چه چیزهایی برای مسافرت لازم است + لیست وسایل سفر

وسایل ضروری سفر

بستن چمدان می تواند یک دردسر برای شما قبل از سفر باشد، بنابراین ما این کار را کمی برای شما آسان کرده ایم و یک لیست کامل برای کمک به شما آماده کرده ایم. از این راهنما برای یادآوری موارد ضروری مفیدی که باید برای مسافرت خود به همراه داشته باشید، استفاده کنید. دانستن نحوه بستن کوله پشتی برای یک سفر طولانی آسان نیست، بنابراین این را به عنوان یک چک لیست در نظر بگیرید و در حین رفتن، هر مورد را علامت بزنید. البته، وسایل سفر بستگی به نوع سفری دارد که می خواهید شروع کنید. 

افراد به سبک‌های مختلفی سفر می‌کنند. بعضی‌ از مسافران ترجیح می‌دهند در هتل اقامت کنند، بعضی‌ها در اقامتگاه و عده‌ای دیگر اقامت در طبیعت و کمپینگ را انتخاب می‌کنند. برای هرکدام از این سفرها باید بار مناسب با سفر انتخاب کرد. درصورتی‌که به سفر طبیعت‌گردی یا کمپینگ می‌روید باید کوله‌ای متناسب با وزن خودتان و وسایلتان به همراه داشته باشید. در صورت سفر به‌صورت خانوادگی به هتل و یا سفر شهری نیز چمدان بهترین انتخاب است. اما تنها وسایل حمل بارهای شما کوله یا چمدان نیستند.

در لیست وسایل سفر برای بارها موارد زیر را به همراه داشته باشید: کوله/ چمدان یا کیف‌های چرخ‌دار کوله سبک یک‌روزه؛ برای سفر در طبیعت و یا حتی سفرهای شهری کیف مدارک؛ در سفرهای خارجی نگه‌داری از پاسپورت و پول نقد مسئله مهمی است. در لیست وسایل سفر خارجی کیف پاسپورتی از وسایل مهم است. قفل و کلید برای چمدان یا در کمد در هاستل‌ها.

بهترین راه برای بستن کوله پشتی صرفه جویی در فضا است. نکته اصلی ما این است که لباس های خود را به خوبی تا کنید. به یاد داشته باشید چیزهای سنگین در پایین، چیزهایی که نشت می‌کنند در کیسه‌های پلاستیکی قرار می‌گیرند و چیزهایی که به محض رسیدن به مقصد به آن‌ها نیاز دارید (مانند لوازم بهداشتی) در بالا. 

 

مدارک مهم برای سفر

شناسنامه

کارت ملی

بلیط سفر

گواهینامه / کارت ماشین / کارت بیمه

پاسپورت (برای سفرهای بین‌المللی)

دفترچه بیمه

کارت و اطلاعات حساب بانکی

 

وسایل برقی و الکترونیکی لازم برای سفر

امروزه ضرورت همراه داشتن وسایل الکترونیکی غیرقابل انکار است و قطعا تلفن همراه مهترین آنها به شمار می‌رود. در ادامه به وسائل الکترونیکی که می‌توانید در سفر با خود ببرید یا باید ببرید، اشاره شده است.

تلفن همراه

شارژر تلفن همراه

هندزفری

لپ‌تاپ

شارژر لپ‌تاپ

پاور بانک

دوربین عکاسی

کیف دوربین و باتری اضافی

اتو مسافرتی

چراغ قوه کوچک

سه راهی با سیم بلند

سشوار مسافرتی

 

 

لباس های موردنیاز برای سفر

انتخاب نوع لباس متناسب با مقصد سفر می‌تواند تاثیر بسیاری در کیفیت سفر شما داشته باشد. به عنوان مثال اگر به شمال ایران سفر خواهید کرد، در صورت گرم بودن هوا نیز حتماً باید یک لباس گرم به همراه داشته باشید چرا که هر لحظه ممکن است با بارش باران غافلگیر شوید. پس سعی کنید لباس‌های خود را کامل ببرید تا هیچ گونه نگرانی در خصوص تغییرات ناگهانی هوا نداشته باشید. لیستی از لباس‌هایی که در طول سفر بهتر است به همراه داشته باشید عبارتند از:

لباس برای عکاسی

لباس راحتی برای داخل خانه

لباس خواب

لباس زیر

لباس گرم بارانی و سویشرت لباس

وسایل شنا

کیف بزرگ

کیف دوشی کوچک

کفش اسپورت

کفش راحتی

کفش ساحلی (مناسب برای گشتن در جاهای دیدنی کیش)

حوله

لباس آستین بلند برای آقایان

روسری

کلاه

جوراب اضافی

ساک اضافی (برای قرار دادن خرید های جدید)

 

 

وسایل شخصی و بهداشتی لازم در سفر

با اتوبوس بهتر است برخی از لوازم بهداشتی را که در طول مسیر ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید را به همراه داشته باشید. دستمال کاغذی، نایلون فریزر، کرم ضدآفتاب، کرم مرطوب کننده، ژل شستشوی دست، پوشک بچه، پد مخصوص بانوان و … از جمله مهم‌ترین این لوازم هستند. بهتر است قرص‌هایی چون قرص سر درد، قرص ضدتهوع و قرص خواب و آدامس را نیز در کیف دستی به‌همراه خود داشته باشید. مسواک و خمیر دندان لوازم آرایشی (ضروری برای خانم‌ها) ضد آفتاب شامپوی مخصوص (البته اگر موهای حساسی دارید) پد بهداشتی زیورآلات و اکسسوری ظروف شخصی عطر و اسپری بدن عینک آفتابی آینه کوچک وسایل اصلاح شخصی (ضروری برای آقایان) کش مو و گیره (ضروری برای خانم ها) سشوار و اتو مو.