مسافرت یک روزه اطراف اصفهان

اصفهان یکی از بزرگ ترین استان های ایران می باشد که مکان های دیدنی فراوانی را دارد.اگر تصمیم گرفنید از جاذبه های گردشگری  اطراف اصفهان دیدن کنید میتوانید از این مکان های زیبا دیدن فرمایید. چرا که مکان های بسیار زیادی در اطراف و حاشیه اصفهان وجود دارد که بسیار زیبا و دیدنی می باشد. اصفهان به حدی جاذبه گردشگری دارد که از آن به‌عنوان نصف جهان یاد می‌کنند؛ با این حال اگر خواستید گشت‌وگذاری در اطراف این شهر داشته باشید، گزینه‌های متعددی پیش روی شما است.

در کنار دیدنیهای اصفهان می‌توانید از جاهای دیدنی اطراف اصفهان و طبیعت ناب و منحصربه‌فرد آن لذت ببرید و تجربه بازدید از کویرها، آبشارها و روستاهای اطراف شهر را متناسب با فصل مناسب آن، در برنامه خود بگنجانید.اصفهان، یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ایران، با داشتن اماکن و جاذبه‌های متنوع، گردشگران زیادی را جذب می‌کند. در ادامه، چند نمونه از مکان‌های دیدنی اطراف اصفهان را ذکر می‌کنیم:

 

گلستانکوه

گلستانکوه منطقه‌ای با اقلیم کوهستانی است که در کویر مرکزی ایران و در نزدیکی شهر خوانسار قرار دارد. این منطقه حفاظت‌شده را بیشتر با گنجینه ارزشمندش، یعنی دشت لاله‌های واژگون می‌شناسند که منظره‌ای کم‌نظیر را در فصل بهار (از اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد) به وجود می‌آورد.

در سفر به این منطقه نه‌تنها می‌توانید از چشمه‌های پرآبی لذت ببرید که از قلب زمین می‌جوشند، در صورت علاقه به کوهنوردی امکان صعود به گلستانکوه وجود دارد که تجربه تماشای دشت از بالای کوه را نصیبتان می‌کند.

 

قنات مزدآباد

 یکی از آثار تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان، ایران است. این قنات در جنوب غربی شهر اصفهان قرار دارد و تاریخچه‌ای باستانی و جذاب دارد. مزدآباد در واقع نام یکی از بخش‌های شهری اصفهان نیز است.قنات مزدآباد یکی از قنات‌های باستانی اصفهان است که به دورهٔ صفویه بازمی‌گردد. این ساختمان زیرزمینی به منظور انتقال آب از منابع آبی به نقاط مختلف شهر اصفهان برای آبیاری زمین‌ها و تامین آب شرب برای مردم احداث شده است.

 

روستای طامه

روستای طامه در هفت کیلومتری جنوب غرب نطنز قرار دارد که به‌لطف طبیعت کوهستانی و داشتن چشمه و آبشار، به‌عنوان ییلاقی خوش‌آب‌وهوا در این منطقه شناخته می‌شود. در واقع آب‌وهوای لطیف و مطبوع روستا باعث شده است که به مرواریدی سبز و پناهگاهی فرح‌بخش در منطقه‌ای گرم و سوزان تبدیل شود.دو دره در غرب روستا وجود دارد که دره پاپول، شما را به آبشار مرتفع طامه می‌رساند؛ جایی که بسیاری از گردشگران را به سوی خود می‌کشاند. برای دیدن آبشار بهتر است فصل بهار را انتخاب کنید که آب نسبتا بسیاری در آن جریان دارد.

 

پارک ملّی کلاه‌قاضی

پارک ملّی کلاه‌قاضی، یک پارک ملی در استان اصفهان است و مساحت آن در حدود ۴۷٬۱۴۲ هکتار است این پارک از تنوع پوشش گیاهی و زیست‌جانوری برخوردار است. در داخل پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی هیچگونه سکونتگاه انسانی وجود ندارد اما فاصلهٔ بسیار کمی با محدوده‌های شهری و روستایی دارد. این پارک شامل رشته کوه کلاه‌قاضی و کوه شیدان است.

 

 

منطقه گردشگری لادر خمینی شهر

چشمه لادر منطقه ای کوهستانی در پنج کیلومتری شهرستان خمینی شهر می باشد که دارای زیبایی بسیار منحصر به فردی است.این منطقه در جاده کمربندی خمینی شهر به نجف آباد ، بعد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر واقع شده است.از جمله جاذبه های گردشگری که در این منطقه وجود دارد می توان به آبشار ، چشمه ، چشم انداز های دشت های اطراف و مسیر های عبور آب اشاره کرد.همچنین این منطقه دارای امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی ، فضای بازی کودکان ، جاده و مسیر رفت‌وآمد مناسب و دو پارکینگ بزرگ با ظرفیت چند هزار خودرو است.

 

دهکده تفریحی زاینده رود

دهکده توریستی زاینده رود در پنج کیلومتری چادگان و پشت سد معروف زاینده‌رود قرار دارد که محلی سرسبز و خوش‌آب‌وهوا، به‌خصوص در فصل تابستان است. این دهکده با ۲۴۵ هکتار فضای سبز، نیم هکتار گلخانه، چشم‌انداز دریاچه زاینده رود و انواع گونه‌ها گیاهی، امکان گردشی لذت‌بخش و مفرحی را برای گردشگران فراهم کرده است.

 

آبشار پونه زار

آبشار پونه زار فریدون ‌شهر یکی از جاذبه‌های انکارناپذیر این منطقه است که در کنار طبیعت بی‌نظیر و جذابش گردشگران را با زیبایی‌هایی کمتر دیده شده روبرو می‌کند. این آبشار در اصل جداره‌ای از خزه‌های سبز رنگ را مهمان خود کرده و در کنار گل‌های پونه در جوار زرشک‌های وحشی چشم‌اندازی رؤیایی‌تر از رؤیایی را برای شما خلق کرده است. آبشار پونه زار اصفهان را در فصول مختلف سال خصوصاً شش‌ماهه اول و خصوصاً در فصل بهار حتماً ملاقات کنید. این آبشار در فصل بهار شما را با جلوه‌ای از بدیع‌ترین و جذاب‌ترین زیبایی‌هایی طبیعت روبرو می‌کند.

 

دشت لاله‌های واژگون دره‌بید

دشت لاله‌های واژگون دره بید در فاصله‌ای حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان در دره باریکی در روستای دره‌بید از توابع شهرستان فریدن و در بیست کیلومتری شهر داران واقع شده‌است. دشت لاله‌های واژگون دره بید، دارای حدود ده کیلومتر وسعت است و در فصل بهار مملو از گل‌های طبیعی به ویژه لاله سرخگون است که به رنگ سرخ مایل به بنفش بوده و لاله‌های این منطقه از روز چهلم تا شستم بعد از عید شکفته می‌شوند و در موقع وزش باد سیر و روشن می‌شوند.

 

آبشار سمیرم

آبشار سمیرم از جاذبه‌های دیدنی استان اصفهان است که در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی به ثبت رسید و به‌عنوان عروس زیبای زاگرس شناخته می‌شود. آب آبشار از رودخانه بالادستی نشئت می‌گیرد و حوضچه بزرگ و زیبایی در پایین آن وجود دارد که با قدم‌زدن در آن می‌توانید خستگی زندگی روزمره را از تن بیرون کنید. در دیواره صخره‌ای روبه‌روی آبشار نیز یک آب‌چکان طبیعی به چشم می‌خورد که به‌دلیل داشتن خزه حسابی جذاب و دیدنی شده است. بازارچه‌ای کوچک، رستوران، سفره‌خانه و سرویس بهداشتی از جمله امکانات اطراف این آبشار هستند.

 

تالاب گاوخونی

همه ما نام تالاب گاوخونی را از درس جغرافی دوران دبستان به‌خوبی به خاطر داریم. اما در آن زمان نمی‌دانستیم این تالاب گاو خونی که مجبور بودیم همه چیز درباره آن را به اجبار حفظ کنیم، یکی از جا‌های دیدنی اطراف اصفهان و مقصد محبوب طبیعت‌گردان و مسافران اصفهان است!

تالاب گاوخونی که نام دیگر آن باتلاق گاوخونی است، در فلات مرکزی ایران، فاصله ۱۳۷کیلومتری از جنوب شرق اصفهان و در نزدیکی تپه‌های شنی ورزنه قرار دارد.