هواپیمایی کیش ایر

هواپیمایی کیش ایر

شرکت هواپیمایی کیش، یکی از ایرلاین های خصوصی ایران است که در سال 1370، با هدف توسعه فعالیت های جزیره گردشگری کیش و ارتباط با مراکز استانها و کشورهای حاشیه خلیج فارس تاسیس شد. این شرکت متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است و به عنوان یکی از شرکت های تابعه این سازمان و در قالب یک شرکت سهامی خاص فعالیت می کند.

کیش ایر جز ۵ شرکت ایرانی عضو یاتا است (یاتا انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی است و سازمانی فرامرزی و متشکل از ۲۶۰ شرکت هواپیمایی است. یاتا به انگلیسی IATA نوشته می‌شود که مخفف عبارت International Air Transport Association می‌باشد.

اهداف عمده‌ی آن شامل سه مورد می‌شود :

1- توسعه و ترغیب حمل و نقل هوایی ایمن، مرتب و اقتصادی به نفع مردم دنیا، تشویق بازرگانی هوایی و مطالعه مسائل مربوط به آن.

2- ایجاد وسیله و امکان همکاری میان شرکت‌های هوایی که به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم دست اندر کار حمل و نقل هوایی بین‌المللی می‌باشند.

3- همکاری با سازمان هواپیمایی کشوری بین‌المللی(ایکائو) و دیگر سازمان‌های بین‌المللی که امکان عضویت دلخواه در آن وجود دارد).

 

هواپیمایی کیش ایر چطوره

کیش ایر در حال حاضر با داشتن استانداردهای بین‌المللی به عنوان یکی از ایرلاین‌های عضو یکیش ایر عمل می‌کند و توانست اولین ایرلاین ایرانی دارای گواهینامه آیوسا باشد. کیش ایر علاوه بر مسیرهای داخلی به کشورهایی مثل جمهوری آذربایجان، عراق،‌عمان، سوریه،‌ترکیه و امارات نیز پرواز دارد. قطب اصلی هواپیمایی کیش ایر، تهران و کیش می‌باشد. قطب های دیگر آن فرودگاه بین‌المللی و فرودگاه هاشمی نژاد مشهد می‌باشند.

 

کلاس های پروازی هواپیمایی کیش ایر

بیشتر کلاس‌های پروازی کیش ایر از نوع اکونومی می‌باشد. اما این شرکت هواپیمایی برای افزایش رضایت مشتریان در برخی از مسیرها از جمله تهران- کیش- تهران و تهران- مشهد- تهران دارای کلاس پروازی بیزینس کلاس نیز می‌باشد.

 

معرفی ناوگان‌های شرکت هواپیمایی کیش ایر

این شرکت بعد از گذراندن چند مرحله تغییرات اساسی و با گسترش گردشگری جزیره کیش، به توسعه و ارتقا ناوگان هوایی خود اقدام کرد، در حال حاضر 14 فروند هواپیما دارد و با 7 فروند هواپیمای مک دانل داگلاس و 3 فروند هواپیمای فوکر 100 و 2 فروند ایرباس A321 و 2 فروند هواپیمای A320 توانسته است جلب رضایت مسافران را حاصل کنند.

 

خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی کیش ایر

در سایت فلایت گیت می توانید بلیط تمامی پروازهای شرکت هواپیمایی کیش ایر را به صورت آنلاین خریداری نمایید. در بخش خرید بلیط هواپیما با جستجوی مقصد پروازی خود و مشاهده لیست پروازها از قسمت فیلتر شرکت های هواپیمایی با انتخاب شرکت کیش ایر فقط لیست پروازهای این شرکت با مشاهده و خرید کنید.

 

مقاصد پروازی کیش ایر

مقاصد داخلی هواپیمایی کیش ایر : بوشهر، یزد، آبادان، بندرعباس، جزیره ابوموسی ، اراک، اهواز، بندر عسلویه، بندرعباس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، بندر ماهشهر، مشهد، رشت، جزیره قشم، شهرکرد، شاهرود، شیراز، تبریز، همدان و زنجان

مقاصد خارجی هواپیمایی کیش ایر : عراق، عمان، سوریه، ترکیه، امارات متحده عربی (دبی و شارجه) و آذربایجان

 

بار مجاز در سفر با کیش ایر

حداکثر بار مجاز هر مسافر بزرگسال در پروازهای داخلی هواپیمایی کیش ایر 20 کیلوگرم و به‌ازای هر مسافر نوزاد (زیر 2 سال) 10کیلوگرم است. همچنین در پروازهای کیش ایر خارجی به ازای هر مسافر بزرگسال یا کودک، این میزان برابر با 30 کیلوگرم خواهد بود. میزان بار مجاز دستی هر مسافر بزرگسال در پروازهای کیش ایر نیز به حداکثر 5 کیلوگرم می‌رسد. لیست اشیا مجاز همراه مسافر که می‌‏تواند آن‌ها را به داخل هواپیما کیش ایر حمل کند، داخل بلیط کیش ایر درج شده است؛

توجه داشته باشید که ساک دستی و دیگر بسته‌هایی که با خود به داخل هواپیما می‌برید، به اندازه کیف دستی بوده و از حد مجاز تجاوز نکند.

به منظور رعایت اصول ایمنی و امنیتی، ورود انواع مواد آتش‌زا و منفجره، انواع کپسول و اسپری‌های شیمیایی تحت فشار مانند گاز اشک آور، انواع مواد اسیدی و خورنده مانند اسید و سرکه و.. به داخل هواپیما ممنوع است.

اگر به هر دلیلی مشکلی برای بارتان پیش آمد، باید بلافاصله و قبل از ترک فرودگاه، این موضوع را اطلاع مسئولین شرکت هواپیمایی کیش ایر مستقر در فرودگاه برسانید. بدیهی است هرگونه ادعای مسافر پس از خروج از سالن فرودگاه هیچ مسئولیتی را متوجه شرکت هواپیمایی کیش ایر نخواهد کرد.

 

سوانح و حوادث هواپیمایی کیش ایر

برای شرکت هواپیمایی کیش ایر با سابقه در طول حدود سی سال سابقه‌اش طبیعی است که اتفاقات تلخ و شیرین زیادی رخ داده است. ما در این بخش سعی می‎کنیم اتفاقات ناگواری را که متاسفانه در این سه دهه اتفاق افتاده برای شما سروران بازگو کنیم.

۲۱ بهمن ۱۳۸۲ در فرودگاه شارجه: یک فروند فوکر-۵۰ هواپیمایی کیش ایر در هنگام فرود آمدن به زمین برخورد کرد و ۴۳ نفر از ۴۵ مسافران آن متاسفانه جان باختند.

در ۲۸ شهریور ۱۳۷۴ پرواز تهران کیش کیش ایر: ربوده شدن یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ هواپیمایی کیش ایر که از تهران عازم کیش بود توسط شخصی به نام رضا جباری. در نهایت این هواپیماً در یک پایگاه هوایی در اسرائیل به زمین نشست.

در ۹ خرداد ۱۳۸۸ در پرواز اهواز تهران کیش ایر : ۱۵ دقیقه پس از پرواز مأموران امنیت پرواز هواپیمای کیش ایر متوجه یک بمب دست‌ساز در داخل دستشویی هواپیما شدند. هواپیمای کیش ایر فورا در فرودگاه اهواز به زمین نشست و پس از تخلیه مسافرین با تلاش مأمورین، این بمب دست‌ساز خنثی شد.

۱۸ فروردین ۱۳۹۱ پرواز فوکر کیش تهران کیش ایر : هواپیمای کیش ایر بعد از حدود ۱ ساعت از برخاستن به دلیل نقص فنی مجدداً به فرودگاه کیش برگشت.

در ۱۲ دی ۱۳۹۲ پرواز کیش اصفهان کیش ایر: پس از گذشت مدتی از پرواز کیش ایر به دلیل نقص فنی به کیش بازگشت.

در ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ پرواز کیش یزد کیش ایر: این پرواز در حالی‌که به نزدیکی یزد رسیده بود به علت نقص فنی در پمپ هیدرولیک موتور سمت چپ مجبور به بازگشت به کیش شد.

در ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ در پرواز تهران بندرعباس کیش ایر: ۵ دقیقه بعد از پرواز به علت انفجار و آتش‌سوزی در موتور سمت راست مجبور به بازگشت به فرودگاه مهرآباد شد.

در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۳۹۷ در پرواز کیش مشهد کیش ایر: با یک ساعت تأخیر در ساعت۱۷.۴۵ از زمین بلند شد وپرواز کرد.اما پس از۱۵دقیقه پرواز کیش ایر به علت نقص فنی خلبان هواپیما مجبور به فرود اضطراری شد ومجددا در فرودگاه کیش به زمین نشست. در این حادثه به کسی آسیب نرسید اما مسافران یک روز تلخ وترسناک را تجربه نمودند و پس از ۲ساعت انتظار مسافران پرواز کیش ایر با یک فروند هواپیمای جایگزین فرودگاه کیش را به مقصد مشهد ترک کردند.

 

اطلاعات پرواز هواپیمایی کیش ایر

آدرس کیش: جزیره کیش، میدان سنایی، جنب بازار مریم، ساختمان مرکزی کیش ایر

تلفن : 07693214562

 

آدرس تهران: تهران – بلوار اصلی اکباتان – فاز اول – بلوار شهید نفیسی – مقابل ورزشگاه راه آهن – ساختمان مرکزی کیش ایر

تلفن: 02148680000

جهت امور کنترل بلیط می توانید در ساعات اداری با شماره 8 – 07644665644 داخلی 3 (بخش کنترل) تماس حاصل فرمایئد.