بهترین مکان مسافرت در اردیبهشت ماه

مسافرت در اردیبهشت ماه

برای بسیاری از گردشگران، اردیبهشت بهترین زمان برای سفر است. در این ماه طبیعت اکثر نقاط ایران در زیباترین حالت خود قرار دارد و گشت و گذار در طبیعت لذتی مضاعف دارد.سفر در اردیبهشت می تواند یکی از تجربه های منحصر به فرد برای علاقه مندان به گردشگری و سفر باشد. شهرها، روستاها و مناطق طبیعی مختلف در نقاط مختلف ایران زیباترین مناظر و بهترین زمان سفر را در بهار و به ویژه اردیبهشت ماه دارند. فقط در این موقع از سال امکان دیدن برخی از مناظر در جاذبه های طبیعی مختلف ایران وجود دارد و اگر در فصول دیگر به این مناطق سفر کنید فرصت لذت بردن از این زیبایی ها را نخواهید داشت.اگر از علاقه مندان به سفر هستید، مقاصد منحصر به فرد در ماه اردیبهشت را یشناسید.

 

کاشان

کاشان و شهرهای اطراف یکی از مقاصد بی نظیر برای سفر در اردیبهشت ماه هستند. در این ماه گردشگران زیادی برای لذت بردن از عطر دلپذیر گل محمدی و گلاب ناب به این منطقه سفر می‌کنند. مراسم گلاب گیری در کاشان و شهرها و روستاهای اطراف آن مانند قمصر و نیاسر قدمتی چند صد ساله دارد. در اردیبهشت ماه مزارع گل سرخ کاشان به اوج زیبایی می‌رسند و فضای اطراف این مزارع آکنده از عطر این گل‌ها می‌شود.

سالیان درازی است که شیوه سنتی گلاب گیری در این شهر ها مرسوم است و در میان محلیان از آیین سنتی برگزاری این مراسم با نام «عید گلابی» و از شیوه عصاره گیری سنتی با نام «لتان» یاد می‌شود.اگر اردیبهشت را برای سفر به کاشان انتخاب کنید، می‌توانید در مراسم جذاب گلابگیری که در آن مرد و زن و پیر و جوان به جمع‌آوری گل‌های محمدی مشغول می‌شوند، شرکت کنید و یک خاطره خاص بسازید.

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به کاشان هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به کاشان را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

شیراز

اردیبهشت می تواند بهترین زمان برای سفر به شیراز باشد. چرا که شکوفه های بهارنارنج، گل رز، نرگس و بابونه زیبایی فوق العاده ای به این شهر بخشیده است و قیمت اقامت در آن درحد معمول است. از سوی دیگر خبری از شلوغی نوروز و گرمای آزاردهنده تیر و مرداد نیست.جاذبه های گردشگری و دیدنی شیراز بسیار متنوع و جذاب است. مهمترین و جذاب ترین این مکان های گردشگری مجموعه های باستانی شیراز مانند تخت جمشید و نقش رستم است. قسمت دیگر آرامگاه سعدی و حافظ دو شاعر مشهور ایرانی است که در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارند. 

اگر به دنبال تجربه یک سفر راحت به شیراز هستید، فلایت گیت به شما بهترین پیشنهادات بلیط هواپیما تهران به شیراز را ارائه می کند. با وارد کردن اطلاعات سفر خود، به سرعت و سهولت می‌توانید از تنوع پروازها و قیمت‌های جذاب بهره‌مند شوید.

 

 

خالدنبی

زیارتگاه خالد نبی و قبرستان او محل زیارت و سیاحت است. فضای اطراف این امامزاده و طبیعت اطراف آن آرام و سرشار از زیبایی وصف ناپذیر است. محل آرامگاه بر فراز کوه گوگجه داغ قرار دارد و منظره زیبای آن از قله کوه توجه طبیعت دوستان را به این منطقه جلب می کند. خالد نبی در واقع مجموعه ای متشکل از قبرستان خالد نبی، مقبره چوپان آتای و زیارتگاه خالد نبی است. این مجموعه یکی از معروف ترین و قدیمی ترین نقاط دیدنی استان گلستان است.در اطراف زیارتگاه، به علت تپه‌ ماهورهای اطراف و دشت‌های سرسبز آن حوالی و لاله‌زارهای کنار مزارع گندم، گستره وسیع و زیبایی را در برابر چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد.

 

سفر به ترکمن صحرا

 

دریاسر

در جنوب تنکابن منطقه‌ای با چشم‌انداز رؤیایی به نام دشت دریاسر وجود دارد. چشم‌اندازی که با کوه‌ها خود را به رخ می‌کشد و در یک طرف کوه الموت را می‌توانید، ببینید.از سه طرف دیگر هم این دشت، از غرب به گردنه سیالان، قله‌های خشچال و کندیگان و از شرق به طالقان ختم می‌شود. هرآنچه از طبیعت انتظار داشته باشید به طور یکجا در این منطقه جمع شده است. دیدنی‌های دشت دریاسر انگار که تمامی ندارند، مخصوصاً اگر در ماه اردیبهشت به اینجا سفر کنید.

دشت دریاسر در غرب مازندران منطقه ای است بسیار جذاب که در اردیبهشت ماه با گل های بابونه طلایی رنگش جذابیت هایش دوچندان شده تا جاییکه از آن به عنوان گردشگاه بهشت یاد می شود. دسترسی به دریاسر از طریق جاده دوهزار امکان پذیر می باشد، جاده ای زیبا که توسط درختان سرسبز و سر به فلک کشیده ای احاطه گردیده است.

 

 

محلات

محلات یکی از شهرهای خوش آب و هوا در استان مرکزی است. گل و گیاهان زینتی در این شهرستان کشت می شود و رتبه اول کشور را دارد. همچنین محلات از نظر تولید گل متنوع رتبه اول کشور را دارد. این باعث می شود در ماه اردیبهشت که ماه شکوفه دادن گل ها و طراوت و زیبایی طبیعت است بسیار دیدنی باشد. این شهر با آب و هوای بسیار مطبوع در جنوب غربی تهران و در استان مرکزی قرار دارد. پارک زیبای سرچشمه در قسمت شمالی شهر یکی از زیباترین مکان های دیدنی در شهرستان محلات است. روستای آتشکوه و آتشکده باستانی آن، معبد تاریخی خورهه که قدمت آن به دوران سلوکیان و در شمال شرقی محلات، مجموعه آب گرم محلات، یخچال تاریخی نیمور و بقعه امامزاده یحیی (ع) از دیگر مکان های دیدنی محلات هستند.