لیست تمام مراکز خرید استانبول

مراکز خرید که از دیرباز بخشی از زندگی ترکیه ای بوده اند، خرید و سرگرمی را با هم ترکیب کرده و معنای متفاوتی به خرید می دهند.این مراکز خرید چندمنظوره به شما امکان آن را می‌دهند که در سفرتان به استانبول، تجربه خرید فوق‌العاده‌‌ای داشته باشید. زیرا همان‌طور که می‌دانید کشور ترکیه یکی از قوی‌ترین تولیدکنندگان صنعت مد و پوشاک، لوازم خانگی و برخی کالاهای دیگر است.در استانبول مراکز خرید زیادی وجود دارد که در این مقاله بهترین مراکز خرید استانبول را به شما معرفی می کنیم.

 

مرکز خرید کانیون استانبول

مرکز خرید استانبول کانیون یکی دیگر از مراکز خرید استانبول است که بسیار محبوب و شناخته شده توسط گردشگران استانبول است. این مرکز خرید در شیشلی یکی از محله های استانبول که به خیابان شب زنده دارها معروف است قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از منطقه بی اوغلو عبور کنید. شهر استانبول از نظر صنعت مد و پوشاک بسیار پیشرفته است و از بهترین برندهای ترکیه مانند ال سی وایکیکی و برندهای جهانی مانند Chanel، Dior، Fendi و غیره برخوردار است.

 

 

این مرکز خرید در سال 2006 ساخته شده است و این مرکز خرید در سال 2006 برنده ی جایزه‌ی معماری نمای شهری شد. کانیون شناخته شده ترین مرکز خرید استانبول است که خواستگاه کافه های مشهور استانبول است و رستوران های درجه یک را در خودش دارد. این مرکز خرید لاکچری به شمار می آید و قیمت اجناس آن بسیار بالاست.

این مرکز خرید دارای چهار طبقه است که البته محبوبترین طبقه برای افرادی که شکم گردی میکنند طبقه آخر است که مملو از رستوران های زنجیره ای معتبر استانبولی و یا فست فود های محبوب خارجی است. پیشنهاد میکنم حتما بعد از خرید در یکی از این رستوران ها کمی خستگی در کنید و طعم لذیذ غذا های ترکی را بچشید.در سایر طبقات این مرکز خرید 4 طبقه، فروشگاه‌های اسباب‌بازی و محصولات مخصوص کودکان، وسایل الکترونیک، لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی و … حضور دارند.

 

 

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک در مقایسه با مجتمع هایی مانند مرکز زورلو، مرکز آکی، فروم و برخی دیگر از مراکز خرید معروف در استانبول کوچکتر است. اما به دلیل کیفیت خوب اجناس، دسترسی آسان و محیط فوق العاده مورد توجه گردشگران قرار گرفته و هم اکنون یکی از محبوب ترین مراکز خرید استانبول است. وقتی برای اولین بار به ایستینیه نگاه می کنید، تصور می کنید که با یک ساختمان دو طبقه روبرو هستید، اما با ورود به پارک استینیه متوجه می شوید که 2 طبقه دیگر زیر طبقه همکف وجود دارد.مرکز خرید ایستینیه پارک دارای فضای خرید روباز و سرپوشیده است.

سقف و گنبد شیشه‌ای ساختمان مرکز خرید کمک کرده است تا نور خورشید در همه ساعت‌های روز فضای داخل ساختمان را روشن کند. این مرکز خرید دارای فضاهای استراحت مشتریان چه در فضای سرسبز پیرامون و چه در درون آن است. مرکز خرید ایستینیه دارای ۱۲ سالن نمایش فیلم است که مجموعه‌ای از فیلم‌های روز ترکیه و جهان را نمایش می‌دهد. برای غذاخوردن هم می‌توانید از رستوران‌های متعدد درون مرکزخرید و هم از غذافروشی‌های فضای روباز ایستینیه پارک لذت ببرید.

کافه جنگل بارانی (Rainforest Café) از جمله این مراکز خوراکی مهم در ایستینیه پارک است. جالب است بدانید که مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول چندین جایزه بین المللی را دریافت کرده است و دارای یک باشگاه ورزشی مجهز نیز هست. در بخش مرکزی ایستینیه پارک هم یک فضای سبز وجود دارد. از جمله برندهای مشهور حاضر در مرکز خرید ایستینیه پارک می‌توان به هوگو، باس، زارا، لوئیس ویتون، مانگو و دبنهامز اشاره کرد. برخی از این برندها برای نخستین بار شعب خود را در این مرکز خرید راه اندازی کرده‌اند.

 

 

مرکز خرید آکمرکز

مرکز خرید آکمرکز سال 1993 میلادی در منطقه بشیکتاش شهر استانبول احداث شد. این مجموعه در4 طبقه ساخته شده است و از 246 مغازه و فروشگاه تشکیل شده است، همچنین در سال 1996 میلادی توانست عنوان بهترین طراحی و معماری را بدست آورد.آکمرکز یک مرکز خرید لوکس واقع در یک منطقه اروپایی است. به همین دلیل اکثر برندهای معروف دنیا در این مرکز خرید شعبه دارند. از آن جمله می توان به برندهای آدیداس، مانگو، نایک، زارا، تفال، گپ، هوگو باس، فیلیپس، سامسونگ، سواروسکی، ماوی، ماسیمو دوتی، دیزل، لیوایز و کالوین کلاین اشاره کرد.

بیشتر مغازه های آکمرکز به پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه، کیف و کفش اختصاص دارد. اما در این مرکز خرید انواع لوازم آرایشی، ساعت، جواهرات و اسباب بازی با بهترین کیفیت را نیز می توانید پیدا کنید. اجناس فروشگاه های آکمرکز معمولا قیمت بالایی دارند و مکان مناسبی برای خرید اقتصادی به حساب نمی آیند.

امکانات آکمرکز شامل ۴۱ پله برقی، دو آسانسور شیشه‌ای و ۳۰ آسانسور معمولی می‌شود. نزدیک به ۲۵۰ نفر برای نظافت، امنیت و دیگر کار‌های خدماتی مربوط در این مجتمع بزرگ خرید مشغول به کار هستند. همچنین این مجموعه پارکینگی سرپوشیده با ظرفیت ۱۵۰۰ خودرو دارد. رستوران‌هایی شیک با غذا‌های عالی در کنار کافه‌ها در این مجموعه آماده‌ پذیرایی از بازدیدکنندگان هستند که در میان آن‌ها می‌توان نام‌های معتبری مانند برگر کینگ و استارباکس را مشاهده کرد. پس از خرید و صرف غذایی دل‌پذیر می‌توانید به سینمای هفت بعدی این مرکز بروید و تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز داشته باشید.

 

 

مرکز خرید زورلو استانبول

مرکز خرید زورلو یک مرکز خرید مجلل و مدرن و یکی از محبوب ترین مراکز خرید استانبول است که در قسمت اروپایی شهر و نزدیک به میدان تقسیم واقع شده است. در مرکز زورلو حدود 205 مغازه مختلف در مساحتی نزدیک به 105000 متر مربع وجود دارد. مرکز زورلو یکی از بزرگ‌ترین و شیک‌ترین مراکز خرید استانبول به حساب می‌آید که در آن شعبه مکعبی نمادین اپل استور، برندهای مطرح جهان در زمینه پوشاک، جواهرات، کیف و کفش، اسباب‌بازی و… زیر یک سقف قرار دارند.

البته مرکز زورلو تنها به فروشگاه های بی شمار و نمای بیرونی جذاب خود متکی نیست و وجود امکاناتی مانند رستوران ها و کافه های معروف، سینما و سایر امکانات تفریحی حرفی برای گفتن نمی گذارد، جالب است بدانید که مرکز زولو علاوه بر کارکرد تجاری، محل اجرای هنرهای نمایشی نیز می باشد و هتل 5 ستاره، چندین دفتر اداری و مجتمع مسکونی از دیگر بخش های این مجموعه عظیم است.

راه‌های زیادی برای رسیدن به این مجموعه وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از تاکسی اینترنتی، مترو و یا اتوبوس، به مرکز خرید زورلو سنتر استانبول بروید! تعدادی زیادی هتل در نزدیکی مرکز خرید زورلو سنتر وجود دارند که می‌توانید در یکی از آنها، اقامت داشته باشید. از جمله این هتل‌ها می‌توان به هتل 5 ستاره رافلز، دیوان سیتی، سورملی، آوانگارد لونت و بسیاری هتل دیگر اشاره کرد.

 

 

مرکز خرید هیلتون استانبول

مرکز خرید هیلتون مجموعه‌ای مدرن و بزرگ در بخش kucukyali شهر استانبول است. مکان این مرکز خرید در مال تپه استانبول قرار گرفته که محیطی مدرن و لوکس است. هفت دانشگاه بزرگ ترکیه در این منطقه قرار گرفته‌اند.بسیاری از برندهای جهانی مانند zara ،stradivarius ،H&M and pull & Bear،Nike در این مجموعه فعالیت می‌کنند و مشتریان می‌توانند کالاهای روز دنیا را در آن‌ها خریداری کنند.

هیلتاون یکی از لوکس ترین مراکز خرید استانبول محسوب می‌شود.مرکز خرید لوکس هیلتون دارای تعداد زیادی فروشگاه است که بیش از200 فروشگاه آن را برندهای معروف جهانی تشکیل داده‌اند. در این مرکز خرید می‌توانید کالاهای معروف‌ترین برندهای جهانی مانند پیر کاردین، ال سی وایکیکی، لیوایز، پولو و بسیاری دیگر از برندها را خرید کنید. افرادی که به دنبال قیمت‌های مناسب‌تر می‌گردند هم نگران نباشند! کالاهای معمولی‌تر و ارزان‌تر هم در مرکز تجاری هیلتون به فروش می‌رسد. البته یک نکته را باید به خاطر داشته باشید که اجناس خیلی ارزان را نمی‌توان در مراکز خرید هیلتون در استانبول و ازمیر پیدا کرد.

 

 

 

استانبول مال

یکی از به صرفه ترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید استانبول است که نه تنها به عنوان یک مرکز خرید و سرگرمی، بلکه به عنوان مکانی برای ترویج هنر و فرهنگ در استانبول نیز مشهور است. همچنین بزرگترین پارک تفریحی سرپوشیده اروپا، MOI Park را در خود جای داده است که بازدید از آن نیز یکی از بهترین کارهای استانبول است. این مرکز خرید همچنین دارای یک هتل مجلل با 300 اتاق و تمام امکانات درجه یک، به همراه مجتمع اداری و بلوک های مسکونی است. بیش از 350 فروشگاه در داخل این مرکز خرید وجود دارد که دارای برندهای بین المللی و معروف ترکیه هستند. همچنین، می‌توانید گزینه‌های زیادی برای خوردن و نوشیدن، از جمله غذای آماده و ناهارخوری مانند Lunch Box، KFC، Midpoint، Haribo، Huqqbaz، Green Salads، Cinnabon و بسیاری دیگر را در اینجا بیابید.

 

 

پالادیوم استانبول

مرکز خرید پالادیوم یکی از محبوب ترین مراکز خرید استانبول از نظر خرید و سرگرمی است. طراحی منحصر به فرد و معماری مدرن آن را چیزی جز جاذبه ای برای بسیاری از گردشگران ساخته است. توپ شیشه ای بزرگی که درست در ورودی قرار گرفته است، مرکز جذابیتی است که هر ظاهر و طراحی این مرکز خرید را زیباتر می کند. مرکز خرید پالادیوم دارای 200 فروشگاه است که در آنها مد، لوازم آرایشی و سایر برندهای معروف موجود است. چه بخواهید لباس ورزشی بخرید و چه به دنبال یک جفت کفش مناسب هستید، این مرکز خرید بهترین مرکز خرید استانبول است که باید به آنجا بروید. حتی اگر برای تعطیلات در ماه آگوست یا سپتامبر از بی ثباتی بازدید می کنید، می توانید به راحتی یک روز را در پالادیوم سپری کنید زیرا طبقات تهویه مطبوع و مرکز سرگرمی آن را به مکان آخر هفته برای بسیاری تبدیل کرده است. 19 سالن سینما و رستوران، کافه، و بسیاری از فعالیت های سرگرمی دیگر را برای لذت بردن از تعطیلات خود در استانبول خواهید یافت. مرکز خرید پالادیوم دارای یک پارکینگ وسیع است که می تواند 2500 ماشین را همزمان در خود جای دهد.

 

 

مرکز خرید وادی استانبول

مرکز خرید وادی استانبول یکی از جدیدترین، بزرگ‌ترین و زیباترین مراکز خرید استانبول است که در سال ۲۰۱۷ میلادی در یکی از معروف‌ترین مناطق شمال شهر به نام ساریر افتتاح شد. این پاساژ مدرن در جوار جنگل بلگراد قرار گرفته است و زیباترین چشم اندازها را به محیط اطراف خود دارد. در این مرکز خرید می‌توانید از مشهورترین برندهای استانبول و جهان مانند پنتی، دسا، مانگو، ماوی، برشکا، زارا، جین ماوی و بسیاری فروشگاه‌های دیگر بازدید کنید. پاساژ بزرگ وادی استانبول به‌جز تنوع فروشگاه‌ها، فود کورت با غذاهای متنوع ترکی، آسیایی و بین‌المللی نیز دارد. مجتمع تجاری-مسکونی وادی استانبول به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود. تراس وادی استانبول بخش مسکونی این مجموعه است که شامل هشت برج لوکس و امکاناتی مانند سالن بدن‌سازی، استخر، زمین بازی، مهد کودک، سوپر مارکت و بسیاری تجهیزات دیگر می‌شود.پارک وادی استانبول بخش دیگر این مجموعه بزرگ به شمار می‌رود که مساحت آن به حدود ۷۴ هزار متر مربع می‌رسد و بیش از ۸۰۰ آپارتمان در آن قرار دارند. مراکز خرید و ساختمان‌های اداری در بلوار وادی استانبول قرار گرفته‌اند. در این مرکز خرید بزرگ یک هتل بین‌المللی پنج ستاره نیز ساخته‌اند که در مجتمع تجاری وادی استانبول قرار دارد. برای خرید انواع پوشاک، کیف، کفش، لوازم ورزشی و لوازم‌خانگی، مرکز خرید وادی استانبول از بهترین گزینه‌ها در این شهر است. این مرکز خرید سالن‌های سینما و نمایش دو بعدی و سه‌بعدی نیز دارد.

 

 

مرکز خرید کاپیتول استانبول

مرکز خرید کاپیتول در سال ۱۹۹۳ در منطقه اسکودار بخش آسیایی استانبول افتتاح شد و عنوان نخستین مرکز خرید مدرن در این بخش شهر را از آن خود کرد. اگر در هتل‌های بخش آسیایی شهر اقامت دارید، این مرکز خرید بهترین گزینه برای خرید شما است. پاساژ کاپیتول ۶ طبقه دارد و برترین برندهای جهان و ترکیه در آن فعالیت می‌کنند. بیشتر فروشگاه‌های مرکز خرید کاپیتول را مغازه‌های پوشاک، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت و بدل فروشی‌ها تشکیل می‌دهند. از دیگر بخش‌های این مرکز خرید نیز می‌توان به ۱۴ سالن سینما، سالن بولینگ، هایپر مارکت‌های زنجیره‌ای، زمین بازی کودکان، اتاق نگهداری کودک و پارکینگ اختصاصی اشاره کرد. در مرکز خرید کاپیتول فست فودهای محبوب جهانی مانند برگر کینگ، استار باکس و کی‌اف‌سی شعبه دارند و اگر طرفدار غذاهای سنتی ترکی باشید نیز می‌توانید به بهترین رستوران‌های ترکیه در این پاساژ بروید. برای رفتن به این مرکز خرید می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مختلف مانند تاکسی، مترو و کشتی‌های خطوط کاپاتاش و امینونو استفاده کنید.

 

 

مرکز خرید توریوم

مرکز خرید توریوم یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید استانبول است که در سال ۲۰۱۰ میلادی افتتاح شد. ساخت این مرکز خرید در حدود دو سال طول کشید و در این مجموعه به‌جز مغازه‌های تجاری، بخش‌های تفریحی جالب توجهی نیز ساخته‌اند. این مرکز خرید مانند سایر پاساژهای لوکس استانبول مجموعه‌ای از معروف‌ترین برندهای جهانی پوشاک، محصولات آرایشی، لوازم‌خانگی و ورزشی را در خود جمع کرده است. گردشگران بسیاری در طول سال از این مجموعه بازدید می‌کنند.در مرکز خرید توریم فضایی در حدود ۴۵۰۰ متر مربع به مرکز تفریحی اختصاص داده‌اند که اسنو پارک یا پارک برفی آن از معروف‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌رود. علاقه‌مندان به اسکی روی برف در طول سال می‌توانند از امکانات این پارک برفی استفاده کنند.

 

 

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی همان طور که از نامش پیدا است در منطقه نیشان تاشی استانبول قرار دارد و یکی از لوکس‌ترین پاساژهای این شهر به شمار می‌رود. در این مرکز خرید می‌توانید از معروف‌ترین وشیک‌ترین برندهای مطرح ترکیه کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنید. برندهای مشهوری مانند لویی ویتون و کارتیه در مرکز خرید سیتیز شعبه دارند که البته قیمت محصولات آن‌ها بسیار بالا است. مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی فاصله زیادی تا میدان تکسیم (تقسیم) ندارد،به همین دلیل اگر محل اقامت شما در خیابان استقلال یا اطراف میدان تقسیم باشد، می‌توانید با پیاده روی ۱۰ دقیقه‌ای به این مرکز خرید برسید. این مرکز خرید فروشگاه عرضه کتاب‌های راهنما به زبان‌های انگلیسی و ترکی دارد و کافه‌ها و رستوران‌های آن نیز پاتوق‌های مناسبی برای رفع خستگی هستند. از معروف‌ترین فروشگاه‌ها در این مرکز خرید و سراسر خیابان نیشان تاشی، می‌توان به فروشگاه‌های برندهای معتبر لباس شب اشاره کرد. در واقع این خیابان و مرکز خرید آن از مراکز خرید لباس شب در شهر استانبول هستند.

 

 

مرکز خرید اوت لت آسیا پارک

مرکز خرید آسیا پارک یکی از اوت لت‌های منطقه آسیایی استانبول است که هفت طبقه دارد. در این پاساژ می‌توانید انواع برندهای مطرح جهانی را ببینید و از امکانات تفریحی این مرکز لذت ببرید. رستوران‌ها و کافه‌های مرکز خرید آسیا پارک نیز تنوع بالایی دارند و پس از گردش و خرید طولانی در بخش‌های مختلف این پاساژ می‌توانید در آن‌ها خستگی در کنید.

اوت لت آسیا پارک در منطقه عمرانیه و نزدیک به فرودگاه صبیحا گوکچن قرار دارد و بسیاری از گردشگران پیش از رفتن به فرودگاه یا در فاصله پروازهای خود از این مرکز خرید بازدید می‌کنند. از امکانات رفاهی این پاساژ تجاری می‌توان به سینما و پارک کودک آن اشاره کرد. این اوت لت یکی از مناسب‌ترین و در عین حال با کیفیت‌ترین مراکز خرید با قیمت مناسب در شهر استانبول به شمار می‌رود.

 

 

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید فروم استانبول از مهم‌ترین مراکز خرید اطراف میدان تقسیم و خیابان استقلال است. این مرکز خرید تنوع بالایی از انواع برندهای معتبر جهانی دارد. این برندها شعبه‌های بزرگی در پاساژ فروم دایر کرده‌اند و اجناس با تنوع بالا در این شعبه‌ها خودنمایی می‌کنند. برند ایکیا یکی از بزرگ‌ترین شعبه‌های خود را در پاساژ فروم راه‌اندازی کرده است و مشتریان خود را به این مرکز خرید جلب می‌کند. در پاساژ فروم هایپر مارکت وسیعی نیز وجود دارد که برای ساکنان استانبول گزینه‌ای مناسب برای خرید است. در این پاساژ مراکز بازی کودک و پارک فستیوال نیز وجود دارند و در طول سال جشن‌ها و کنسرت‌های متنوعی در پارک فستیوال برگزار می‌شوند. در مرکز خرید فروم از انواع پوشاک و وسایل آرایشی-بهداشتی گرفته تا لوازم خانه و آشپزخانه و انواع دکوری‌ها به چشم می‌خورند. بالاترین طبقه از این مرکز خرید چشم‌اندازی بسیار زیبا به تنگه بسفر و پل گالاتا دارد. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به زمین اسکی روی یخ، اتاق بازی کودکان، سالن بولینگ، سالن‌های نمایش و ژوراسیک پارک اشاره کرد.

 

 

مرکز خرید جواهیر

مرکز خرید جواهیر معروف‌ترین پاساژ در منطقه شیشلی استانبول است که فاصله بسیار کوتاهی تا میدان تقسیم دارد. از طرفی این مرکز خرید روبه‌روی ایستگاه مترو شیشلی قرار گرفته و به همین دلیل دسترسی به آن بسیار راحت است. این مرکز خرید در ۶ طبقه فروشگاه‌های متنوعی دارد و از پاساژهای گران در استانبول به حساب می‌آید. در مرکز خرید جواهیر نیز برندهای معتبر جهان و ترکیه به چشم می‌خورند. در این پاساژ سالن‌های نمایش، اتاق بازی کودکان و مراکز تفریحی و فرهنگی تعبیه کرده‌اند که بر جاذبه‌های این پاساژ افزوده‌ است. منطقه شیشلی یکی از پرترددترین مناطق استانبول به شمار می‌رود که رستوران‌ها و کافه‌های زیادی دارد. در بازدید از پاساژ جواهیر می‌توانید زمانی را نیز به بازدید از منطقه شیشلی اختصاص دهید.

 

 

 

مرکز خرید اُپتیمیوم اوتلت

مرکز خرید اپتیمیوم در آتاشهیر و یکی از مناطق اعیان‌نشین استانبول واقع شده است. از آنجایی که این منطقه نسبتا گران به شمار می‌آید، مرکز خرید اپتیمیوم اوتلت به‌طور نسبی و در این موقعیت ارزان به نظر می‌رسد. اما به‌طور کلی اجناس این مرکز چندان ارزان نیست.حتی اگر نمی‌خواهید در این مرکز خرید کنید، می‌توانید برای غذاخوردن در رستوران‌های متنوع به اپرمیوم اوتلت بروید. ساعت کاری این مرکز بین ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.