در بهار به کجا مسافرت کنیم

مسافرت در بهار

در بهار، در ایران مکان های زیبا و مناظر طبیعی فراوانی دارد که می‌توانید به آن‌ها سفر کنید.بهار در ایران زمانی فوق‌العاده برای سفر به دلیل هوای معتدل، گل‌ها و طبیعت سرسبز است. مهمترین نکته این است که می‌توانید از تنوع طبیعی و فرهنگی این سرزمین لذت ببرید و تجربه‌های جدیدی در سفرهای خود داشته باشید.با فرا رسیدن فصل بهار افراد زیادی قصد سفر به شهرهای رویایی و زیبای کشور را دارند. معمولاً اواخر بهار به دلیل آب و هوای متعادل در بسیاری از نقاط کشور برای سفر خوشایند است. از طرفی تعطیلات رسمی در این فصل عموماً بیشتر از سایر فصول سال است. اما بهترین مکان برای سفر در فصل بهار کجاست؟

 

شهرهایی که در بهار دیدنی هستند

چابهار

چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان می باشد. شاید این سفر یکی از لذت بخش ترین سفرهای شما در فصل بهار باشد که به بهشت ​​گمشده شهرت دارد. این شهر به دلیل آب و هوای معتدل و بهاری به «چهار بهار» معروف است و یکی از مناطق آزاد ایران و تنها بندر اقیانوسی کشور است که با دریای عمان و اقیانوس هند همسایه است. چابهار سرزمین عجایب ایران است.

کوه‌های مریخی یکی از منحصربه‌ فردترین کوه‌های ایران است که یکی از جاذبه‌های طبیعی چابهار است. همچنین پدیده موج فشان دریا که ارتفاع آن در فصل باران های موسمی به 20 متر می رسد، تپه های موج فشان که یکی از شگفت انگیزترین پدیده های ژئوتوریسم است و از پدیده های نادر زمین شناسی در جهان به شمار می رود. رودخانه های باهو کلات و گاندو که زیستگاه تمساح پوزه کوتاه یکی از کمیاب ترین گونه های کروکودیل در جهان است و تالاب صورتی لیپار که یکی از پنج چشمه رنگارنگ جهان است از جاذبه های گردشگری چابهار می باشد.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به چابهار هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به چابهار را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

اشکورات رودسر گیلان

شمال ایران مقصدی چهارفصل است، اما اشکورات رودسر گیلان یکی از زیباترین شهرهایی است که در فصل بهار می توانید برای سفر به داخل کشور انتخاب کنید. گل پامچال، گل همیشه بهار، گل پامچال و بنفشه که در بهار از زمین روییده اند، ترکیب رنگی دلپذیری را ایجاد می کنند. اگر به اشکورات رفتید، بازدید از کوه عروس و داماد، دریاچه صمد آباد و مسجد ناصرالحق را از دست ندهید. اگر مسیر جاده چالوس به سمت مازندران را انتخاب کنید و از شهرهای چالوس، رامسر و کلاچای عبور کنید به جاده اشکورات می رسید.

در روستای اشکورات سفلی دریاچه و رودخانه ای به نام شوک وجود دارد. این دریاچه منبع اصلی آب برای زمین های کشاورزی و باغ های اطراف است. دریاچه شوک علاوه بر تامین آب یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است. رودخانه ای خروشان به این دریاچه می ریزد تا زیبایی آن را چند برابر کند. دریاچه شوک نسبت به سایر نقاط دیدنی اشکورات رودسر ایزوله تر است. شرایط گردشگری این منطقه  باعث شده که آن را به تفریحی ایده آل برای دوستداران طبیعت بکر تبدیل کند.

 

 

کیش

برای کسانی که می خواهند در فصل بهار از هوای خنک، آفتاب و دریا لذت ببرند، کیش یکی از جزایر زیبا و پر از تفریحات مختلف است. قایق سواری، شاتل قایق سواری، چتربازی و غواصی از تفریحات آبی رایج و محبوب برای مسافرانی است که به کیش سفر می کنند. علاوه بر این، گذراندن وقت در کشتی های شبانه، دوچرخه سواری در مسیرهای خاص و پیاده روی در پارک های ساحلی از دیگر جاذبه های سفر به این جزیره است.

در کنار همه این تفریحات، معمولا خرید از مغازه ها و تالارهای بزرگ و متنوع این شهر جزء لاینفک برنامه سفر به کیش و جزایر خلیج فارس است. استقبال مردم محلی و گردشگران در سواحل کیش، تماشای غروب آفتاب و بازی کودکان، شهرداری کیش را بر آن داشت تا پارک های زیبایی بسازد. در کیش نباید از سواحل غافل شد. پارک های ساحلی کیش این روزها یکی از پرطرفدارترین مکان های این جزیره است که مسافران و مردم محلی برای پیاده روی، باربیکیو و پیک نیک به آنجا می روند.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به کیش هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به کیش را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

شیراز

شیراز شهر فرهنگ و تاریخ ایران است.شیراز در تابستان گرم و در زمستان سرد است. اما اگر این شهر را به عنوان مقصد سفر بهاری خود انتخاب کنید، احساس می کنید که به سرزمین رویایی قدم گذاشته اید. در فصل بهار طبیعت و هوای شیراز بسیار زیباست. در این فصل، باغ های شهر پوشیده از گل و پرندگان است و می توان بهار را در سراسر شهر تماشا کرد. نارنجستان های شیراز با شروع بهار شکوفا می شوند و عطر گل هایشان شهر را پر می کند. در فرهنگ و ادب ایران از بهار شیراز بسیار یاد شده است. باغ ارم شیراز یکی از 9 باغ ایرانی است که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این باغ با فضایی بسیار زیبا و دلنشین و امکانات مناسب یکی از جاذبه های شیراز است. روستای کلات یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بهار شیراز است که به عنوان اولین بافت تاریخی-طبیعی روستایی استان فارس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. شیراز را بدون دیدن دریاچه خیره کننده مهارلو که به دلیل وجود جزر و مد قرمز در آب شور آن به دریاچه صورتی نیز معروف است را ترک نکنید. این شگفت‌انگیز طبیعی تنها یک ساعت با شیراز فاصله دارد و اگر می‌خواهید مناظر زیبای اطراف شهر را ببینید، ارزش دیدن را دارد. 

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به شیراز هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به شیراز را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

کاشان

کاشان شهر گل و گلاب در فصل بهار پر گل و بسیار زیباست. کاشان بهترین گلاب دنیا را دارد. گلابگیری کاشان در اواسط اردیبهشت است که بازدیدکنندگان زیادی از سراسر کشور به این منطقه سفر می کنند. خانه طباطبایی ها، خانه بروجردی ها، خانه عباسیان، خانه منوچهری، خانه تاریخی احسان، خانه آل یاسین و خانه تاریخی بهی از جمله خانه های قدیمی و شگفت انگیز کاشان هستند که باید حداقل یکی دو مورد از آنها را در برنامه خود قرار دهید. همچنین مسجد و مدرسه آقا بزرگ، حمام سلطان امیر احمد، مقبره خواجه تاج الدین و مسجد جامع کاشان را فراموش نکنید.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به کاشان هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به کاشان را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

جاهای دیدنی در فصل بهار

باغ گیاه شناسی کرج

باغ گیاه شناسی کرج یکی از مکان های دیدنی در فصل بهار، باغ گیاه شناسی کرج است که یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز است که در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در چیتگر در شمال غربی تهران قرار دارد. در این باغ مناظر زیبای جهان مانند هیمالیا، پل چینی، دریای خزر و… برای طبیعت گردان شبیه سازی شده است. مجموعه گل رز، آمفی تئاتر فضای باز، قفس پرندگان، آلاچیق، رستوران، کافه، آبشار و فرش گل و گیاه از بخش های مختلف باغ گیاه شناسی هستند.

 

 

سد لفور سوادکوه

سد لفور یا سد البرز دریاچه آبی بزرگی است که در رشته کوه البرز در شمال ایران قرار دارد و مانند نگینی در میان آن می درخشد. این سد بر روی رودخانه سفید رود که یکی از بزرگترین رودخانه های منطقه است، قرار دارد. زمانی که به دیدن سد لفور می روید، علاوه بر تماشای منظره دیدنی آن، می توانید در دل جنگل های اطراف گشتی بزنید و از صدای پرندگان و طبیعت وحشی و بکر اطراف لذت ببرید. جنگل های لفور مکان بسیار مناسبی برای پیک نیک و کمپ هستند و به همین دلیل در بین طبیعت گردان محبوبیت خاصی دارند.

 

ماسال

غرق در اقیانوس مه اگر هوس یک تجربه بی‌نظیر از دیدن اقیانوس ابر دارید، بدون شک نباید ماسال در فصل بهار را از دست بدهید. منطقه‌ای جذاب و دیدنی با ترکیبی از مه و البته ییلاقی سرسبز و مرتفع که اگر صبح چشمان خود را در آنجا باز کنید، تصور می‌کنید که مشغول رؤیا دیدن هستید. ماسال یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق ییلاقی است که در استان گیلان و در نزدیکی تالش قرار دارد.

اگر می‌خواهید بدانید که بهار به کجا برویم، باید به شما بگوییم که قرار دادن ماسال در لیست سفرهای بهاری همان چیزی است که نباید به‌هیچ‌وجه از دست بدهید. از دیگر مناطق طبیعی و جاذبه های گردشگری ماسال می‌توان به مناطق باستانی درخانه، مناطق ییلاقی تاریخی سنگ بست، دره خون، خندیله، منطقه جنگلی طاسکوه و آری دول، گیله سرا، وردم، ییلاق شالما، چسلی، بیلگاه دون، اسپی دشت و ویرگاه، مارجونه، رشته پشت و شنه راه، واشیار، صی فی، نم نمه پشت و تلارگاه ملومه بند اشاره کرد.

 

 

دریاسر تنکابن

دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است که در قسمت جنوبی شهرستان تنکابن و در منطقه دو هزار قرار دارد. این دشت توسط 4 کوه احاطه شده است. در سمت جنوب غربی کوه الموت بلندترین کوهی است که این دشت را احاطه کرده است. در واقع دشتی مرزی است که پوشش سرسبز و جنگلی شمال ایران را به پوشش برفی و یخچالی رشته کوه الموت متصل می کند.

سطح این دشت در فصل بهار مملو از گل های زرد رنگ می شود و چشم هر بیننده ای را خیره می کند. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این دشت وجود ده‌ها چشمه در پایین آن است و آب از سرسبزی بیرون می‌آید،  این منطقه بی نظیر بهشت ​​اردیبهشت ایران نام دارد. اگر هوا خوب باشد می توانید به بیرون بروید و مدت طولانی به آسمان نگاه کنید و از آن لذت ببرید.

راه دسترسی به دشت دریاسر تنکابن: پس از رسیدن به شهر تنکابن در غرب استان مازندران، جاده دوهزار را دنبال کنید تا به چهارراهی به نام امامزاده قاسم برسید. در سمت چپ جاده مسیری به دره منتهی می شود که انتهای آن به روستای عسل محله می رسد. سپس باید حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم پیاده روی کنید و پس از عبور از تپه ها و چشمه های سر راه به دشت دریاسر می رسید.