بهترین مکان مسافرت در مرداد ماه

مسافرت در مرداد ماه

مقاصد گردشگری در تابستان با وجود گرما کم نیستند. مرداد گرم ترین فصل سال است و شاید به همین دلیل است که بسیاری فکر می کنند زمان مناسبی برای سفر نیست. اما اگر بدانید کجا بروید و از چه مکان هایی دیدن کنید، مرداد ماه یکی از ماه های خوب برای سفر می باشد. در ادامه تعدادی از مناطق خنک ایران که از بهترین مقاصد سفر تابستانی هستند را برای شما ذکرخواهیم کرد.

 

سرعین اردبیل 

سرعین یکی از محبوب ترین شهرهای ایران با آب و هوای منحصر به فرد در استان اردبیل است. همه گردشگران این شهر را با طبیعت بکر، چشمه های آب گرم فراوان و روستاهای زیبا می شناسند.اگر هنوز مقصد تابستانی خود را انتخاب نکرده اید و به دنبال یک گشت و گذار فراموش نشدنی هستید، پیشنهاد می کنیم بازدید از دیدنی های سرعین را در لیست سفرهای تابستانی خود قرار دهید.

اما بهتر است قبل از سفر اطلاعات کلی در مورد انواع مکان ها و جاذبه های اردبیل داشته باشید تا بتوانید زمان خود را به خوبی مدیریت کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. سرعین به لطف ارتفاع زیادی که از سطح دریا دارد و همچنین به لطف کوه سبلان یکی از سرد ترین نقاط ایران است، به نحوی که حتی در ایام تابستان نیز می توانید سرمای هوا را احساس کنید. بنابراین اگر به دنبال خنک ترین جای ایران در تابستان هستید، می توانید سرعین را به عنوان یکی از گزینه های خوب و ایده آل انتخاب نمایید.

 

 

شورابیل اردبیل 

دریاچه شورابیل به عنوان تنها دریاچه طبیعی شهری کشور یکی از جاذبه های گردشگری اردبیل است که سالانه مسافران زیادی از آن دیدن می کنند. از این رو امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی برای رفاه گردشگران و ساکنان شهر اردبیل در اطراف این دریاچه فراهم شده است که می تواند لحظات خوشی را رقم بزند.از جمله امکانات شورابیل می توان به پارکینگ، رستوران، کافی نت، وسایل ورزشی، نمازخانه، سالن بدنسازی، هتل، سوپرمارکت، آلاچیق، سرویس بهداشتی و … اشاره کرد. تماشای طلوع و غروب خورشید و همچنین نورپردازی چشم نواز اطراف دریاچه در شب از جمله جاذبه های دریاچه شورابیل است که می تواند لحظات زیبا و خاطره انگیزی را برای گردشگران رقم بزند.

تابستان بهترین موقع برای بازدید از دریاچه شورابیل است چون وقتی اکثر نقاط کشور درگیر گرمای سوزان تابستانی هستند، صبح ها و بعد از ظهرهای شورابیل به قدری خنک می شود که شاید نخواهید آن جا را ترک کنید ولی شب ها دمای هوا به قدری پایین می رود که ممکن است سردتان شود، پس بهتر است لباس گرمی به همراه خود داشته باشید.

 

 

کهکیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های جنوب غربی ایران است که به خاطر جاذبه‌های طبیعی بکر و خیره‌کننده، رودخانه‌های فراوان و مردمانی مهمان‌نواز شهرت دارد.یاسوج که در قسمت سردسیر استان است مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است و اهالی آن لرهای ایل بویراحمد هستند. طبیعت زیبا و وحشی و آثار تاریخی فراوان از جاذبه های این شهر است. ارتفاعات پوشیده از برف این شهر در فصل زمستان مقصدی برای کوهنوردان و علاقه مندان به ورزش های زمستانی است و آبشارها و رودخانه های خروشان آن جاذبه اصلی گردشگری در فصل تابستان است.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به یاسوج هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به یاسوج را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

ارتفاعات جهان نما گلستان

منطقه حفاظت شده جهان نما از جاذبه های کردکوی و جنوبی ترین جنگل انبوه استان گلستان است که به دلیل بلندی به بام استان گلستان نیز معروف است.شاید برای بسیاری از گردشگران مقصد سفر، این دهکده باشد؛ اما بعضی دیگر ترجیح می‌دهند، در ارتفاعات محلی مثل شاه پسند و آتشان پیاده‌روی و جنگل‌نوردی کنند یا به قهوه‌خانه مش صفر و تخت میرزا سر بزنند.

این قهوه‌خانه همچنان محلی برای گپ‌‌وگفت روستاییان و کوهنوردانی است که پیاده به‌سمت جهان‌نما حرکت می‌کنند. قهوه‌خانه و تخت میرزا در ارتفاعی پایین‌تر از دهکده قرار دارند؛ بنابراین اگر محل اتراق شما خانه‌های روستایی است، برای رسیدن به قهوه‌خانه و تخت میرزا، باید یک ساعتی به‌سمت پایین حرکت کنید.از آثار تاریخی به جا مانده در نزدیکی دهکده جهان‌نما می‌توان به جاده شاه عباسی، شهر باستانی تمیشه، امامزاده روشن‌آباد، ابراهیم و چهار کوه، دهکده‌ ییلاقی درازنو، پار; جنگلی امام رضا، گورستان قدیمی کمرسرک و… اشاره کرد.

 

 

کردستان

کردستان یکی از استان های ایران است که با وجود آب و هوای سرد مردمان خونگرمی دارد و مهمان نوازی آنها زبانزد است. معنی لغوی کلمه کردستان به معنای سرزمین کردها است و برای اولین بار در دوره سلجوقیان به طور رسمی استفاده شد. مرکز و بزرگترین شهر این استان سنندج است که شهری با تاریخ و فرهنگ غنی است.

طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای عالی، مناظر طبیعی بی نظیر و اماکن تاریخی ارزشمند از جمله قلعه ها و مساجد، گردشگران داخلی و خارجی زیادی را برای دیدن دیدنی های کردستان به این شهر کشانده است.موقعیت جغرافیایی استان کردستان در میان کوه‌ها و دشت‌های سرسبز، موجب شده تا این استان از آب و هوایی سرد در زمستان و خنک و معتدل در تابستان برخوردار باشد.