نحوه خرید بلیط هواپیما برای اربعین کربلا

نحوه خرید بلیط هواپیما برای اربعین کربلا

خرید بلیط هواپیما یکی از الزامات اصلی سفر اربعین است. هر ساله تعداد زیادی از زائران در رویداد بزرگ اربعین در کربلا حاضر می‌شوند و تقاضا برای خرید بلیط هواپیما افزایش پیدا می‌کند. حال اگر شما هم قصد خرید بلیط هواپیما برای اربعین را دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

چگونه بلیط هواپیما برای اربعین کربلا بگیریم؟

مدتی است که عراقی‌ها در حال ساخت یک فرودگاه بین المللی در کربلا هستند تا با فراهم کردن بستری مناسب برای حمل و نقل مسافران، زائران بیشتری به این شهر مقدس بیایند. این پروژه هنوز به پایان نرسیده و در حال حاضر در مرحله ساخت و ساز قرار دارد. با ساخت این فرودگاه، تسهیلات حمل و نقل برای زائران افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود که باعث افزایش تعداد زائران در این منطقه شود.

بنابراین اگر قصد دارید که برای ایام اربعین به عراق سفر کنید لازم است که یکی از فرودگاه‌های بغداد یا نجف را انتخاب کرده و بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید. در فلایت گیت می توایند بلیط تهران نجف را با بهترین قیمت تهیه کنید.

 

سایت خرید بلیط هواپیما اربعین 1402

فلایت گیت ارائه کننده بلیط پروازهای اربعین می باشد که به راحتی با انتخاب تاریخ پرواز، بلیط خود را رزرو کنید.

 

از کجا بلیط هواپیما برای اربعین بخریم؟

برای خرید بلیط هواپیما برای سفر به کربلا در اربعین، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

خرید آنلاین

خرید آنلاین برای سفر به کربلا در اربعین از طریق سایت‌های معتبر، یکی از روش‌های سریع، آسان و مطمئن برای خرید بلیط هواپیما است. شما می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر خرید بلیط آنلاین انجام دهید. برخی از سایت‌هایی مانند سامانه خرید بلیط اتوبوس، هواپیما و قطار رجا، تیک‌مانی، فراز سفر، ماهان‌پرواز و … امکان خرید بلیط هواپیما برای سفر به عتبات عالیات در اربعین را فراهم می‌کنند.

 

خرید از طریق دفاتر خدمات مسافرتی

می‌توانید به دفاتر خدمات مسافرتی مراجعه کنید و با توجه به تعداد سفر کنندگان و تاریخ سفر، بلیط هواپیما را خریداری کنید. برای این کار، می‌توانید با جستجوی دفاتر خدمات مسافرتی معتبر در نزدیکی خودتان از این روش استفاده کنید.

 

خرید از طریق تماس با شرکت هواپیمایی

در صورت عدم دسترسی به اینترنت و یا نبودن دفتر خدمات مسافرتی در نزدیکی، می‌توانید با تماس با شرکت هواپیمایی، بلیط هواپیما را خریداری کنید.

 

فرقی ندارد کدام یک از روش‌های بالا را برای خرید بلیط هواپیما را انتخاب می‌کنید. در هر صورت، قبل از خرید بلیط هواپیما برای سفر به عتبات عالیات در اربعین، بهتر است با شرایط و مقررات شرکت هواپیمایی مورد نظر آشنا شوید و مدارک و اطلاعات مورد نیاز را جهت خرید بلیط آماده کنید.

 

شرایط بلیط هواپیما برای کربلا

شرایط خرید بلیط هواپیما برای سفر به عراق در ایام اربعین ممکن است با شرایط خرید بلیط هواپیما برای سفرهای دیگر تفاوت داشته باشد. در ادامه به برخی از شرایط مهم خرید بلیط هواپیما برای سفر به عراق در اربعین اشاره می‌کنیم:

 

مدارک لازم برای سفر اربعین

برای سفر به عراق در ایام اربعین، باید به مدارک لازم توجه کنید. مسافران باید پاسپورت معتبر و دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشند. همچنین برخی از کشورها نیاز به ویزای ورود دارند و باید از قبل این مدارک را تهیه کنید. ناگفته نماند که ممکن است که کشور ایران و عراق در این ایام از اخذ ویزا صرف نظر کنند بنابراین بهتر است پیش از سفر از مراجع معتبر در این مورد پرسش کنید.

 

بلیط رفت و برگشت اربعین

در بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی، خرید بلیط رفت و برگشت الزامی است و امکان خرید بلیط تک مسیر وجود ندارد. همچنین بلیط بازگشت باید در زمان مشخصی که توسط شرکت هواپیمایی تعیین شده استفاده شود.

 

محدودیت‌های وزنی و حمل بار

شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند محدودیت‌هایی برای وزن بار و حمل بار در پروازهای خود اعمال کنند. برای اطمینان از اینکه هیچ مشکلی برای شما پیش نمی‌آید، باید از محدودیت‌های وزنی و حمل بار شرکت هواپیمایی خود آگاهی داشته باشید و به طور مرتب و دقیق بار خود را بسته بندی کنید.

 

محدودیت‌های پروازی

بعضی شرکت‌های هواپیمایی ممکن است در برخی ایام از هفته پروازی به کشور نداشته باشند و یا تعداد پرواز خود را محدود کنند. بنابراین برای اطمینان از اینکه بلیط خود را به موقع خریداری کرده‌اید، بهتر است با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و از برنامه پروازی خود آگاهی داشته باشید.

 

قیمت بلیط هواپیما اربعین 1402

قیمت بلیط هواپیما برای سفر به کربلا در اربعین وابسته به مسیر پرواز، شرکت هواپیمایی، تاریخ حرکت و فاصله زمانی بین رزرو و حرکت متفاوت است. همچنین قیمت بلیط‌های هواپیمایی برای سفر به عتبات عالیات در فصل اربعین به دلیل تقاضای بالا بیشتر از دیگر فصول سال است.

همانطور که بالاتر گفتیم فرودگاه شهر کربلا هنوز در دست احداث است به همین خاطر نمی‌توان مستقیم به این شهر سفر کرد بنابراین لازم است که مقصد شما یکی از فرودگاه‌های بغداد یا نجف باشد. اینکه کدام یک از این دو مورد را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنید هم در قیمت بلیط تاثیرگزار است.

شاید مشکلی با پرداخت قیمت بالا برای بلیط هواپیما نداشته باشید در این صورت می‌توانید از هواپیماهای شرکت قطر ایرویز استفاده کنید که کیفیت بهتری دارند و سفر راحت‌تری برایتان رقم می‌زنند ولی اگر سفری ارزان را در دستور کار خود قرار داده‌اید بهتر است که از تورهای سفر به کربلا استفاده کنید.

به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که برای مشاهده قیمت بلیط هواپیما برای سفر به کربلا در اربعین، بهتر است به سایت‌های رزرو بلیط هواپیما مراجعه کنید و تاریخ حرکت، مبدا و مقصد مورد نظر خود را وارد کنید تا قیمت‌های مختلف بلیط‌ها را مقایسه کنید. همچنین تجه داشته باشید که ممکن است شرکت‌های هواپیمایی در فصل اربعین تخفیف‌های خاصی برای بلیط‌های هواپیما ارائه دهند.