راه های رفتن از بندرعباس به کیش

رفتن از بندرعباس به کیش

برای سفر به کیش از بندرعباس دو گزینه هوایی و دریایی وجود دارد. اگر با هواپیما بخواهید بروید، می‌توانید از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به فرودگاه بین‌المللی کیش پرواز کنید.اگر با کشتی بخواهید بروید، باید از بندرعباس به یکی از بندرهای لنگه، آفتاب یا چارک بروید و از آنجا با شناورهای تندرو یا کشتی‌های مسافربری به کیش برسید. مدت زمان سفر دریایی بستگی به نوع شناور و وضعیت آب و هوا دارد.

به طور کلی، سفر هوایی از بندرعباس به کیش سریع‌تر، راحت‌تر و امن‌تر از سفر دریایی است. اما سفر دریایی هم دارای جذابیت‌های خود است. برای مثال، شما می‌توانید از مناظر زیبای دریا لذت ببرید، با مردم محلی ارتباط برقرار کنید، از تنوع شناورها و کشتی‌ها استفاده کنید و حتی خودروی خود را هم با خود به کیش ببرید.

 

چگونه با کشتی از بندرعباس به کیش برویم؟

اگرچه بندرعباس یک شهر ساحلی است اما در بندرعباس مسیر مستقیم دریایی تا کیش وجود ندارد. مسافران برای سفر از بندرعباس به کیش باید از طریق سه بندر اقدام کنند:

  • بندر لنگه
  • بندر آفتاب
  • بندر چارک

بندرلنگه نزدیک ترین شهر به بندرعباس است و فقط 2 ساعت و نیم با خودرو بین این دو شهر فاصله وجود دارد اما با این حال، اصلی ترین مسیر دریایی به کیش، بندر چارک است. بندر چارک در همه بازه های زمانی کشتی های آماده به کار دارد و بیشترین رفت و آمد از بندرعباس به کیش و بالعکس در این بندر انجام می شود.

  • فاصله سفر با خودرو از بندر عباس به بندر لنگه؛ 2 و ساعت 30 دقیقه
  • فاصله سفر با خودرو از بندرعباس تا بندر چارک؛ 3 ساعت و 42 دقیقه
  • فاصله سفر با خودرو از بندرعباس تا بندر آفتاب: 4 ساعت

نزدیک ترین مقصد دریایی به بندرعباس، بندر لنگه است اما این را در نظر بگیرید که بندر چارک به جزیره کیش نزدیک تر بوده و به دلیل همین مزیت موقعیتی، مسیر بهتری برای سفر با کشتی به کیش خواهد بود. اگر با خودروی شخصی به بندرعباس آمده اید، می توانید این مسیر را در حدود ۳ ساعت و ۴۲ دقیقه طی کنید.

از بندر چارک می توانید با کشتی یا لنج به جزیره زیبای کیش سفر کنید. مسافت بین بندر چارک و کیش به طور تقریبی 22 کیلومتر بوده و مدت زمان سفر با شناورهای مخصوص حمل خودرو تقریبا 2 ساعت و نیم خواهد بود. حرکت لنج نسبت به کشتی یا شناورهای تندرو آهسته تر بوده، اما قیمت مقرون به صرفه تری دارد.

 

مزایای سفر با کشتی از بندرعباس به کیش

به طور کلی سفر با کشتی مزایای زیادی دارد:

  • تماشای خیلج فارس زیبا
  • تماشای موجودات آبزی
  • راحتی و احساس آرامش در آب های آرام
  • امکان حمل خودرو به کیش

 

نکاتی که باید در سفر دریایی از بندر عباس به کیش به آن‌ها توجه کنیم

  1. مدارک شناسایی خود را فراموش نکنید و با خود به همراه داشته باشید.
  2. اگر حیوان خانگی‌تان را با خود به سفر برده‌اید، شناسنامه و گواهی سلامتش را فراموش نکنید.
  3. در طول مسیری که روی اب هستید از دویدن و خم شدن به سمت آب بپرهیزید.
  4. برای جلوگیری از دریازدگی قرص ضد حالت تهوع بخورید.
  5. مراقب کودکان خود باشید .
  6. از پهن کردن زیر انداز در کنار ماشین جدا خودداری نمایید.
  7. از داشتن وسایلی چون کپسول گاز جدا خودداری نمایید.
  8. اگر باردار هستید از سوار شدن بپرهیزید مگر با مجورز دکتر.
  9. اگر ناراحتی قلبی و عروقی دارید از سوار شدن به روی کشتی بپرهیزید مگر با تایید و اجازه دکتر.

 

 

سفر به کیش از بندر عباس با هواپیما

قطعا سفر هوایی از بندر عباس به کیش آسان ترین راه سفر است. اما این روش برای ساکنین بندر عباس پیشنهاد می‌شود. کسانی که تا بندر عباس را از راه زمینی آمده‌اند حتما ترجیحشان این بوده که با هواپیما سفر نکنند. با این حال بد نیست بدانید مدت زمان سفر هوایی از بندر عباس به فرودگاه کیش حدودا یک ساعت است.

 

نکاتی که در سفر زمینی از بندرعباس به جزیره کیش لازم است بدانیم

سفر زمینی یکی از گزینه‌های سفر به کیش است، اما در کنار همه‌ی مزایایی که دارد یک دشواری در سفر زمینی به کیش وجود دارد و آن هم عدم دسترسی مستقیم به جزیره از راه‌های زمینی است. در این راه شما باید بعد از رسیدن به بندر عباس خود را به بندر چارک برسانید و از طریق لنج‌ها و کشتی‌هایی که در همه‌ی ساعات به سمت جزیره می‌روند خود را به کیش برسانید. پس از رسیدن به جزیره و اجاره ویلا و سوئیت در کیش سفر خاطره انگیزی را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید.