 

استانبول به آنکارا با اتوبوس

مسافرت با اتوبوس کمی گران تر از قطار است و زمان بیشتری طول می کشد تا به مقصد برسید. مدت زمان سفر اتوبوس های مستقیم از ایستگاه İstanbul Esenler bus station به ایستگاه Ankara bus station در حدود 6 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد و قیمت بلیط بین 190تا 400 لیره ترکیه است. خدمات مسافربری اتوبوس توسط دو شرکت Kamil Koc و Pamukkale انجام می شود.

اتوبوس های بین شهری در ترکیه کیفیت بسیار بالایی دارند. از جمله صندلی‌های راحت، فضای مناسب برای پا، سرو تنقلات و نوشیدنی‌ها در مسیر که می تواند سفر را برای شما لذت بخش کند.

 

استانبول به آنکارا با ماشین

شما می توانید با ماشین شخصی یا شرکت های مسافربری به آنکارا بروید. مسافرت با ماشین حدود 4 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد و هزینه سوخت بین 1000 تا 1500 لیر است. در صورت استفاده از شرکت های مسافربری هزینه آن برای هر نفر حدود 235 لیر است.