راهنمای سفر به ساری و جاهای دیدنی آن

سفر به ساری

سفر به ساری می‌تواند یک تجربه‌ی خاطره‌انگیز باشد. ساری مرکز استان مازندران است که در میان جنگل و دریا قرار دارد. این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی زیادی است که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.برای سفر به ساری، بهترین زمان فصل‌های بهار و پاییز است که آب و هوای معتدل و طبیعت سرسبز و رنگین دارد. برای رسیدن به ساری، می‌توانید از هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودرو استفاده کنید. برای اقامت در ساری، همچنین می‌توانید از هتل‌های مختلف با کیفیت و قیمت‌های متنوع انتخاب کنید.

 

جاذبه‌های دیدنی ساری

چشمه‌های باداب سورت: یکی از زیباترین و منحصر به فردترین پدیده‌های طبیعی ایران که شامل چشمه‌های آب گرم و سرد با رنگ‌های مختلف است. این چشمه‌ها در فاصله‌ی ۹۵ کیلومتری جنوب شرقی ساری واقع شده‌اند.

امامزاده عباس و یحیی: دو بنای تاریخی و مذهبی که در مرکز شهر ساری قرار دارند. این دو امامزاده از نوادگان امام موسی کاظم هستند و دارای معماری اسلامی و زیبا هستند.

مسجد جامع ساری: یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد شهر ساری که در دوره‌ی صفویه ساخته شده است. این مسجد دارای شکوه و زیبایی خاصی است و دارای چهار ایوان، شبستان، گنبد و مناره است.

خانه کلبادی: یکی از آثار معماری قاجاریه که در حال حاضر به عنوان موزه‌ی شهرداری ساری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خانه دارای حیاط، ایوان، سرداب، آب‌انبار و اتاق‌های متعدد است.

برج رسکت: یک برج تاریخی و دفاعی که در دوره‌ی سلجوقیان ساخته شده است. این برج در فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری شمال شرقی ساری واقع شده و دارای ارتفاع ۱۸ متر و قطر ۱۰ متر است.

پناهگاه حیات وحش سمسکنده: یکی از بزرگ‌ترین پناهگاه‌های حیات وحش ایران که در فاصله‌ی ۱۰ کیلومتری جنوب خاوری ساری واقع شده است. این پناهگاه دارای گونه‌های متنوعی از گیاهان و حیوانات است که می‌توانید آن‌ها را در محیط طبیعی خود ببینید.

دریاچه چورت: یک دریاچه زیبا و آرام که در شمال شرقی ساری قرار دارد. این دریاچه در اثر زلزله‌ای در سال ۱۳۲۰ به وجود آمده است و تنها از بارش‌های آسمانی تغذیه می‌شود. این دریاچه احاطه شده از جنگل‌های پهن‌برگ و گل‌های بنفشه است.

میدان ساعت: این میدان اصلی و مرکزی ساری است که در آن ساعتی تاریخی و زیبا قرار دارد. این ساعت در سال ۱۳۰۵ ساخته شده و نمادی از تاریخ و فرهنگ شهر ساری است.

 

سفر نوروزی به ساری

سفر نوروزی به ساری می‌تواند یک تجربه‌ی خاطره‌انگیز باشد. ساری شهری زیبا و پر جاذبه در استان مازندران است که در سال ۱۴۰۲ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو شناخته شده است. این شهر دارای آب و هوای معتدل و مرطوب، مناظر طبیعی بکر و فرهنگی غنی است. شما می‌توانید از میدان ساعت، عمارت فاضلی، خانه کلبادی، سد شهید رجایی، پارک جنگلی شهید زارع، چشمه‌های باداب سورت، پناهگاه حیات وحش میانکاله، دریاچه چورت و پناهگاه دشت ناز بازدید کنید و از زیبایی‌های این شهر لذت ببرید.

برای سفر به ساری، شما می‌توانید از راه‌های مختلفی استفاده کنید.برای مثال اگر با ماشین شخصی خود از تهران راهی ساری شوید، تنها ۲۷۰ کیلومتر رانندگی کافی است. اگر با قطار بخواهید بروید، می‌توانید از ایستگاه راه‌آهن تهران به ساری سوار شوید. اگر با هواپیما سفر کنید، می‌توانید از فرودگاه ساری استفاده کنید.

 

اقامت در ساری

برای اقامت در ساری، شما می‌توانید از هتل‌های مختلفی با قیمت‌ها و خدمات متنوع انتخاب کنید. برخی از هتل‌های معروف ساری عبارتند از: هتل سالاردره، هتل بادله، هتل اسرم، هتل نارنج و هتل نوید. شما می‌توانید از سایت‌های مختلف برای رزرو هتل و بلیط هواپیما استفاده کنید.

 

سفر به ساری با هواپیما

اگر قصد سفر به ساری را با هواپیما دارید، می‌توانید از سایت‌ فلایت گیت بلیط هواپیما ساری را خریداری کنید.این سایت‌ امکان خرید بلیط هواپیما ساری با ارزان‌ترین قیمت و انتخاب پروازهای سیستمی یا چارتر را به شما می‌دهند.برای خرید بلیط هواپیما تهران به ساری از فلایت گیت می توانید با انتخاب تاریخ پرواز و مشاهده برنامه پروازی ایرلاین های مختلف، پرواز خود را رزرو کنید.

 

دریای ساری

دریای ساری یا دریای خزر، بزرگترین دریای درون مرزی جهان است که از شمال شهرستان ساری قابل دسترسی است. این دریا از غرب به رشته کوه قفقاز و از شرق به جلگه‌های آسیای مرکزی محدود می‌شود. 

دریای ساری دارای سواحل زیبا و شنی است که مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. برخی از جاذبه‌های گردشگری دریای ساری عبارتند از: پارک ملی میانکاله، جزیره اشمون، ساحل نوشهر، ساحل نمک‌آبرود، ساحل کلارآباد و ساحل رامسر.

دریای ساری همچنین دارای تنوع زیستی بالایی است و محل زندگی بسیاری از گونه‌های ماهی، پستانداران، پرندگان و گیاهان آبزی است. برخی از این گونه‌ها از نظر اقتصادی و اکولوژیکی اهمیت دارند.

فاصله ساری تا متل قو

فاصله ساری تا متل قو یا سلمان‌شهر حدود ۱۹۴ کیلومتر است. این فاصله را می‌توان با خودرو در حدود ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه طی کرد.
متل قو یکی از شهرهای زیبا و گردشگری استان مازندران است که دارای سواحل شنی، برج‌های دوقلو، پارک ملی میانکاله و جاذبه‌های دیگری است.

فرح آباد ساری

فرح آباد ساری یک شهر در استان مازندران است که در شمال شهر ساری واقع شده است. این شهر دارای یک ساحل زیبا و تاریخی است که در دوره صفوی توسط شاه عباس بنیانگذاری شده است. در این ساحل می‌توانید از تفریحات آبی مانند بنانا، جت‌اسکی و قایق‌سواری لذت ببرید. همچنین امکانات تفریحی و رفاهی مانند شهربازی، سینمای چندبعدی، موتور چهارچرخ و طرح سالم‌سازی نیز در این ساحل وجود دارد.

 

نقشه ساری

این نقشه آنلاین شامل اطلاعات خیابان‌ها، مکان‌های مهم، نقاط دیدنی و گردشگری، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو و ترافیک شهر ساری است. شما می‌توانید با استفاده از این نقشه به مقصد موردنظر خود برسید و از خدمات مختلفی که در این شهر وجود دارد بهره‌مند شوید. 

 

سفر به ساری با ماشین شخصی

سفر به ساری با ماشین شخصی یکی از روش‌های محبوب و راحت برای دیدن این شهر زیبا و تاریخی است. اگر از تهران به ساری بروید، تنها باید 270 کیلومتر رانندگی کنید و از جاده‌های منظره‌دار و خوش‌آب و هوا لذت ببرید. اما قبل از سفر، باید ماشین خود را برای معاینه فنی آماده کنید. همچنین باید برنامه‌ریزی کنید که در کجا برای استراحت و خورد و خوراک توقف کنید و از مکان‌های دیدنی ساری بازدید کنید.