چگونه ارزان به استانبول سفر کنیم

تور لحظه آخری استانبول

بسیاری از افراد معتقدند که سفر به استانبول بسیار گران است و از پس هزینه های آن بر نمی‌آیید اما ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور به استانبول ارزان سفر کنید.سفر به استانبول می‌تواند بسیار گران باشد.زیرا استانبول شهری بزرگ با جاذبه‌های گردشگری فراوان است و ممکن است با سفر به این شهر، متحمل هزینه‌ی زیادی شوید. اما جای نگرانی نیست! زیرا با کمی برنامه‌ریزی و دقت می‌توانید در عین حال که تفریح می‎کنید، بهترین استفاده را از مناظر و جاذبه‌های گردشگری این شهر ببرید.

 

زمان سفر ارزان به استانبول

انتخاب زمان مناسب برای سفر یکی دیگر از موارد مهمی است که باعث می شود سفر ارزان به استانبول را تجربه کنید. استانبول در اکثر مواقع سال پذیرای گردشگران زیادی است، اما در بهار، تابستان و اوایل پاییز به دلیل آب و هوای مطبوع و تعطیلات رسمی یا کریسمس، تقاضا برای سفر به این شهر افزایش می‌یابد، بنابراین قیمت هتل و بلیط وسایل نقلیه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. در این صورت بهترین زمان برای تجربه یک سفر ارزان به استانبول اواخر پاییز و زمستان به جز ایام کریسمس می باشد که به دلیل سردی هوا تقاضا برای سفر به این شهر کمتر است. بنابراین در این زمان ها بسیاری از پروازها و هتل ها قیمت ها را کاهش داده و همچنین جشنواره های خرید بیشتری برگزار می شود که می تواند هزینه های سفر شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

به صورت زمینی یا هوایی ارزان سفر کنید

به دلیل هم مرز بودن کشور ترکیه با ایران، برای سفر به استانبول راه های زیادی وجود دارد. علاوه بر مسیر هوایی، شما می توانید از طریق زمینی و با استفاده از قطار، اتوبوس و حتی ماشین شخصی به این شهر سفر کنید. قطعا سفر زمینی به استانبول هزینه های کمتری نسبت به سفر هوایی دارد، اما این مورد همیشه صادق نیست و در برخی مواقع در صورت وجود پروازهای چارتر و لحظه آخری، این امکان فراهم می شود که بتوانید با قیمت ارزانتری نسبت به روش زمینی به استانبول سفر کنید و علاوه بر کاهش هزینه رفت و آمد، در زمان خود نیز صرفه جویی نمایید. زیرا در صورت سفر با هر یک از وسایل نقلیه زمینی به استانبول، حدودا سه روز در مسیر خواهید بود.

 

اقامت ارزان در ترکیه

پپس از هزینه رفت و برگشت، هزینه اقامت در سفر عمده ترین بودجه را به خود اختصاص می دهد. برای اینکه بتوانید اقامتی راحت و ارزان داشته باشید، می توانید به جای اقامت در هتل های پنج ستاره، هتل هایی را انتخاب کنید که ستاره های پایین تری دارند. اقامتگاه های دیگر مثل هتل آپارتمان و هاستل نیز گزینه های مناسبی هستند. ترکیه دارای هاستل های بسیار تمیزی است که امکانات خوبی نیز ارائه می دهد.

 

انتخاب فرودگاه صبیحا گوکچن به جای فرودگاه جدید استانبول

مورد دیگری که می‌توانید برای کاهش هزینه سفر به استانبول آن را امتحان کنید، انتخاب فرودگاه مناسب است. استانبول دو فروگاه دارد، یکی فرودگاه جدید استانبول که در بخش اروپایی این شهر قرار دارد و فرودگاه صبیحا گوکچن که در بخش آسیایی قرار گرفته است. از آن جایی که بیشتر جاذبه‌های دیدنی و مراکز خرید در قستمت اروپایی شهر قرار گرفته است، بیشتر مسافران به‌دنبال این هستند که بلیط خود را به مقصد فرودگاه جدید استانبول خریداری کنند. حال دقیقا به‌همین دلیل، بلیط این فرودگاه‌ با قیمت بسیار بالاتری به‌فروش می‌رسد. حال که به‌دنبال کاهش هزینه‌های سفر و صرفه‌جویی هستید، بهتر است بلیط‌های پرواز فرودگاه صبیحا گوکچن را خریداری کنید. از طرفی به‌دنبال امکان حمل‌ونقل نباشید؛ چراکه از فرودگاه صبیحا گوکچن سرویس‌های حمل‌ونقل آماده خدمت‌رسانی هستند تا شما را به نقاط مختلف استانبول و هتل‌تان برسانند.

 

استفاده از تورهای رایگان در بازدید از استانبول

استفاده از تورهای رایگان در بازدید از استانبول یکی از بهترین گزینه ها برای سفر ارزان به ترکیه محسوب می شود. شما می توانید با استفاده از این تورها به همراه لیدری مجرب به بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر بپردازید و هیچ هزینه ای پرداخت نکنید. تنها در صورت تمایل می توانید به آنها انعام دهید. به این تورها، تورهای پیاده روی می گویند و در اکثر کشورها اجرا می گردند.

 

حمل و نقل عمومی با استانبول کارت

برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بهتر است استانبول کارت بگیرید، برای این منظور می توانید هنگام ورود به فرودگاه استانبول و یا از باجه های موجود در سطح شهر این کارت را تهیه نمایید. با شارژ این کارت می توانید از مترو، اتوبوس و تراموا با قیمت بسیار پایین استفاده کنید و در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید.

 

 

خورد و خوراک ارزان در استانبول

در زمان سفر، برای کاهش هزینه‌ها کارهای زیادی می‌توان کرد. حذف خریدهای اضافه، صرف‌نظر از بازدید تعداد زیادی از جاذبه‌ها و تغییر نوع حمل‌ونقل تا رسیدن به استانبول، از جمله این کارها است؛ اما از خیر غذاهای رنگارنگ و خوش‌طعم استانبول چطور می‌توان گذشت؟ فرض کنید در تور استانبول ۵ شب و ۶ روز هستید و روزهای زیادی را برای گشت‌وگذار در کافه‌ها و امتحان‌کردن انواع کباب‌ها و شیرینی‌های خوش‌طعم دارید؛ اما با بودجه محدود چه باید کرد؟ پیشنهاد ما به شما این است برای خودتان لیست داشته باشید و خوراکی‌هایی که حتماً باید در استانبول بچشید را حذف نکنید؛ اما بی‌تعارف باید گفت که با گذشتن از خیر مک‌دونالد یا برگر کینگ چیزی را از دست نمی‌دهید. یک راه دیگر هم امتحان‌کردن غذاهای خیابانی است که در خیابان استقلال و پیاده‌راه‌های کنار بسفر به‌راحتی پیدایشان می‌کنید.

 

با قایق و کشتی‌های عمومی روی بسفر سفر کنید

سفر دریایی روی بسفر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی و تجربه‌های عالی در استانبول است. اکثر گردشگران با قایق‌ها و کشتی‌های خصوصی از این جاذبه دیدن می‌کنند. اما ما در فکر این هستیم که چطور ارزان به استانبول سفر کنیم. بنابراین می‎توانیم سفرهایی را انتخاب کنیم که امکان رفتن به آنها با کشتی‌های عمومی باشد. در این صورت می‌توانیم در عین معاشرت با مردم روی بسفر سفر کرده و به جزیره‌های اطراف استانبول برویم و تفریحی کامل را در این شهر رویایی تجربه کنیم.

 

سفر با تور ارزان‌تر است یا به صورت شخصی؟

واقعیت این است که در سفر به مقاصدی مانند استانبول، اگر اهل سفرهایی به سبک کوله‌گردی نباشید یا دوست نداشته باشید در هاستل‌ها و اقامتگاه‌های خانگی وقت بگذرانید، هزینه سفر شما بیشتر از زمانی می‌شود که با تور سفر می‌کنید. بیشتر مواقع آژانس‌ها با تجربه‌ای که در بحث سفر به یک مقصد دارند، پکیج‌های ارزان‌تری را برای شما آماده می‌کنند. در کنار قیمت ارزانتر تورها، گاهی آپشن‌هایی مانند تور اقساطی استانبول وجود دارد که هزینه‌های شما را به شیوه دیگری مدیریت می‌کند.

 

در سفر به استانبول خرید دلار بهتر است یا لیر؟

برای سفر به استانبول معمولاً خرید دلار توصیه می‌شود. چرا که با این کار در هر زمان می‌توانید ارز خود را به لیر ترکیه تبدیل کنید و از نوسان‌های قیمت لیر در امان بمانید.