چگونه از استانبول به بدروم برویم؟

استانلود به بدروم

شبه جزیره بدروم Bodrum شهری در استان موغله ترکیه است که در جنوب غربی ترکیه در کنار ساحل دریای اژه واقع شده است. شهرهای توریستی ازمیر در شمال و آنتالیا در شرق این شهر توریستی قرار دارند. بدروم شهری رنگارنگ با سواحل زیبا و امکانات تفریحی متعدد است که مقصدی بسیار محبوب در ترکیه برای فصل بهار و تابستان محسوب می شود. بدروم به غیر از گردشگران زیادی که از کشورهای دیگر دارد، در بین مردم ترکیه نیز بسیار محبوب است و در تعطیلات رسمی و فصول گرم سال آنها را به خود جذب می کند.

 

بلیط هواپیما تهران به بدروم

برای سفر به بدروم باید بدانید که اگرچه این شهر دارای فرودگاه بین المللی است اما پرواز مستقیمی از تهران به بدروم وجود ندارد و برای رفتن به این شهر باید از تهران به استانبول رفته و سپس از راه زمینی یا هوایی به بدروم بروید که در ادامه راه های سفر از استانبول به بدروم را بیان می کنیم.

 

راه های مسافرت از استانبول به بدروم

از آنجایی که بدروم یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات ترکیه است، گزینه های حمل و نقل زیادی از استانبول پیدا خواهید کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  • استانبول به بدروم با هواپیما
  • استانبول به بدروم با هواپیما و اتوبوس
  • استانبول به بدروم با اتوبوس
  • استانبول تا بدروم با ماشین
  • استانبول به بدروم با قطار و اتوبوس

 

استانبول به بدروم با هواپیما

اگر قصد مسافرت از استانبول به بدروم با هواپیما را دارید، گزینه‌های پروازی زیادی برای حرکت مستقیم از استانبول به بدروم وجود دارد. نزدیکترین فرودگاه به بدروم فرودگاه میلاس بدروم است که در 37 کیلومتری شمال غربی شهر بدروم قرار دارد.

ترکیش ایرلاینز (و شرکت تابعه آنها آنادولو جت) بسته به فصل سال، روزانه بین 5 تا 9 پرواز بین استانبول و بدروم ارائه می دهد. پروازها بین فرودگاه بین المللی استانبول و فرودگاه صبیحه گوکچن تقسیم می شوند. خطوط هوایی پگاسوس روزانه هفت پرواز انجام می دهد که همه از صبیحه گوکچن پرواز می کنند.

 

فاصله هوایی بدروم تا استانبول

فاصله هوایی بدروم تا استانبول 446 کیلومتر و میانگین زمان پرواز استانبول به بدروم یک ساعت و 20 دقیقه است.

هر دو فرودگاه بین‌المللی استانبول و صبیحه گوکچن در خارج از شهر و مسافت طولانی از مرکز شهر دارند اما با اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی فرودگاه می توانید به مرکز شهر بروید که حدود 45 دقیقه طول می کشد. 

 

از استانبول به بدروم با هواپیما و اتوبوس

اگر می خواهید برخی از معروف ترین جاذبه های گردشگری دریای اژه را به سفر خود اضافه کنید، اما زمان کمی دارید، پرواز به ازمیر به جای پرواز مستقیم به بدروم، ایده خوبی است. ازمیر دروازه ورود به برخی از دیدنی های ترکیه است. خرابه‌های رومی افسوس (79 کیلومتری جنوب) و پرگاموم (110 کیلومتری شمال) هر دو تنها یک ساعت از شهر فاصله دارند. در حالی که تراس‌های کلسیتی پاموکاله با ویرانه‌های رومی هیراپولیس در 224 کیلومتری شرق قرار دارند.

می توانید از استانبول به ازمیر پرواز کنید، چند روزی را صرف گردش در جاذبه های تاریخی مناطق اطراف کنید و سپس با اتوبوس به بدروم بروید. ترکیش ایرلاینز و پگاسوس ایرلاینز گزینه های زیادی از استانبول به فرودگاه عدنان مندرس ازمیر ارائه می دهند.

وقتی گشت و گذار خود را در ازمیر به پایان رساندید، می توانید با اتوبوس‌های ساعتی از ازمیر اتوگار (ایستگاه اتوبوس) به بدروم بروید که این سفر سه ساعت طول می‌کشد.

 

سفر به بدروم ترکیه

 

از استانبول به بدروم با اتوبوس

فاصله استانبول تا بدروم با اتوبوس

کوتاه ترین مسیر استانبول به بدروم با اتوبوس 695 کیلومتر است و مدت زمان سفر از استانبول به بدروم با اتوبوس بین 11 تا 13 ساعت می باشد و اکثر حرکت ها شبانه هستند. شرکت‌های اتوبوسرانی Pamukkale Turizm و Metro Turizm بیشترین خدمات را دارند و Ulusoy  و Kamil Koç نیز زمان‌های خوبی برای حرکت ارائه می‌دهند.

اگر می خواهید با اتوبوس در روز سفر کنید، ساعت حرکت را بین 6 صبح تا 7 صبح انتخاب کنید تا دیروقت به شهر بدروم نرسید. برای حرکت شبانه، در صورتی که ساعت حرکت 8 شب حرکت کنید حدود 8 صبح به بدروم می رسید. همه اتوبوس‌های بین‌شهری با صندلی‌های راحت و به سبک خطوط هوایی مجهز شده‌اند که دارای مانیتور و شارژر تلفن هستند.

 

قیمت بلیط اتوبوس استانبول به بدروم

قیمت بلیط اتوبوس استانبول به بدروم حدود 35 یورو است. نوشیدنی‌های سرد و گرم رایگان و میان‌ وعده‌های کوچک در فواصل زمانی توزیع می‌شود و اتوبوس‌ها هر سه تا چهار ساعت یک‌بار برای استراحت و صرف غذا توقف می‌کنند. همچنین اتوبوس ها معمولاً Wi-Fi رایگان هم ارائه می دهند.

اتوبوس های استانبول به بدروم از دو ایستگاه حرکت می کنند. Esenler Otogar ایستگاه اصلی اتوبوس استانبول است و بیشترین رفت و آمد را دارد. Alibeyköy Otogar در حومه شمالی استانبول قرار دارد که می توان با استفاده از خط جدید تراموا T5 به این ایستگاه اتوبوس رفت.

تمام اتوبوس ها از استانبول به بدروم مسافران را در ایستگاه اتوبوس جدید بدروم به نام ( Yeni Bodrum Otogar ) پیاده می کنند که در توربا، پنج کیلومتری شمال شهر واقع شده است. از ایستگاه اتوبوس هر 30 دقیقه یک مینی بوس به مرکز شهر بدروم می رود که برای سوار شدن به مینی بوس ها باید کارت اتوبوس شهری بخرید.

 

از استانبول تا بدروم با ماشین

اگر قصد سفر از استانبول به بدروم با ماشین را دارید می توانید در طول مسیر چند روزی را به دیدن شهرها و مناطق دیدنی ترکیه بپردازید. نزدیکترین مسیر بین استانبول و بدروم از طریق بورسا (697 کیلومتر) که حدود 8 ساعت است که اگر قصد گردش را دارید می توایند برای دیدن مناطق دیدنی مسیر 2 روز وقت بگذارید و یک شب را در یکی از شهرها استراحت کنید.

 

از استانبول به بدروم با قطار و اتوبوس

نمی‌توانید مستقیماً با قطار به بدروم سفر کنید، اما می‌توانید با استفاده از قطار به دنیزلی یا ازمیر بروید و سپس با اتوبوس به بدروم بروید که البته گزینه ی مناسبی برای سفر نمی باشد.

 

معرفی شهر بدروم

بدروم شهری بسیار زیبا و ساحلی و پرطرفدار در میان توریست ها و گردشگران است، این شهر جزو شهرهایی است که در فصل توریستی بصورت 24 ساعت باز میباشد و جالب است بدانید شهر بدروم که در زمان باستان (هالی کارناس) نامیده می شد و در واقع زادگاه ” هردوت ” و محل مقبره پادشاه ماسولوس است که یکی از عجایب هفت گانه جهان باستان است . شبه جزیره زیبای بدروم ، مطابق با سلیقه گردشگران می باشد که به یک فضای فوق العاد آرام به آنها هدیه می دهد.

روستاهای اطراف آن به همراه میهمان سراها و هتل های کوچک واقع بر یک خلیج آرام ، این مکان را بیشتر از هرچه جذابتر و زیباتر کرده است و اینکه شهر بدرم به چندین منطقه تقسیم شده است که هر کدام از مناطق دارای ویژگیهای خاص خود میباشد: مناطق گومبت ، باغلا ، کارا اینجیر، ارتا کنت یالیسی ، اکتور ، بیتز ، گومبت و بارداکچی واقع در ساحل جنوبی ، دارای کرانه های شنی زیبایی هستند و همچنین مناطق ارتا کنت ، بیتز و اکتور از جمله سواحلی هستند که پوشیده از زنبق هایی با گل های آبی رنگ و زیبا که چشم گردشگران را خیره در خود خواهد کرد.

بدروم به غیر از چند هفته بشدت گرم در فصل تابستان و به واسطه رطوبت بالا در منطقه، بقیه سال آب و هوای بسیار دلپذیری دارد. شهر بدروم در میان سایر مناطق گردشگری جهان رتبه ۵۴ از ۱۰۰ را به لحاظ آب و هوا به خود اختصاص داده است. اگر تصمیم گرفتید در گرمترین ماه های سال سفر کنید به عنوان راهنمای سفر به بدروم به شما توصیه می ‌کنیم در ماه‌ های ژوئن، جولای و آگِست این شهر را برای سفر خود انتخاب کنید. گرمترین زمان برای سفر به بدروم ابتدای ماه آگِست یا اواسط مرداد ماه است که میانگین دما به ۳۷ درجه سانتیگراد و پایین ترین درجه دما به ۲۴ درجه سانتیگراد در شب ها خواهد رسید.