در تابستان به کجا مسافرت کنیم

مسافرت در تابستان

اگر برای فرار از گرمای تابستان به دنبال مکانی با هوای معتدل و خنک برای سفر تابستانی در ایران هستید، علاوه بر شمال، مقاصد سفر خنک زیادی در کشور وجود دارد.اگرچه تعداد شهرهای خنک ایران کم نیست، اما بسیاری از افراد اطلاعات کاملی از این شهرها ندارند و نمی توانند شهر مناسبی را برای انتخاب مقصدی خنک و دلپذیر برای تعطیلات تابستانی خود انتخاب کنند.

برخی از شهرهای ایران در فصل تابستان هوای بسیار گرمی دارند که می تواند اوقات طاقت فرسایی را برای ساکنان محلی آن شهر سپری کند. گاهی افرادی که شرایط سفر به شهرهای خنک را دارند تصمیم می گیرند چند روزه سفر کنند تا لحظاتی را در هوای خوب سپری کنند و به طبیعت بروند.اگر اهل طبیعت گردی و گشت و گذار هستید و دلتان یک سفر تابستانی می خواهد اما نمی دانید کدام مقصد را برای سفر خود انتخاب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

شهرهایی که در تابستان دیدنی هستند

اردبیل

استان اردبیل با وجود کوه های مرتفع و پر برف، یکی از سردترین استان های ایران است. به همین دلیل بهترین زمان برای سفر به این استان تابستان است که دمای هوا کمتر است. با این حال برای عاشقان برف و سرما، زمستان در اردبیل مقصدی ایده آل است.اردبیل از پوشش گیاهی سرسبز و دیدنی تشکیل شده و یکی از بهترین مقاصد سفر تابستانی به شمار می رود. در سفر به این شهر به شما پیشنهاد می کنیم از جنگل فندق لو دیدن کنید و از طبیعت بکر و بی نظیر آن دیدن کنید.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به اردبیل هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به اردبیل را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

تبریز

تبریز از جمله بهترین و زیباترین شهرهای ایران بوده که جاذبه‌ های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی را در خود جای داده است. این شهر را می‌ توان جزو شهرهای دیدنی ایران در تابستان به حساب آورد.در خنکی تبریز، همین بس که هیچ خانه ای در این شهر کولر ندارد! در سفر به تبریز می توانید از جاذبه های گردشگری بی شمار آن دیدن کنید. خانه مشروطه، بازار بزرگ، مسجد کبود، ارگ علیشاه، کلیسای مریم مقدس، روستای کندوان، پارک تاریخی ائل گلی، مسجد جامع شهر و… از دیدنی‌های تاریخی تبریز هستند.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به تبریز هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به تبریز را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

لرستان

لرستان یکی از استان های مرکزی ایران است که به طبیعت بکرش معروف است. جالب است بدانید که بسیاری از جاذبه های طبیعی ایران از جمله آبشارهای مختلف و دره های طبیعی در این استان قرار دارند. وجود این طبیعت بکر و دریاچه ها و آبشارهای متعدد این استان را با آب و هوای معتدل و خنک و مقصدی دیدنی برای سفر تابستانی تبدیل کرده است. از جاذبه های لرستان می توان به دشت لاله های واژگون، قلعه فلک الافلاک، پارک جنگلی شوراب، آبشار بیشه و … اشاره کرد. برای اقامت در لرستان می توانید اقامتگاه های بوم گردی در خرم آباد، الیگودرز، بروجرد و … اجاره کنید تا علاوه بر اقامتی اقتصادی، زندگی سنتی این منطقه زیبا را نیز تجربه کنید.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به خرم آباد هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به خرم آباد را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

 

خوانسار

خوانسار شهری کوچک و خوش آب و هوا است که در نزدیکی اصفهان واقع شده و مقصدی عالی برای سفرهای تابستانی به شمار می رود. بسیاری از مردم این شهر را با لاله های واژگون، عسل و کوچه های زیبا می شناسند. طبیعت این شهر منحصر به فرد است. بنابراین اگر عاشق طبیعت و طبیعت گردی هستید، خوانسار مقصدی بی نظیر برای شما خواهد بود. از مهم ترین جاذبه های این شهر می توان پارک جنگلی سرچشمه، آرامگاه بابا پیر ترک، دشت لاله های واژگون در منطقه گلستان کوه، روستای دره بید، خانه تاریخی ابهری، غار دامنه، مسجد جامع خوانسار ، خانه حبیبی ها، بقعه امامزاده سید احمد اشاره کرد. ، کوچه باغ های خوانسار، تپه آریایی و… را نام برد.

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های خوانسار، منطقه حفاظت شده گلستان است. دشت‌هایی از لاله‌های قرمز رنگ واژگون در این منطقه با زیبایی بی‌نظیر خود هوش از سر مسافران می‌برند. به این منطقه اشک مریم نیز می‌گویند. طبق افسانه‌های قدیمی سیاوش در این مکان به طرز غم‌انگیزی به قتل رسیده و این باعث شده گل‌های لاله سرخم کنند و برای همیشه به همین شکل رشد کنند. در این منطقه چشمه‌های فراوانی نیز وجود دارند که می‌توانید از آب شیرین و گوارای آن بنوشید و لذت ببرید.

 

 

شهرکرد

شهر کرد یکی از شهرهای معتدل ایران است و به عنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری در فصل تابستان شناخته می شود. از ویژگی های این منطقه می توان به وجود آبشار، جنگل های بلوط، لاله های واژگون، تالاب های دیدنی مانند تالاب چغاخور و گرداب ها اشاره کرد. علاوه بر این، استان چهار محال و بختیاری که در منطقه ای کوهستانی و پربرف واقع شده است دارای بزرگترین و معروف ترین رودخانه های دائمی ایران مانند دز کارون و زاینده رود است.

به گفته بسیاری از گردشگران بهترین زمان برای سفر به این منطقه بهار و تابستان است زیرا در این زمان دمای هوا بسیار مناسب و معتدل است و مردم می توانند علاوه بر این هوای خوب از امکانات دیگری نیز در این منطقه استفاده کنند. از جمله این ویژگی ها می توان به آتشگاه، آبشار دره عشق، آبشار تونل کوهرنگ، پارک جنگلی پروز، چشمه های آبی، پیست اسکی، ماهیگیری و … اشاره کرد. در سفر به شهرکرد بازدید از آبشار زردلیمه و پاک ملی تنگه صیاد را از دست ندهید. 

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به شهر کرد هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به شهر کرد را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

جاهای دیدنی در فصل تابستان

آلاشت مازندران

اگر نام آلاشت را بارها شنیده اید و می خواهید بدانید آلاشت کجاست و چگونه می توانید به آنجا بروید، باید بگوییم که آلاشت یکی از مناطق دیدنی استان مازندران است که در سوادکوه قرار دارد. منطقه ای زیبا که به دلیل فاصله کم با تهران و هوای بی نظیرش برای دور شدن از زندگی شهری و استراحت در دل طبیعت یکی از جذاب ترین مقاصد است.آلاشت به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع، یکی از بهترین مقاصد خنک در فصل تابستان است. این منطقه به آشیانه عقاب ها معروف است و ۷۰ درصد بافت آن بافت تاریخی است. ضمن لذت بردن از هوای خنک شهر، قدم زدن در خیابان های باریک و قدیمی و می توانید از خانه رضاشاه، رصدخانه، مسجد امام حسین و … دیدن کنید.

 

کوهرنگ چهارمحال و بختیاری

کوهرنگ نام منطقه ای شگفت انگیز با طبیعت بکر و آب و هوایی است که در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این منطقه به دلیل داشتن آب و هوای زیبا و طبیعت بکر به بهشت ​​سفید ایران معروف است.هوای کوهرنگ آنقدر سرد است که ممکن است تا چهار متر یا بیشتر برف ببارد. اگر برف کافی هم ببارد،‌ پیست اسکی چلگرد یا کوهرنگ می‌تواند ۳۰ هزار اسکی‌باز را حسابی سرگرم کند.

دشت لاله های واژگون، غار یخی چما، پل خدا آفرین، قلعه بارده، زردکوه، روستای سر آقا سید، آبشار شیخ علی خان، منطقه جنگلی بازفت، چشمه کوهرنگ، چشمه دیمه، رودخانه بازفت، سد کوهرنگ، پیست اسکی چلگرد، تونل کوهرنگ و شیر سنگی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه به شمار می‌رود که باید از آن‌ها دیدن کنید.

 

کندوان تبریز

کندوان نام روستایی در قلب تبریز است که در واقع یکی از 3 روستای صخره ای جهان است و با آب و هوای عالی و دلپذیر خود پذیرای مسافران است. کندوان روستای عجیبی است که در ایران لنگ ندارد. 117 خانواده از این روستا در دل کوه زندگی می کنند و در کجای دنیا می توانید این تجربه ناب را داشته باشید و افرادی را ببینید که خانه هایشان در دل کوه است؟ اینجا منطقه ای کوهستانی با مراتع زیاد و هوای خنک، با مسیرهای آرام و بالکن های رنگارنگ جلوی چند خانه وجود دارد و همه اینها برای ما که کمتر این چیزها را در زندگی خود می بینیم شگفت انگیز است. روستای کندوان که به دلیل گدازه و مواد مذاب به جا مانده از دل آتشفشان و همچنین دخالت انسان در طول سالیان متمادی تبدیل به این روستا شده است، روستای کندوان به دلیل شکل ظاهری آن که شبیه به کندوی عسل است به این نام معروف شده است. 

 

فیلبند آمل

حتما عکس های طبیعت خیره کننده روستای فیلبند را دیده اید که در آن مردی بالای کوه ایستاده و ابرها رو به روی او هستند، درست زیر پایش! و آیا فکر کرده اید که آیا می تواند واقعی باشد؟ این طبیعت نه تنها واقعی است، بلکه همین جا در ایران و استان مازندران خودمان قرار دارد.مردم محلی به فیلبند، بام مازندران هم می‌گویند؛ چراکه این روستا، مرتفع‌ترین نقطه در استان است.روستای فیلبند یکی از بهترین مقاصد گردشگری تابستانی است. زیرا آب و هوای روستا در این فصل بسیار خنک است. در فصل زمستان و پاییز به دلیل سرمای شدید اهالی روستا به مکان های دیگر نقل مکان می کنند تا در فصل بهار به خانه های خود بازگردند.

 

سرعین اردبیل

سرعین یکی از شهرهای زیبای استان اردبیل است و در فصول گرم سال محل اقامت بسیاری از گردشگران است. این شهر دارای جاذبه ها و دیدنی های فراوانی است که با بازدید از این جاذبه ها می توانید علاوه بر لذت بردن از طبیعت، برای اهداف درمانی نیز از آنها بهره مند شوید و سفری خوش همراه با فعالیت های درمانی آرامش بخش را نیز تجربه کنید.سرعین به زبان ترکی (سریین) به معنی خنک است و می‌توانید این خُنکی را حتی در تابستان‌های این شهر احساس کنید. سرعین آب‌وهوایی خنک در فصل تابستان دارد و حداکثر دمای آن به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. ازاین‌رو، گردشگران ترجیح می‌دهند تا برای فرار از ماه‌های گرم سال به سرعین سفر کنند.