مسافرت یک روزه اطراف تهران

دیدن مکان های دیدنی اطراف تهران برای سفرهای یک روزه به ما این امکان را می دهد که از شلوغی و شلوغی که هر روزه در زندگی شهری با آن روبه رو هستیم فرار کنیم. مکان های دیدنی اطراف تهران طیف وسیعی از گزینه ها هستند که می توانید برای سفرهای کوتاه و حتی چند روزه برنامه ریزی کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای تعطیلات آخر هفته یک سفر کوتاه به یکی از مقاصدی که در زیر معرفی می کنیم داشته باشید و چند ساعتی از شلوغی شهر دور بمانید.

 

تنگه واشی

تنگه واشی فیروزکوه یکی از زیباترین ییلاقات است که در فصل گرم تابستان می توانید از زیبایی های آن دیدن کنید. این تنگه در استان تهران و در نزدیکی فیروزکوه قرار دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن یک روز گرم تابستانی در اطراف تهران است. البته باید بدانید که هوای این تنگه آنقدر سرد است که در روزها و فصول سرد امکان دیدن آن وجود ندارد و بهتر است در یک روز گرم تابستانی از این زیبایی طبیعی و بی نظیر دیدن کنید. این تنگه در میان دو صخره و کوه بزرگ قرار گرفته است که مانند دو دیوار عظیم در دو طرف رودخانه ای بزرگ است.مسیر پیاده روی شما از تنگه واشی به طول 250 متر شروع می شود تا به دشت برسید. این مسیر شما را از تنگه و داخل رودخانه می برد. سپس از دشت حدود 2 کیلومتر را پیاده طی می کنید تا وارد تنگه دوم سا شوید و در نهایت پس از 800 متر، تنگه سا به یک آبشار منتهی می شود. در راه از دیوارهای بلند سنگی می گذرد، به طوری که گاهی آسمان دیگر دیده نمی شود.

 

 

روستای کردان

روستای کردان طبیعتی منحصر به فرد و زیبا دارد. قرار گرفتن روستای کردان در منطقه ی کوهستانی دلیلی است که طبیعت و کوه های اطراف این روستا توجه بسیاری را به خود جلب می کند. از طرفی رودخانه کردان که از دل این روستا می گذرد و کردان آب و هوای خوب و سرسبزی خود را مدیون آن است، یکی از جاذبه های طبیعی روستای کردان به شمار می رود. در کوچه باغ های زیبای این روستا می توان درختان و باغ ها و درختان کهنسالی را دید که ریشه در تاریخ این روستا دارند. این روستا تابستان های خنکی دارد و زمستان های سرد گزنده نیست.برای رسیدن به این بهشت ​​زمینی به نام کردان تنها یک راه وجود دارد و آن رانندگی با ماشین است. البته رانندگی در این جاده سرسبز و با طراوت تجربه ای بی نظیر خواهد بود.

 

 

 

فشم

فشم در شهرستان شمیرانات استان تهران قرار دارد. این شهرک ییلاقی در 25 کیلومتری شمال شرق تهران و به شهرهای اوشان، شمشک و میگون نزدیک است. بنابراین فاصله زیادی برای سفر به فشم نخواهید داشت.زندگی در فشم تهران به دو قسمت تقسیم می شود که البته مرزی بین آنها نیست. بخشی از زندگی در این شهر را ساکنان محلی آن می گذرانند که سطح زندگی متوسطی دارند و با کار کشاورزی و دامپروری و غیره امرار معاش می کنند. اما در قسمتی دیگر خانه ها و ویلاهای مجللی داریم که بیشتر متعلق به ثروتمندان تهرانی است و برای تفریح ​​و تعطیلات تابستانی به اینجا می آیند.
جاذبه های فشم به دو دسته جاذبه های طبیعی و جاذبه های دست ساز انسان مانند رستوران ها و کافه ها تقسیم می شوند. بی شک بیشتر مردم برای لذت بردن از مواهب طبیعت، لذت بردن از کوه ها، رودخانه ها و آبشارهای طبیعی و فصلی به فراش می روند.

 

 

چشمه اعلا

چشمه اعلا دماوند زمان و مکان دلپذیری برای استراحت ساکنان تهران و حومه است که می توانند در یک سفر کوتاه یک روزه از این چشمه و طبیعت اطراف لذت ببرند. این چشمه در 45 کیلومتری تهران قرار دارد.نتایج یک مطالعه نشان می دهد که آب معدنی چشمه علا دماوند با تاثیر بر میزان کاتیون های کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم تاثیر بسزایی در کاهش فشار خون بیماران مبتلا به فشار خون دارد که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

 

 

پیست اسکی آبعلی

تقریبا همه شهروندان تهران و حومه آن با پیست اسکی آبعلی آشنا هستند. این پیست دو بخش حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای دارد تا به طور همزمان میزبان افراد مختلف باشد. پیست اسکی آبعلی در 50 کیلومتری تهران قرار دارد و از طریق جاده هراز قابل دسترسی است. علت نام‌گذاری این پیست، وجود دهستانی در نزدیکی آن به نام آبعلی است.پیست اسکی آبعلی در طول دهه‌های اخیر گسترش یافته است و امروزه خدمات تفریحی بسیاری را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این پیست علاوه بر دارا بودن خطوط اسکی، خدمات هتل، تله کابین و رستوران را نیز به متقاضیان ارائه می‌کند.

 

 

جنگل لفور

سوادکوه علاوه بر جنگل، رودخانه و چشمه، جاذبه دیگری به نام سد البرز یا سد لفور دارد. این سد در منطقه لفور به ارتفاع 72 متر در محل تلاقی 3 رودخانه بزرگ کار سنگ رود، اسکیلیم رود و آذر رود قرار دارد. منطقه ای که سد در آن قرار دارد «دئوتک» یا محل تلاقی دو آب نامیده می شود. سدی خاکی در کنار جنگلی مسحورکننده قرار گرفته است که مناظری کمتر دیده شده را در مقابل چشمان شما قرار می دهد. اگر این منطقه را برای اقامت و سفرهای یک روزه اطراف تهران انتخاب می کنید، بد نیست بدانید که در نزدیکی سد کلبه ای چوبی وجود دارد که برای اقامت در این مسیر مناسب است و چشم انداز فوق العاده ای به اطراف ارائه می دهد.

 

 

روستان برغان

احتمالا شما هم با شنیدن واژه «برغان» به یاد آلو‌های این شهر می‌افتید. برای اینکه یک سفر کوتاه به اطراف تهران داشته باشید، شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز یک پیشنهاد عالی است. برغان حدود ۱۳ کیلومتر از کرج و ۱۳۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد. طبیعت این روستا و وجود درخت‌های چنار کهنسال، از جذابیت‌های برغان است. علاوه بر این، می‌توانید از دیدن جاذبه‌های دیگر این روستا مثل مسجد جامع، پل تاریخی روی رودخانه شاهرود، تکیه‌های عزاداری، حمام قدیمی و کاروانسرا لذت ببرید. برای رفتن به این روستا باید به‌ سمت کرج حرکت کنید و مسیر‌تان را در اتوبان کرج به قزوین ادامه دهید. از پل کردان بگذرید و وارد بلوار شهدای کردان شوید. در نهایت به جاده برغان بروید و ادامه دهید تا به مقصد برسید.