شرکت هواپیمایی معراج

شرکت هواپیمایی معراج

شرکت هواپیمایی معراج یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و متعلق به بخش خصوصی است که در سال 1389 با دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری مشغول به فعالیت شد. دفتر اصلی هواپیمایی معراج در شهر تهران قرار دارد. شروع فعالیت های شرکت هواپیمایی معراج به سال هایی نه چندان دور باز می گردد. این ایرلاین در سال ۱۳۸۹ با  اخذ  مجوز رسمی سازمان هواپیمایی کشوری تأسیس شد. دفتر اصلی معراج در تهران قرار گرفته است.  

مدیرعامل این شرکت هواپیمایی، ، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه است که یکی از فعالین در عرصه ی هواپیمایی می باشد. در حال حاضر معراج دارای ۱۱ فروند هواپیمای مسافربری است که از این تعداد ۲ فروند هواپیما از نوع ایرباس ۳۰۰ و ۳ فروند هواپیمای دیگر از نوع ایرباس ۳۲۰ هستند. این شرکت همچنین دارای ۱ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۱ و ۲ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ و ۱ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و نیز ۲ فروند هواپیمای فالکن ۵۰ نیز می باشد که البته دولتی هستند و در مسیرهای مسافربری استفاده نمی‌شوند. البته، ایرلاین معراج به منظور توسعه برد پروازهای خود به دنبال خرید هواپیماهای جدید و تجهیز ناوگان هوایی است.

لوگوی شرکت معراج تشکیل شده از یک دایره و دوبال است که نشان‌دهنده مفهوم پرواز هستند. دایره در این لوگو مظهر یکپارچگی و حرکت است که برخی آن را نشانه‌ای از آسمان و حرکت در آسمان تلقی می‌کنند. در این نماد از دو رنگ قرمز و آبی استفاده شده تا نماینگر رنگ سازمانی این شرکت باشد. رنگ آبی به معنای لذت بردن از پرواز و آرامش و همچنین رنگ قرمز نمادی از زندگی، انرژی مثبت و قدرت است. 

 

 

مقاصد پروازی هواپیمایی معراج

مقاصد داخلی عبارت‌اند از:

بندرعباس، تهران، تبریز، شیراز، قشم، مشهد، کیش، کرمانشاه، اصفهان، دزفول

 

مقاصد خارجی عبارت‌اند از:

ارمنستان: زوارتنوتس، ایروان

گرجستان: تفلیس

عراق: بغداد، نجف

هند: دهلی در دو فرودگاه جایپور و ایندیرا گاندی

تایلند: بانکوک

امارات متحده عربی: دبی

ترکیه: شهر قونیه (به صورت فصلی)، ازمیر، استانبول، اسپارتا

کویت

روسیه: مسکو، سن پترزبورگ، سوچی

 

هواپیمایی معراج خوبه

کلاس‌های پروازی هواپیمایی معراج

کلاس‌های پروازی شرکت هواپیمایی معراج در دو دسته اکونومی و بیزینس تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

کلاس پروازی اکونومی معراج

مطابق با استانداردهای کلاس پروازی اکونومی، معراج نیز امکانات مناسبی را برای مسافرین این کلاس مهیا کرده‌ است. صندلی‌های در فاصله مناسبی از یکدیگر قرار گرفته‌اند و خدمات پذیرایی نیز در حد ایده آل و معمول است. برای سرگرمی نیز مجلات و یک مانیتور بزرگ در کابین قرار داده شده‌است. 

 

کلاس پروازی بیزینس معراج 

در این کلاس پروازی، فضای نشستن بیشتری در اختیار مسافرین قرار گرفته تا در طول مدت پرواز احساس راحتی بیشتری داشته باشند. همچنین صندلی‌ها مجهز به مانیتور هستند تا مسافرین در طول پرواز بتوانند با تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی از سفر خود لذت ببرند. سرویس غذا نیز در چندین وعده با کیفیت عالی در اختیار مسافرین قرار داده می‌شود.

 

فرست کلاس معراج

همانطور که می‌دانید فرست کلاس پرهزینه ترین کلاس پروازی در تمامی هواپیمایی‌هاست. در این کلاس علاوه بر دارا بودن تمامی امکانات کلاس‌های اکونومی و تجاری، دارای مدرن ترین امکانات و صندلی هایی راحت است. مسافران از پذیرایی اختصاصی، سرگرمی‌های داخل پروازی، خدمات غذایی و کترینگ ویژه و صندلی‌های تاشونده مدرن است .

 

خدمات شرکت هواپیمایی معراج

شرکت معراج هم مانند سایر شرکت های هواپیمایی دارای خدماتی ارزشمند و متفاوت است که مسافرین می توانند از آن بهره ببرند. این شرکت دارای پرسنلی جوان و مجرب بوده که بسیار حرفه ای می باشند.

سیستم کترینگ و پذیرایی هواپیمایی معراج بسیار عالی بوده و مسافرین امتیازات خوبی به آن اختصاص داده اند. پذیرایی معراج مطبوع بوده و متناسب با ذائقه و سلیقه مسافرین ارائه می شود.

به طور کلی کترینگ داخلی  بر اساس نظر و بررسی و ارزیابی مسافرین ارائه می گردد. ایرلاین معراج دارای کارشناسانی حرفه ای می باشد که برای سیستم کترینگ تلاش می کنند تا بهترین نوع خدمات غذایی و تغذیه را به مسافرین ارائه نمایند.

ایرلاین معراج دارای خدمات مسافرتی و حمل بار به پروازهای داخلی و خارجی هم می باشد. این شرکت خدمات فرودگاهی  هم به مسافرین ارائه می دهد.

 

هواپیمایی معراج چطوره

ناوگان هواپیمایی معراج

همان‌طور که گفتیم ناوگان هواپیمایی معراج جز ناوگان‌های هواپیمایی جدید است به همین دلیل هواپیماهای آن جدید می‌باشد که یک مزیت بسیار مهم است برای تضمین امنیت پرواز، در حال حاضر ناوگان هواپیمایی معراج دارای 11 فروند هواپیما است که 2 عدد از آن‌ها ایرباس 300 است که در مسیرهای مسافربری از آن‌ها استفاده می‌شود. این ایرلاین از معدود هواپیمایی‌هایی است که دارای هواپیماهای غیر مسافربری است که دولتی می‌باشند و شامل یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۱ و دو فروند بوئینگ ۷۰۷ و یک فروند بوئینگ ۷۳۷ و نیز دو فروند فالکن ۵۰ است.

 

خرید بلیط هواپیمایی معراج

در سایت فلایت گیت می توانید بلیط تمامی پروازهای شرکت هواپیمایی معراج را به صورت آنلاین خریداری نمایید. در بخش خرید بلیط هواپیما با جستجوی مقصد پروازی خود و مشاهده لیست پروازها از قسمت فیلتر شرکت های هواپیمایی با انتخاب شرکت معراج فقط لیست پروازهای این شرکت با مشاهده و خرید کنید.

 امروزه با ایجاد امکان خرید اینترنتی بلیط، دیگر نیازی نیست که بصورت حضوری برای خرید بلیط معراج به دفتر فروش هواپیمایی معراج رجوع کنید که هم کاری وقت گیر است و هم ممکن است برای شما هزینه‌های اضافی بوجود بیاورد، بلکه تنها کافی است با وارد شدن به سایت فلایت گیت به تمام اطلاعاتی مثل قیمت بلیط هواپیمایی معراج، پروازهای هواپیمایی معراج، اطلاعات پرواز هواپیمایی معراج و … دست پیدا کنید.

 

شرایط حمل بار مسافری در هواپیمایی معراج

مقدار بار مجاز در پرواز های هواپیمایی معراج به شرح زیر می باشد، لذا حمل بیشتر از آن در هر کابین پروازی شامل هزینه اضافه بار می گردد:

پرواز داخلی کابین اکونومی 20 کیلوگرم بار مجاز

پرواز خارجی کابین اکونومی 30 کیلوگرم بار مجاز

پروازه داخلی کابین بیزینس 30 کیلوگرم بار مجاز

پرواز خارجی کابین بیزینس 40 کیلوگرم بار مجاز

 

بار دستی بیش از مقدار مجاز: مقدار بار مجاز دستی در کابین اکونومی 5 کیلوگرم و در کابین بیزینس 7 کیلوگرم می باشد، در صورتی که مقدار بار دستی بیش از یک ساک دستی استاندارد و یا اقلامی نظیر چتر، کیف زنانه، کیف لوازم کودک، دوربین عکاسی باشد، به منظور جلوگیری از اشغال فضای اضافی در داخل کابین (جلوی پای مسافرین و یا در قسمت بالای صندلی) لازم است بار مورد نظر را بسته بندی نموده و به قسمت بار مسافری تحویل داده و رسید آن را دریافت نمائید.

 

وب سایت شرکت هواپیمایی معراج

https://meraj.aero

آدرس: تهران، میدان آزادی، ابتدای خیابان محمد علی جناح، ساختمان معراج

شماره تلفن:  02161954