هواپیمایی ایران ایرتور

هواپیمایی ایران ایرتور

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در ابتدا با هدف توسعه گردشگری و انجام سفرهای زیارتی و تورهای داخلی و خارجی تحت پوشش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد. تاریخ تاسیس این شرکت هواپیمایی به سال 1351 برمی‌گردد. پروازهای ایران ایرتور در دو قالب چارتر و سیستمی برگزار می‌شد. در ابتدا تورهای این شرکت هواپیمایی به مسیر مشهد مقدس بود که با توجه به استقبال مسافران از این تورها، ایران ایر تور، برگزاری تورهای گسترده به سایر کشورها را در برنامه کار خود قرار داد.

در سال 1390 ایران ایرتور تحت مالکیت شرکت هسایار از زیرمجموعه‌های وزارت دفاع درآمد، اما پس از 4 سال مالکیتش بر ایران ایرتور لغو و مزایده‌ی دیگری در سال 1394 برگزار شد. از سال 1394 تا به حال ایران ایرتور با هشت فروند هواپیما در ناوگان هوایی خود، تحت نظارت و مدیریت بخش خصوصی است و کماکان به کار خود ادامه می‌دهد. شرکت هواپیمایی ایران ایرتور اکنون عضو انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی یا همان یاتا است و مجوز آموزش هوانوردی دارد، این شرکت اکنون با هشت فروند هواپیما در بیست و چهار مسیر پروازی فعال است.

 

شرایط و قوانین حمل بار در شرکت هواپیمایی ایران ایرتور

در آیین‌نامه‌ی این شرکت در قسمت قوانین حمل بار، حمل بار مجاز برای مسافر به این گونه شرح داده شده است: «مسافر مجاز به حمل بار همراه و غیر همراه، به مقدار درج شده بر روی بلیط است و حمل هر گونه بار با وزن اضافه بر وزن مقرر توسط شرکت هواپیمایی، در صورت امکان حمل بار مازاد به تشخیص شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، با پرداخت هزینهی اضافه بار (70،000 ریال معادل 7000 تومان) به ازای هر کیلوگرم، در تمامی مسیرهای داخلی و هزینه‌ی (400،000 ریال معادل 40000 تومان) به ازای هرکیلوگرم از تمامی فرودگاه‌های ایران به مقصد فرودگاه‌های ترکیه و در مسیرهای برعکس (5 € یورو) محاسبه می‌شود، این قانون فقط شامل حال بارهای غیر همراه می‌شود و طبق شرایط و قوانین مقرر شده توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با آن برخورد می‌شود.

 

مقاصد پروازی ایران ایرتور

مقاصد داخلی ایران ایرتور

مقاصد پروازی از شهر مقدس مشهد: فرودگاه آبادان، فرودگاه اهواز، فرودگاه بین المللی اصفهان، فرودگاه بین المللی بندرعباس، فرودگاه بوشهر، فرودگاه بین المللی تبریز، فرودگاه بین المللی مهرآباد، فرودگاه رشت، فرودگاه شیراز، فرودگاه کرمانشاه، فرودگاه بین المللی کیش، فرودگاه زنجان، فرودگاه زاهدان و فرودگاه اردبیل

مقاصد پروازی از فرودگاه مهر آباد تهران: فرودگاه آبادان، فرودگاه اهواز، فرودگاه بین المللی بندرعباس، فرودگاه بین المللی تبریز، فرودگاه بین المللی شیراز، فرودگاه بین المللی اصفهان، فرودگاه بین المللی کیش، فرودگاه بوشهر، فرودگاه بین المللی مشهد و فرودگاه زاهدان

مقاصد پروازی از تبریز: فرودگاه بین المللی مهرآباد، فرودگاه بین المللی کیش، فرودگاه بین المللی مشهد و فرودگاه بین المللی شیراز

مقاصد پروازی از کیش: فرودگاه بین المللی مهرآباد، فرودگاه بین المللی مشهد، فرودگاه بین المللی تبریز، فرودگاه شیراز، فرودگاه اهواز و فرودگاه رشت

 

مقاصد خارجی ایران ایرتور

 
ترکیه (اسپارتا، ازمیر و استانبول)

 

کلاس‌های پرواز هواپیمایی ایران ایرتور

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در حال حاضر، دارای دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس است.

 

هواپیمایی ایران ایرتور چطوره

از سایت پرواز هاب می توانید نظرات کاربران درباره ایران ایر تور را بخوانید.

 

خرید بلیط هواپیمایی ایران ایرتور

برای خرید بلیط هواپیما ایران ایرتور می‌توانید از فلایت گیت بلیط تمامی پروازهای ایران ایرتور را به صورت آنلاین تهیه کنید. در بخش خرید بلیط هواپیما با جستجوی مقصد پروازی خود و مشاهده لیست پروازها از قسمت فیلتر شرکت های هواپیمایی با انتخاب شرکت ایران ایرتور فقط لیست پروازهای این شرکت با مشاهده و رزرو کنید.

 

ناوگان هوایی ایران ایرتور

3 ناوگان هواپیمایی این ایرلاین ضامن کیفیت پروازهای این هواپیمایی است. ایران ایرتور در حال حاضر دارای هشت فروند هواپیما ساخت شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی است. در این قسمت با هواپیماهای ناوگان هوایی این ایرلاین بیشتر آشنا می‌شویم.

ایرباس A300

ایرباس ای 300 یک هواپیمای دو موتوره است که اولین بار در سال 1969 معرفی شد و اولین پرواز خود را در سال 1972 انجام داد. ایرباس A300 اولین سری هواپیماهای مسافربری بود که توسط سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان غربی طراحی و ساخته شد.این هواپیما اولین بار در سال 1974 توسط اولین مشتری آن، یعنی ایرفرانس خریداری شد و در ناوگان هوایی این ایرلاین فرانسوی مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر دو فروند ایرباس A300  در ناوگان ایران ایرتور با ظرفیت 280 مسافر در دو کلاس پروازی مسافربری می‌کنند.

ایرباس A320

این مدل هواپیما از دسته هواپیماهای ایرباس لاگراندام است که در سال 1984 معرفی شد. از زمان معرفی این مدل ایرباس و استفاده از آن توسط ایرفرانس، تعداد بیشماری از شرکت‌های مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی این هواپیما را خریداری کردند. در ناوگان ایران ایرتور نیز یک فروند از این مدل با ظرفیت 173 مسافر وجود دارد.

McDonnell Douglas MD-82

ام دی 82 یک هواپیمای دو موتوره آمریکایی ساخت شرکت مک دانل داگلاس است که اولین بار در سال 1979 ارائه شد و به بهره‌برداری رسید. این مدل مک دانل داگلاس یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های ناوگان خطوط هوایی بود. در حال حاضر چهار فروند از این مدل با ظرفیت 158 تا 161 مسافر در ناوگان هوایی ایران ایرتور به پرواز در می‌آیند.

McDonnell Douglas MD-83

این مدل هواپیما دقیقا شبیه مک دانل داگلاس ‌ام دی-82 است با این تفاوت که ظرفیت سوخت و بار بیشتری دارد. در حال حاضر یکی از این هواپیماها با ظرفیت 163 مسافر در ناوگان ایران ایرتور مسافران را جابجا می‌کند.

 

کترینگ هواپیمایی ایران ایرتور

سرویس پذیرایی از مسافران شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در سال 1346 تاسیس شد و بیش از 40 سال است، که در زمینه ی صنعت تهیه غذا فعالیت دارد.
در این سیستم استفاده از مواد غذایی تازه و استفاده از پرسنل آموزش دیده ی مجرب بسیار مهم است.  در همین راستا کترینگ ایران ایر در طی سال ‌ها فعالیت خود توانسته به موفقیت های بسیار و کسب گواهینامه HACCP،ایزو ۲۰۰۸ -۹۰۰۱  و ایزو ۲۰۰۵  دست پیدا کند.

 

اطلاعات تماس هواپیمایی ایران ایرتور

آدرس دفتر مرکزی تهران: میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، نرسیده به تقاطع سرپرست، پلاک 520، هواپیمایی ایران ایرتور

تلفن : 02189317000  

دفتر شعبه مشهد: فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

دفتر فروش تبریز :  ولیعصر ، 24 ساعت شبانه روز

تلفن : 0413120