راه های رفتن از بندرعباس به قشم

برای سفر از بندرعباس به قشم تنها یک راه وجود دارد و آن هم راه دریایی است. ابتدا باید خود را از طریق ون یا تاکسی به اسکله شهید حقانی بندرعباس برسانید. در آنجا می‌توانید به راحتی از طریق قایق، کشتی، اتوبوس دریایی و یا لندینگ کرافت‌ها به سمت قشم بروید. پس از سوار شدن، حدود 1 ساعت بعد به قشم می‌رسید.

 

سفر با کشتی از بندرعباس به قشم

اگر دوستدار سفر کردن از طریق مسیرهای آبی و دریایی هستید، سفر با کشتی از بندرعباس تا قشم قطعا برای شما خاطره‌انگیز و لذت‌بخش خواهد ‌بود.برای سفر با کشتی از بندر به قشم باید بلیط تهیه کنید و یکی از مسیرهای زیر را طی کنید:

  • بندر پل به بندرلافت قشم
  • بندر شهید باهنر به قشم
  • بندر شهید حقانی به قشم

برای رسیدن به قشم از بندرعباس، شما می‌توانید از وسایل نقلیه دریایی مختلفی استفاده کنید. مثلا:

شناورهای تندرو: این شناورها در ساعات مختلف روز از بندر شهید حقانی بندرعباس به قشم و برعکس تردد می‌کنند.

لنج‌ها: این وسایل نقلیه سنتی و کوچک‌تر از شناورها هستند و در ساعات مشخصی از بندر شهید حقانی به قشم و برعکس حرکت می‌کنند.

کشتی‌های بزرگ: این کشتی‌ها به لندینگ کرافت معروفند و قابلیت حمل اتومبیل و افراد را دارند. این کشتی‌ها همه روزه بین قشم و بندرعباس رفت و آمد می‌کنند.

 

ساعت حرکت شناورها از بندرعباس به قشم

شناورهای تندرو در ساعات 10:30، 12:30، 14:30، 16:30، 18:30، 20:30 و 22:30 از بندرعباس به قشم تردد می‌کنند و لنج‌ها نیز در ساعات 8، 11:30، 13:30، 15:30، 17:30، 19:30 و 21:30 مسیر بندرعباس تا قشم را طی خواهند کرد.

ممکن است در برنامه زمانی ارائه شده، اندکی جا به جایی صورت گیرد که در آن صورت توسط اسکله اعلام می‌شود.

 

 

آیا امکان سفر هوایی از بندرعباس به قشم وجود دارد؟

متاسفانه تا امروز هیچ گونه سفر هوایی از بندرعباس به قشم وجود نداشته است و هیچ ایرلاینی این پرواز را ندارد. این امکان وجود دارد که در آینده این مسیر به لیست سفرهای هوایی ایرلاین‌ها افزوده شود.

 

فاصله بندرعباس به قشم چقدر است؟

اگر قصد دارید از بندرعباس به جزیره قشم سفر کنید باید مسافت آن را درنظر بگیرید. جزیره ی قشم سی کیلومتر با ساحل بندرعباس فاصله دارد. فاصله ی این مسافت با شناورهای دریایی حدود یک ساعت است. در طول مسیر دریای نیلگون خلیج فارس و تلالو نور خورشید بر پهنه ی آبی دریا مجذوبتان خواهد کرد. حالا دیگر یکی از راهکارهای چطور از بندرعباس به قشم بروید را می دانید اما این کافی نیست.

 

آیا امکان سفر از بندرعباس به قشم با ماشین شخصی وجود دارد؟

در مورد مسیر بندرعباس به قشم با ماشین باید بگوییم که مسیر زمینی وجود ندارد که ماشین خود را با خودتان به همراه ببرید. در واقع باید ماشین خود را به لندینگ کرافت‌ها یا قطار بسپارید تا آن را به جزیره قشم ببرند و خودتان به سمت اسکله شهید حقانی بروید و از آنجا توسط قایق‌ها، کشتی‌ها و… به جزیره قشم بروید. اما راه دیگری که وجود دارد این است که ماشین را همراه خود به قشم نبرید.

برای این کار باید ماشین را در پارکینگی مطمئن در بندرعباس بگذارید و خودتان به سمت جزیره قشم حرکت کنید. اگر قصد دارید ماشین خود را به قطار بسپارید، باید توجه کنید که شرایط خاص زیر را دارد: – ارتفاع خودرو شما باید کمتر از ۱۵۸ سانتی‌متر و حداکثر عرض خودرو ۱۸۰ سانتی‌متر باشد. امکان حمل خودروهای شاسی بلند مانند پاترول، پرادو، سانتافه، نیسان وانت و… وجود ندارد. – باید از دفاتر فروش بلیط قطار بلیط مخصوص حمل خودرو خریداری کنید.

همراه داشتن مدارک خودرو و همچنین مدارک مالک خودرو هنگام خرید بلیط الزامی است. در مورد اینکه دیرتر از ماشینتان به قشم رسیدید نگران نباشید چون ماشین شما تا 24 ساعت پس از رسیدن به جزیره به طور رایگان به پارکینگ مخصوص منتقل می‌شود. اما پس از گذشت این مدت، به ازای هر روز اضافه باید هزینه بپردازید. این قطارها در دو طبقه حدود 10 تا 12 سواری جا دارند.

 

جاذبه های قشم

در سفر به جزیره قشم این امکان وجود دارد تا با رفتن به دره ستاره‌ها از جایی منحصر به فرد و تماشایی بازدید کنید، مکانی که همچون فیلم‌های افسانه‌ای می‌ماند و با اشکال و ستون‌های عجیب و غریبی که دارد، شما را مات و مبهوت می‌کند. اگر هم دوست دارید تا غارهایی جالب را ببینید، غارهای خربس جایی عالی برای ماجراجویی به شمار می‌آیند، چرا که حدود 30 متر از سطح زمین فاصله دارند و در گذشته مردم بومی به عنوان پناهگاه از آن‌ها استفاده می‌کردند.

اگر هم تمایل دارید تا از مناظر رویایی دریا و سواحل ناز لذت ببرید، بازدید از این منطقه را فراموش نکنید، چرا که تماشای غروب آفتاب در کنار دریای آبی بیکران چیزی است که شما را غافلگیر می‌کند و هوس می‌کنید تا ساعت‌ها در ساحل آرام آنجا بنشینید و از تک تک لحظاتتان لذت ببرید. از دیگر دیدنی های قشم می‌توان به جزیره هنگام، جنگل حرا، تنگه چاهکوه و غار نمکدان اشاره کرد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند.

اگر هم می‌خواهید به خرید کردن بپردازید، می‌توانید با رفتن به مراکز خرید معروف قشم مانند ستاره و یا بازار قدیم هر آنچه که احتیاج دارید را تهیه کرده و سوغات قشم را به دوستانتان هدیه کنید. غواصی در قشم نیز می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد و گردش در زیر آب‌های نیلگون خلیج فارس، خاطره‌ای ناب را به شما و دوستانتان تقدیم کند.