بهترین مکان مسافرت در آذر ماه

مسافرت در آذر ماه

پاییز فصل شکوفایی طبیعت است. از گرمای تابستان خبری نیست و روزها کوتاهتر شده است. برای کسانی که گرمای تابستان را دوست ندارند، سفرهای داخلی در پاییز و حتی سفرهای خارج از کشور می تواند بهترین گزینه باشد. لذت بردن از خنکی هوا، بوی باران و عکس گرفتن در میان درختان زرد و نارنجی بهترین بهانه برای طبیعت گردان و عاشقان پاییز برای سفر در این فصل است.

 

 

قشم

جزیره قشم، مجموعه‌ای از سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و شنی و گلی را در خود جای داده است. گستردگی آثار تاریخی،‌ فرهنگی و باستانی، در کنار میراث ارزشمند زمین شناختی، ‌این جزیره را به تنها ژئوپارک ایران و منطقه خاورمیانه تبدیل کرده است.در سفر به قشم با پهنه گسترده‌ای از زیبایی‌های بی‌انتها روبه‌رو هستید، خودتان را برای تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش و بی‌تکرار، آماده کنید. جزیره قشم علاوه بر جاذبه‌های فراوان، غذاهای عالی و محلی خوش‌طعم و بازارهای محلی و مدرن جالب توجهی نیز دارد. اگر تاکنون به قشم سفر نکرده‌اید، در اولین فرصت بار سفر ببندید و از گشت‌وگذار در این کرانه زیبا، لذت ببرید.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به بوشهر هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به قشم را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

چابهار

چابهار – یا به قول ساکنان محلی چهبار – تنها بندر اقیانوسی ایران است که در سواحل دریای عمان و اقیانوس هند واقع شده و یکی از مناطق آزاد تجاری ایران نیز به شمار می‌رود. در سال های اخیر نام این شهر به دلیل سرمایه گذاری های متعدد و تبلیغات نسبتا خوب چابهار در شبکه های اجتماعی توسط مردم محلی و گردشگران بر سر زبان ها افتاده است.خلیج چابهار را می توان به عنوان یکی از زیباترین خلیج های دریای عمان معرفی کرد. این خلیج در غرب منطقه آزاد چابهار واقع شده است و چشم اندازی بسیار خیره کننده دارد. بسیاری از گردشگران تور چابهار از خلیج چابهار به این بندر سفر می کنند.یکی از معروف ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری منطقه چابهار، تالاب لیپار است که در جاده ساحلی شهر چابهار به خلیج گواتر قرار دارد. این نام معروف شده است، همچنین توجه داشته باشید که این تالاب زیبا زیستگاه بسیاری از پرندگان از جمله چنگر، فلامینگو، کاشیم و غیره و گردشگرانی که در طول سفر از این تالاب دیدن می کنند می توانند از دیدن پرندگان مذکور لذت ببرند.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به چابهار هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به چابهار را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

شاهرود جنگل ابر

جنگل ابر شاهرود جشن پیوند زمین و آسمان بر فراز جنگلی سرسبز با درختان بلند است. این جنگل بازمانده ای از جنگل های هیرکانی چند میلیون ساله است که در مرز دو اقلیم متفاوت، بین سمنان و گلستان قرار دارد. پوشیده شدن این جنگل در اقیانوس ابرها نام و شهرت آن را جهانی کرده است و گردشگران طبیعت برای دیدن زیبایی های آن به این منطقه می روند.این جنگل در 12 کیلومتری روستای ابر قرار دارد.

از هر نقطه ایران که به روستای ابر رسیدید می توانید در این روستای پلکانی با بافت سنتی واقع در دامنه کوه استراحت کنید و سپس به سفر خود ادامه دهید.اگر به کوهنوردی علاقه دارید، سفر به این جنگل برای شما بسیار هیجان انگیز خواهد بود. از همان ابتدا چمدان های خود را ببندید و در این طبیعت بکر قدم بزنید. در مسیر خود به آبشارها و چشمه های زیبای جنگل خواهید رسید و روحتان شاداب می شود. کوه ها و تپه های سرسبز منطقه نیز برای کسانی که از کوه نوردی لذت می برند بسیار ایده آل است.

 

کویر سندباد

یکی از کمپ های کویری که در شهر یزد واقع شده است، کمپ کویرنوردی سندباد می باشد.سفر به کویر و پاراگلایدر در کمپ کویر نوردی سندباد روز شما را پر از هیجان می کند. آسمان صاف کویر یکی از زیبایی های کویر نوردی است که به دور از هرگونه آلودگی و پرواز در آن می توان پا بر زمین گذاشت و از زیبایی آن لذت برد. علاوه بر این، با لمس خنک نسیم پرواز، احساس آرامش را در دل آسمان پهناور کویر دوچندان کرد.

در این کویر زیبا و تماشایی می توانید شب ها به دور آتش حلقه بزنید و چای زغالی بنوشید و آسمان پرستاره شب کویر را تماشا کنید و از اوقات فراغت خود لذت ببرید.فعالیت ها و جاذبه هایی که در این کویر می توانید تجربه کنید شامل: ترانسفر، شترسواری، موتور سواری، سافاری، پرواز با پاراگلایدر، پرواز با کایت باگی، رصد ستارگان، حمام، سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی، انواع قهوه و چای و… می باشد.

 

 

روستای ابیانه کاشان

روستای ابیانه کاشان از زیباترین مناطق گردشگری اطراف نطنز است که دسترسی مناسبی به آبشارها، چشمه‌ها و مکان‌های تاریخی همچون مساجد و آتشکده‌ها دارد.روستای قرمز رنگ مقلب به روستای تاریخی سرخ یکی از توابع کاشان به شمار می رود. شهرت و محبوبیت روستا به دلیل معماری و رنگ بی نظیری است که ساختمان های آن جا دارد این روستا روی دامنه شیب داری در سمت شمال رودخانه برز رود ساخته شده است.

اگر بخواهیم بهترین فصل را برای سفر به این روستا پیشنهاد کنیم فصل پاییز است. وقتی پاییز اینجا با تمام زیبای‌هایش مسحورتان می‌کند دل کندن از ابیانه برایتان سخت می‌شود. آنگاه که پاییز رنگهای جادویی‌اش را به این منطقه می‌پاشد زمان بستن چمدان‌هایتان است. در پاییز به ابیانه کاشان بروید و غرق در زیبایی شوید.