برای تهیه بلیط هواپیما چه مدارکی لازم است

برای تهیه بلیط هواپیما چه مدارکی لازم است

داشتن مدارک شناسایی در تمامی سفرها یکی از الزامات سفر است و در صورتی که قصد خرید بلیط هواپیما دارید این سوال برایتان پیش آمده است که برای تهیه بلیط هواپیما چه مدارکی لازم است، این مدارک برای سفرهای خارجی و داخلی متفاوت است، در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیما می پردازیم.

 

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما پرواز داخلی

مدارک زیادی برای سفرهای داخلی لازم نیست. در خرید بلیط اینترنتی کافی است شماره ملی خود را داشته باشید و هنگام سوار شدن به هواپیما ، نسخه پرینت شده یا فایل PDF بلیط را به همراه کارت ملی همراه خود داشته باشید. داشتن کارت ملی یا کارت شناسایی برای سوار شدن برای پرواز ضروری می باشد و در صورت نداشتن کارت شناشایی از سوار شدن به هواپیما ممانعت می شود.

 

مدارک مورد نیاز جهت خرید بلیط پروازهای خارجی

 

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما پرواز خارجی

هنگام سفر به خارج از کشور، مدارکی مانند گذرنامه، ویزا و رسید پرداخت برای خروج از کشور الزامی است. از جمله نکاتی که در سفرهای خارج از کشور باید رعایت کنیم می توان به میزان بار مجاز، زمان رفتن به فرودگاه و نبود اقلام ممنوعه در طول پرواز اشاره کرد.

معمولاً مسافران می‌توانند حدود ۳۰ کیلوگرم بار با خود حمل کنند. این در حالی است که افراد دارای بلیط بیزینس کلاس می‌توانند تا ۱۰ کیلو بیشتر بار با خود حمل نمایند.

درمورد گذرنامه باید این توجه داشته باشید که حداقل 6 ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد و همچنین یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز در سفرهای خارجی، روادید یا ویزا است. بعد از پیاده شدن از هواپیما باید ویزای خود را در فرودگاه کشور مقصد ارائه دهید تا اجازه ورود شما به آن کشور را بدهند.

 

مدارک مورد نیاز برای حمل حیوانات با هواپیما

همانطور که شما برای سوار شدن به هواپیما به مدارک خاصی نیاز دارید، برای حمل حیوانات خانگی و خرید بلیط هواپیما برای حیوانات خانگی نیز مدارکی لازم است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • شناسنامه حیوان
  • مدارک واکسیناسیون حیوان
  • اصل فیش پرداخت کرایه حمل
  • تکمیل فرم مخصوص

توجه داشته باشید که در سفرهای خارجی علاوه بر مدارک ذکر شده، مدارک مربوط به انگل‌شناسی و گواهی تیتر هاری معتبر و اصل گواهی بهداشتی بین‌المللی را نیز باید به همراه داشته باشید.