راهنمای سفر به کرمانشاه و جاهای دیدنی آن

سفر به کرمانشاه

سفر به کرمانشاه می‌تواند تجربه‌ای متنوع و جذاب از طبیعت، تاریخ و فرهنگ این منطقه باشد. کرمانشاه یکی از شهرهای کردنشین ایران است که در غرب کشور و در امتداد رشته کوه زاگرس قرار دارد. این شهر از آب و هوای چهارفصلی برخوردار است و در هر فصل زیبایی‌های خاصی را نشان می‌دهد.

 

جاهای دیدنی کرمانشاه

کرمانشاه همچنین دارای جاذبه‌های تاریخی و باستانی فراوانی است که نشان‌دهنده اهمیت این شهر در دوره‌های مختلف تاریخ ایران هستند. برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی کرمانشاه عبارتند از:

بیستون: یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی و فرهنگی ایران و جهان که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بیستون شامل صخره‌نوشته‌ها و تصاویری از دوره هخامنشی، ساسانی، پارتی و اشکانی است که در کنار جاده کرمانشاه به همدان واقع شده است. این آثار تاریخی از مهم‌ترین منابع برای شناخت تاریخ ایران باستان هستند.

طاق بستان: یکی از شاهکارهای هنری و معماری دوره ساسانی که در ۵ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد. طاق بستان شامل تصاویر برجسته و حکاکی‌هایی از شاهان ساسانی و صحنه‌های مذهبی و نبردی است که بر روی صخره‌های کوه حک شده‌اند. این آثار هنری از زیباترین و باشکوه‌ترین نمونه‌های هنر سنگ‌نوردی در ایران هستند.

معبد آناهیتا: یکی از باستان‌ترین ساختمان‌های کرمانشاه که در روستای کنگاور واقع شده است. معبد آناهیتا یک ساختمان مربع شکل با ارتفاع ۱۴ متر و ضخامت دیوارهای ۲.۵ متر است که از سنگ‌های بزرگ و مرتب ساخته شده است. این معبد به احتمال زیاد مربوط به دوره هخامنشی یا مادی است و به عنوان یک مکان مقدس برای پرستش خدایان آب و باران شناخته می‌شود.

دریاچه سرآب نیلوفر: یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران که در ۳۵ کیلومتری شهر کرمانشاه و در میان کوه‌های زاگرس قرار دارد. این دریاچه به دلیل رنگ آبی فیروزه‌ای و وجود گیاهان آبزی و نیلوفرهای آبی بسیار زیبا و دیدنی است. این دریاچه در فصل بهار و تابستان از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه است.

غار قوری قلعه: یکی از بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین غارهای ایران که در ۹۰ کیلومتری شهر کرمانشاه و در روستای راوند واقع شده است.

گوردخمه‌ها: گوردخمه‌ها نوعی از گورهای سنگی هستند که در شهرستان هرسین و در میان کوه‌ها پیدا می‌شوند. این گورها از دوران مادها تا دوران اسلامی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و شکل و اندازه‌ی مختلفی دارند. برخی از گوردخمه‌ها دارای آرامگاه‌هایی هستند که شبیه به آپارتمان‌های امروزی هستند.

 

بهترین زمان سفر به کرمانشاه

بهترین زمان برای سفر به کرمانشاه بهار و پاییز است که هوا ملایم و دما مناسب برای فعالیت های بیرونی است. کرمانشاه یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران در پای کوه های زاگرس است. با موقعیت خود نزدیک به کردستان ایرانی امروزه یکی از بزرگترین شهرهای کرد زبان در ایران است. کرمانشاه پر از تاریخ است. می توانید نقش برجسته های باستانی و معابد زرتشتی را در نزدیکی شهر ببینید. همچنین بازار کرمانشاه و مسجد شافعی جامه از جاذبه های دیگر شهر هستند.

 

سفر نوروزی به کرمانشاه 

سفر نوروزی به کرمانشاه می تواند یک تجربه بسیار جذاب و مملو از زیبایی های طبیعی و تاریخی باشد. کرمانشاه یکی از استان های غربی ایران است که دارای آثار باستانی و فرهنگی بسیار ارزشمندی است.

 

سفر به کرمانشاه با هواپیما

سفر به کرمانشاه با هواپیما یکی از راه‌های راحت و سریع برای دیدن این شهر تاریخی و زیبا است. شما می‌توانید از سایت‌ فلایت گیت بلیط هواپیما را خریداری کنید و قیمت‌ها و ساعت‌های پروازی مختلف را مقایسه کنید. فلایت گیت  امکان خرید بلیط هواپیما تهران به کرمانشاه را با قیمت مناسب و اطلاعات کامل پرواز فراهم می‌کند.

 

 

مکان‌های تفریحی کرمانشاه برای جوانان

کرمانشاه شهری زیبا و پرجاذبه در غرب ایران است که دارای مکان‌های تفریحی متنوع و جذابی برای جوانان است. برخی از این مکان‌ها عبارتند از:

باغ گل‌های کرمانشاه: این باغ از چهار بخش ایرانی، فرانسوی، ژاپنی و ایتالیایی تشکیل شده است و میزبان چهار هزار گونه گیاهی مختلف است. در فصول بهار و تابستان، این باغ به یک بهشت از گل‌های زیبا و رنگین تبدیل می‌شود. این باغ دومین باغ گل معروف ایران پس از اصفهان است.

پارک کوهستان: این پارک وسیع و سرسبز در شمال شهر کرمانشاه و در نزدیکی سنگ‌نگاره‌های تاریخی طاق بستان قرار دارد. این پارک مشرف به غار دو اشکفت و چشم‌انداز کاملی از شهر است. در داخل پارک، دو آبشار مصنوعی وجود دارد که با نورپردازی‌های زیبا، شب‌های پارک را زیباتر می‌کنند.

باغ پرندگان صدف: این باغ یکی از بزرگترین باغ‌های پرندگان خاورمیانه است که در آن بیش از ۱۵۰ گونه پرنده از نقاط مختلف جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. این باغ از مکان‌های تفریحی کرمانشاه است که می‌توانید با پرندگان زیبا و متنوعی آشنا شوید و از صداها و رفتارهای آن‌ها لذت ببرید.

شهربازی سرپوشیده کرمانشاه: این شهربازی یکی از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده ایران است که در آن بازی‌های متنوع و هیجان‌انگیزی وجود دارد. این شهربازی در مجموعه تجاری و تفریحی کرمانشاه قرار دارد و می‌توانید در آن ساعت‌ها را با شادی و تفریح سپری کنید.