در پاییز به کجا مسافرت کنیم

مسافرت در پاییز

آب و هوای چهارفصل ایران در هر زمانی از سال جاذبه های خاصی دارد. اما وقتی صحبت از پاییز می شود، زیبایی طبیعت جنبه دیگری به خود می گیرد.چهره هزار رنگ طبیعت در فصل پاییز در گوشه و کنار کشور از شمال تا جنوب به بهترین شکل خودنمایی می کند و دوستداران این فصل زیبا را به وجد می آورد.در این مقاله بهترین مقاصد سفر در پاییز را بررسی کرده ایم. اما بهترین جاها برای سفر در پاییز کدامند؟

 

شهرهایی که در پاییز دیدنی هستند

جزیره قشم

در میان بهترین مقاصد ایران برای سفرهای پاییزی، جزیره قشم یکی از مطلوب ترین گزینه هاست. قشم به عنوان یکی از مهم ترین جزایر جنوب ایران و بزرگ ترین جزیره خلیج فارس شناخته می شود و جاذبه های طبیعی و گردشگری آن مانند دره ستارگان، قلعه پرتغالی ها، جنگل های حرا، گنبد نمکی، غار نمک، جزایر ناز، جزیره هنگام، قلعه و غارهای خربس، تنگه چاهکوه، اسکله بندر لافت، ژئو پارک قشم، چاه های لافت، روستای تاریخی کوشه، قلعه لافت، آب انبار بی بی، بام قشم، سد پی پشت، زیارتگاه بی بی مریم، سد و روستای گوران طرفداران بسیاری دارد.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به قشم هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به قشم را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

جزیره هرمز

آب و هوای معتدل جزیره هرمز  در فصول پاییز و زمستان مثال زدنی است. ساحل دیدنی و به خصوص خاک سرخ شگفت انگیز هرمز که از دیگر جاذبه های خیره کننده این منطقه است. به دلیل وجود خاک رنگی حاوی اکسید آهن، سطح آب در قسمت های نزدیک ساحل قرمز رنگ دیده می شود و جلوه منحصر به فردی از خود نشان می دهد. در واقع جزیره زیبای هرمز یکی از مهم ترین منابع خاک سرخ دنیا به حساب می آید که به ندرت در دنیا یافت می شود.اگر اهل خرید هستید و هیجان زده هستید بازارهای قشم را ببینید و از خرید در مراکز خرید این جزیره لذت ببرید، البته برای لذت بردن از گشت و گذار در بافت بازارهای جنوبی، لازم نیست اهل خرید باشید!

 

یزد

سفر به یزد در پاییز این روزها طرفداران خود را دارد. با توجه به اینکه استان یزد یکی از استان های کویری کشور با تابستان های گرم و زمستان های سرد می باشد. بهترین زمان برای سفر به یزد بهار و پاییز است. زمانی که هوای این شهر معتدل است و طبیعت شگفت انگیزی دارد.پاییز بهترین فرصت برای گشت و گذار در دالان های تاریخی یزد است. بافت تاریخی یزد با بیش از هفتصد هکتار وسعت، بزرگترین و بکرترین منطقه مسکونی و تاریخی ایران است. کوچه های سرپوشیده و سرپوشیده، دیوارهای کاهگلی بلند، سابات ها و خانه های خشتی بافت تاریخی یزد را به فضایی منحصر به فرد تبدیل کرده است. در بازدید از این منطقه، مسجدجامع یزد، زندان اسکندر، خانه هنر، خانه لاری‌ها، مجموعه امیرچخماق، موزه آب و حمام خان بناهای تاریخی جذابی هستند که در نزدیکی هم قرار دارند و می‌شود بازدید کرد.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به یزد هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به یزد را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

شیراز

جاذبه های شیراز آنقدر زیاد است که شاید نتوان در سفر چند روزه از همه آنها دیدن کرد. از حافظیه و سعدیه معروف گرفته تا باغ های ایرانی، با صفا و تخت جمشید باشکوه و ده ها جاذبه دیگر، همگی در فصل پاییز زیبایی خاص خود را دارند.هوای شیراز در پاییز معتدل و مطبوع است. نه آنقدر سرد که نیاز به پوشیدن لباس بافتنی داشته باشید و نه آنقدر گرم که شما را اذیت کند.

در این فصل نسیم ملایمی می‌وزد که عطر گل‌ها و درختان را در سراسر شهر می‌برد. بسیاری از افرادی که این فصل را برای سفر به شیراز انتخاب می کنند، معتقدند که بهترین فصل برای سفر به شیراز، پاییز است. سفر به شیراز در فصل پاییز علاوه بر هوای مطبوع، مزیت دیگری نیز دارد. در این فصل به دلیل باز شدن مدارس و دانشگاه ها افراد کمتری به این شهر سفر می کنند. در نتیجه مناطق تفریحی شیراز در فصل پاییز خلوت است و می توانید در این مکان ها عکس های بهتری بگیرید.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به شیراز هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به شیراز را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

کرمان

دو فصل پاییز و زمستان در استان کرمان فرصت مناسبی را برای گردشگران فراهم می کند تا از مناطقی که معمولا در تابستان دمای آنها بالاست بازدید کنند. تورهای گردشگری استان کرمان در نیمه دوم سال رونق بیشتری پیدا می کند و گردشگران و مسافران را به مناطق کویری کرمان می برد. به غیر از آنها، خود کرمان جاذبه های زیادی دارد که باید چندین روز را برای بازدید از دیدنی های آن وقت بگذارید.در سفر به این شهر کویری دنبال جاذبه های تاریخی کرمان می‌گردید، حتما سری به ارگ بم، گنبد جبلیه، مجموعه گنجعلی خان، مجموعه ابراهیم خان، قلعه اردشیر و ارگ راین بزنید.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به کرمان هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به کرمان را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

جاهای دیدنی در فصل پاییز

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب در نزدیکی شهر کاشان یکی از شهرهای کویری باستانی استان اصفهان است. نام آن به نام قلعه‌ای در اطراف آن مربوط به دوره صفویه بوده استمرنجاب با دیگر کویرهای ایران کمی متفاوت است. این کویر در نزدیکی شهر قرار دارد و امکانات رفاهی بیشتری را برای مسافران کویر فراهم می کند. به همین دلیل توصیه می شود افرادی که برای اولین بار می خواهند به کویر بروند این کویر را به عنوان شروع انتخاب کنند.

جذابیت کویر مرنجاب به تپه های شنی طلایی و آسمان پر ستاره ختم نمی شود. این کویر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری است و اقامتی آسان را برای گردشگران فراهم می کند. حتی اگر اهل کمپینگ نباشید، لازم نیست نگران باشید. به راحتی می توانید در اقامتگاه های تاریخی و بوم گردی این منطقه اقامت کنید و از امکانات و خدمات آن استفاده کنید.

 

 

روستای نایبند طبس

روستای نایبند در دامنه کوه نایبند و شمال غربی ترین قسمت دشت لوت قرار دارد. فاصله نزدیکترین شهر تا روستای نایبند بیش از 100 کیلومتر است. دیهوک و طبس از شمال و راور و زرند از جنوب بزرگترین و نزدیکترین شهرها به نایبند هستند.ویژگی‌های جغرافیایی روستای نایبند باعث شده که با وجود آب‌وهوای کویری و گرم منطقه اراضی قابل کشت و سرسبز زیادی در آن وجود داشته باشد.

این اراضی و محصولات آن‌ها خیلی از مواد اولیه و مصرفی ساکنان را از گذشته تا به امروز تامین کرده است. در ضمین اهال روستا به‌خاطر وجود نخلستان‌ها به تولید صنایع‌دستی مثل زنبیل، حصیر و زیرانداز هم مشغول هستند. یکی دیگر از چیزهایی که روستای نایبند را خاص و البته زیبا می‌کند معماری پلکانی و شیب تند آن است؛ مهم‌ترین دلیلی که به ماسوله کویر معروف شده است.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به طبس هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به طبس را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

جنگل النگدره

جنگل النگدره را می توان یکی از زیباترین مناطق و مقاصد طبیعی در فصل پاییز دانست. تقریبا تمام افرادی که به این جنگل سفر کرده اند، معتقدند که پاییز بهترین فصل برای سفر به این جنگل بسیار زیبا است. درختان زیبای جنگل النگدره چشم انداز زیبایی از رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و قهوه‌ای ایجاد می‌کنند و با برگ‌های فراوان خود منظره‌ای خیره‌کننده خلق می‌کنند.

هوای خنک و باران نیز بر زیبایی و جذابیت این فضا می افزاید.طبیعت جنگل النگدره در فصل پاییز مانند یک تابلوی نقاشی بسیار زیبا و با ارزش است. اگر عاشق عکس گرفتن و ساختن خاطرات ماندگار هستید، سفری به این پارک جنگلی در پاییز برنامه ریزی کنید و از شگفتی های آن لذت ببرید.

فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به گرگان را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

قیمت بلیط هواپیما زاهدان گرگان

 

جزیره آشوراده

آشوراده تنها جزیره دریای خزر است و اکوسیستم جانوری بسیار متنوعی دارد. این جزیره آب و هوای مطبوع و دلپذیری دارد و یکی از بهترین گزینه های سفر به داخل کشور در فصل پاییز محسوب می شود. این جزیره در بخش شرقی شبه جزیره میان‌کاله واقع شده و به واسطه شرایط طبیعی و محیطی خاصش، به‌جرات می‌توان آن را به عنوان یکی از زیباترین جزایر شمال کشور معرفی کرد.گردشگران می توانند از طبیعت بکر، آرامش بی نظیر و البته تفریح ​​در کنار دریا لذت ببرند. اسکله بندرترکمن با بازارهای محلی و امکانات تفریحی مختلف مانند قایق های پدالی و موتورسواری می تواند شما را سرگرم کند.

 

 

آب گرم لاویج

لاویج در واقع نام روستایی در نزدیکی شهر نور است. این روستای ییلاقی در دامنه های البرز قرار دارد. این منطقه همچنین دارای مناظر سرسبز و شگفت انگیزی مانند جنگل النگدره است که در فصل پاییز به مناظر رنگارنگ تبدیل می شود.از جاذبه های طبیعی این منطقه می توان به چشمه های فیل سنگی، ایران زمین، شفل و بیبنو اشاره کرد. این چشمه ها که در دامنه کوه های شرق لاویج واقع شده اند به دلیل اثرات درمانی و آرامش بخشی آنها در بین گردشگران بسیار محبوب هستند. این آب های گرم، سرشار از گوگرد و مواد معدنی که از زمین می آیند، برای درمان مشکلاتی مانند درد مفاصل، پا درد، کمردرد و مشکلات پوستی عالی هستند.