چگونه از استانبول به ازمیر برویم؟

چگونه از استانبول به ازمیر برویم؟

ازمیر (Izmir)  یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور ترکیه بوده و سومین شهر پرجمعیت این کشور بعد از استانبول و آنکارا به حساب می آید. این شهر جزو شهرهای باستانی یونانیان بوده زیرا در سال 1919 به دست نیروهای یونانی مورد تصرف قرار گرفت و در قرن 11 قبل از میلاد مسیح توسط قوم یونانی به نام آئولی‌ ها تاسیس شد.

ازمیر از جمله شهرهای توسعه یافته، مدرن و ثروتمند کشور ترکیه محسوب می شود که در قسمت غربی ترکیه و در سواحل شمالی دریای اژه واقع شده است. جالب است بدانید این شهر پس از آتن جزو دومین و مهمترین شهر بزرگ دریای اژه به حساب می آید.

تمام نقاط ترکیه اعم از شهرهای کوچک و بزرگ، پر از جاذبه‌های گردشگری است. ازمیر نیز، از این قاعده مستثنی نیست. توریست‌های زیادی هر ساله به این شهر سفر می‌کنند تا سواحل، بناهای تاریخی و مراکز خرید آن را ببینند.

 

فاصله استانبول تا ازمیر

راه های سفر از استانبول به ازمیر

استانبول و ازمیر دو تا از شهرهای بزرگ ترکیه هستند، به همین خاطر راه های حمل و نقل زیادی بین آنها وجود دارد. ازمیر اغلب بعد از استانبول دومین شهر در برنامه های سفر به ترکیه است، چرا که علاوه بر دیدنی های شهر ازمیر، جاهای دیدنی از قبیل ویرانه های رومی شهر افسوس (در 73 کیلومتری جنوب ) ، پاموکاله (216 کیلومتری جنوب شرقی) و پرگاموم  (113 کیلومتری شمال) در نزدیکی این شهر قرار دارند.

 

فاصله استانبول تا ازمیر

فاصله زمینی استانبول تا ازمیر 429 کیلومتر است.

فاصله هوایی استانبول تا ازمیر 340 کیلومتر است.

 

استانبول به ازمیر با هواپیما

استانبول به ازمیر با هواپیما

سفر به ازمیر با هواپیما سریعترین روش رفتن از استانبول به ازمیر است که با توجه به فاصله 340 کیلومتری بین آنها مدت زمان پرواز حدود 60 دقیقه است. ترکیش ایرلاینز (و شرکت هواپیمایی تابعه آن، آنادولو جت) 19 پرواز در روز به ازمیر دارند.

پروازهای هواپیمایی ترکیش ایرلاینز از فرودگاه بین‌المللی استانبول پرواز می‌کنند و پروازهای هواپیمایی آنادولو جت از فرودگاه صبیحه گوکچن انجام می شود. شرکت هواپیمایی پگاسوس نیز روزانه هفت پرواز به ازمیر ارائه می دهد که اکثریت پروازهای آن از فرودگاه صبیحه گوکچن انجام می شود و قیمت بلیط آن نیز معمولاً ارزان‌تر از خطوط هوایی ترکیش ایرلاینز و آنادولو جت است.

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر در 16 کیلومتری جنوب مرکز ازمیر قرار دارد و امکان دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی فراهم است.

 

استانبول به ازمیر با اتوبوس

استانبول به ازمیر با اتوبوس

از آنجایی که مسیر استانبول به ازمیر محبوب است، همه روزه اتوبوس به ازمیر وجود دارد. اتوبوس ها از دو ایستگاه اتوبوس اسنلر و علی بی کوی که در حومه شمالی استانبول قرار دارند هر ساعت حرکت می کنند.

زمان سفر بسته به زمان حرکت (به دلیل شرایط ترافیکی هنگام خروج از استانبول) و توقف هایی که در مسیر اتوبوس انتخابی انجام می شود، بین هفت تا نه ساعت متغیر است.

اکثر اتوبوس‌های روزانه که بین 7 صبح تا 9 صبح حرکت می‌کنند، انتخاب‌های خوبی هستند، زیرا معمولاً بین ساعت 4 تا 6 بعد از ظهر به ایستگاه اتوبوس ازمیر می رسند. برای سفرهای شبانه، سرویسی را انتخاب کنید که بین ساعت 11 شب تا نیمه شب حرکت می کند، تا در ساعات اولیه صبح نرسید.

 

استانبول به ازمیر با قطار

استانبول به ازمیر با قطار

اگر عاشق سفر با قطار هستید، می‌توانید تمام مسیر استانبول به ازمیر را با استفاده از قطار سفر کنید. ابتدا با قطار سریع السیر از استانبول به اسکی شهیر بروید. روزانه 11 قطار وجود دارد و حدود سه ساعت طول می کشد.

اگر قطار صبح را انتخاب کنید، قبل از سوار شدن به قطار شبانه ازمیر، وقت خواهید داشت تا موزه‌ها، گالری‌های هنری و منطقه کوچک شهر قدیمی اسکی‌شهیر را بگردید.

قطار اسکی شهر به ازمیر ساعت 11:15 دقیقه شب حرکت می کند و حدود 11.5 ساعت طول می کشد تا به ازمیر برسد.

 

مطالب پیشنهادی:

بلیط هواپیما تهران ازمیر ایران ایر

بلیط هواپیما ازمیر تهران ایران ایر