چگونه از استانبول به بورسا برویم؟

چگونه از استانبول به بورسا برویم؟

بورسا اولین پایتخت امپراتوری عثمانی است و به دلیل سهولت سفر به بورسا از استانبول همواره مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. بورسا شهری سبز در جنوب شرقی دریای مرمره و بر دامنه‌های کوه اولوداغ بنا شده. دلیل سبز نام نهادن آن وجود باغ‌ها و پارک‌های سرسبز به ویژه باغ‌های میوه‌ این استان است.

از آنجایی‌که بورسا اولین پایتخت عثمانی بود، این شهر از نظر مظاهر مذهبی مانند مساجد، مقبره‌ها و حمام‌‌های ترکی بسیار غنی است. مسجد سبز بورسا با درب مرمرین از بهترین‌ مکان‌های دیدنی آناتولی محسوب می‌شود. بنایی تاریخی با تمام جزئیات مربوط به سبک ترکی در معماری که در مقابل آرامگاه سبز ساخته شده. خود آرامگاه سبز نیز،‌ از نظر جاذبه‌ی گردشگری در خورد توجه است؛ باغی کلاسیک با درختان سر به فلک کشیده، و کاشکی‌کاری فیروزه‌ای.

بورسا خیلی از استانبول دور نیست و حدود دو ساعت طول می کشد تا به آنجا برسید. علاوه بر سفر با اتوبوس همچنین می توانید برای رفتن به بورسا از اتوبوس دریایی یا کشتی استفاده کنید.

 

 

فاصله بین استانبول و بورسا

فاصله بین استانبول و بورسا 155 کیلومتر است.

 

بورسا به استانبول با اتوبوس

برای سفر به بورسا با اتوبوس باید از ترمینال اسنلر سوار اتوبوس شوید. در صورت سفر با اتوبوس باید مدت زمان بیشتری را نسبت به اتوبوس دریایی برای رسیدن به بورسا سپری کنید. چرا که خروج از خود استانبول نیز زمانبر است.

اولین حرکت اتوبوس از استانبول در ساعت 12 بامداد است که در ساعت 03:25 صبح همان روز به بورسا می رسد. در حالی که آخرین حرکت اتوبوس در ساعت 23:50 است و ساعت 02:45 بامداد روز بعد به بورسا می رسد. قیمت ارزان ترین بلیط یک طرفه بزرگسالان از 10 تا 11 یورو متغیر است.

 

استانبول به بورسا با اتوبوس

 

استانبول به بورسا با اتوبوس دریایی و کشتی

دو شرکت اصلی وجود دارد که از استانبول به بورسا مسافران با جابه جا می کنند. شرکت  IDO که از بندر Yenikapı حرکت می کند و می توانید به راحتی با خط مترو به آنجا برسید، شرکت BUDO دارای یک اسکله در Eminonu است که به مرکز شهر نزدیکتر است و با تراموا، مترو و کشتی قابل دسترسی است.

آنها هر 2 ساعت یک قایق دارند و آخرین آن حدود ساعت 9 شب از هر دو جهت است.

 

استانبول به بورسا با اتوبوس دریایی

 

بهترین زمان سفر به بورسا

اگر با دمای هوای معتدل مشکلی ندارید بهترین و مناسب ترین زمان برای سفر به شهر بورسا در ترکیه ماه های اردیبهشت ماه تا مهر ماه هستند. البته در شهر بورسا شما شاهد یخبندان های بسیار شدید یا آفتاب های خیلی سوزان نخواهید بود و به راحتی در تمام فصول به شما خوش میگذرد. تابستان های بورسا گرم هستند اما تفریحات ساحلی در بورسا را نباید نادیده گرفت. جشنواره هایی که در فصل تابستان در شهر بورسا برگزار می‌شوند نیز تک به تک بی نظیر و جذاب هستند. فراموش نکنید که اگر در فصل سرما و زمستان به بورسا سفر کردید خود را به یک اسکی لوکس و درجه یک در منطقه اولوداغ نیز دعوت کنید.