راهنمای سفر به جزیره هرمز و جاهای دیدنی آن

سفر به جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از زیباترین جزایر ایران است که در خلیج فارس واقع شده و دارای طبیعتی بکر و منحصر به فرد است. این جزیره با خاک سرخ، کوه‌های رنگین‌کمانی، سواحل مرجانی، غارها و آثار تاریخی، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

 

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز

به طور کلی بهترین زمان مسافرت به جنوب یا جزیره هرمز، فصل‌های پاییز و زمستان و بهار است که آب و هوای معتدل و خنک دارد. تابستان‌های هرمز بسیار گرم و شرجی هستند و برای گردشگری مناسب نیستند.

 

سفر نوروزی به هرمز

سفر نوروزی به هرمز یک انتخاب عالی است. جزیره هرمز یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جزایر ایران است که با خاک‌های رنگی، ساحل سرخ، آب‌های نیلگون و کوه‌های سرخ معروف است. این جزیره در خلیج فارس و در 16 کیلومتری بندرعباس قرار دارد و مساحتی حدود 42 کیلومتر مربع دارد. این جزیره به دلیل داشتن فرهنگ و آداب متفاوت و مردمان مهربان و میهمان‌نواز، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران است.

برای سفر به هرمز می‌توانید از طریق هوایی یا زمینی اقدام کنید. اگر از طریق هوایی بخواهید بروید، باید بلیط هواپیما تهران به بندرعباس یا قشم را تهیه کنید و از آنجا با کشتی یا اتوبوس دریایی به هرمز بروید. اگر از طریق زمینی بخواهید بروید، می‌توانید با قطار یا اتوبوس به بندرعباس رفته و از آنجا با کشتی یا اتوبوس دریایی به هرمز بروید.برای اقامت در هرمز می‌توانید از هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌های محلی و چادرهای گردشگری استفاده کنید. 

سفر به هرمز با هواپیما

سفر به جزیره هرمز با هواپیما مستقیم ممکن نیست، چون این جزیره فرودگاه ندارد. برای رسیدن به هرمز، باید ابتدا به جزیره قشم یا بندرعباس بروید و سپس از اسکله‌های این دو شهر با لنج یا قایق به هرمز بروید. بلیط هواپیما تهران قشم یا بلیط هواپیما تهران بندرعباس را می‌توانید از طریق سایت فلایت گیت تهیه کنید. مدت زمان پرواز از تهران تا قشم یا بندرعباس حدود یک ساعت و نیم است. مدت زمان سفر از قشم یا بندرعباس تا هرمز با لنج یا قایق حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت است. هزینه سفر با لنج یا قایق بستگی به نوع وسیله و تعداد مسافران دارد. 

 

سفر به جزیره هرمز با ماشین

سفر به جزیره هرمز با ماشین شخصی یکی از روش‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. برای این کار باید ابتدا به بندرعباس بروید و از آنجا به بندر پل رفته و با شناورهای خودروبر یا لندینگ‌کرافت به جزیره هرمز بروید. این روش دارای هزینه و زمان بیشتری نسبت به سفر با کشتی است، اما این امکان را به شما می‌دهد که ماشین خود را در جزیره هرمز داشته باشید و بتوانید به راحتی از جاذبه‌های مختلف آن بازدید کنید.

اگر قصد آوردن ماشین خود را به جزیره هرمز ندارید، می‌توانید از روش‌های دیگری مانند سفر با هواپیما، قطار یا اتوبوس به بندرعباس یا قشم و از آنجا با کشتی به جزیره هرمز استفاده کنید. این روش‌ها دارای هزینه و زمان کمتری نسبت به سفر با ماشین شخصی هستند، اما شما باید در جزیره هرمز از وسایل نقلیه عمومی یا اجاره‌ای استفاده کنید.

 

جاهای دیدنی هرمز

جزیره هرمز یکی از زیباترین جزایر ایران است که در خلیج فارس واقع شده و دارای طبیعتی بکر و منحصر به فرد است. این جزیره با خاک سرخ، کوه های رنگین کمان، ساحل های شنی و صخره ای، غارها و دره های عجیب و غریب، معادن نمک و مجسمه های طبیعی، میراث تاریخی و فرهنگی غنی و مردمان مهربان و میهمان نواز خود، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

جزیره هرمز دارای جاذبه‌های دیدنی زیادی است که می‌توانید در سفر خود از آن‌ها لذت ببرید. برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از:

دره مجسمه ها: یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی جزیره هرمز است که در آن می توانید صخره هایی با اشکال مختلف و خارق العاده را ببینید. این صخره ها به دلیل فرسایش باد و آب به این شکل ها درآمده اند و برخی از آنها شبیه به حیوانات، انسان ها، میوه ها و غیره هستند. این دره در شمال شرقی جزیره هرمز قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از مسیرهای کوهستانی و سنگی عبور کنید.

غار الهه نمک: یکی از زیباترین غارهای جزیره هرمز است که در آن می توانید توده های بزرگ و کوچک نمک را ببینید. این غار در جنوب غربی جزیره هرمز واقع شده و برای ورود به آن باید از یک راه تنگ و تاریک عبور کنید. در داخل غار، نور خورشید از شکاف های سقف وارد می شود و باعث می شود نمک ها درخشش و رنگ های مختلفی پیدا کنند.

ساحل سرخ: یکی از معروف ترین جاهای دیدنی جزیره هرمز است که در آن می توانید شن های سرخ رنگ را ببینید. این شن ها به دلیل وجود اکسید آهن در خاک جزیره هرمز این رنگ را دارند و باعث می شود ساحل به یک رویای سرخ تبدیل شود. این ساحل در شمال غربی جزیره هرمز قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از یک جاده خاکی و پرپیچ و خم عبور کنید.

دره رنگین کمان: یکی از خیره کننده ترین جاهای دیدنی جزیره هرمز است که در آن می توانید کوه هایی با رنگ های متنوع و زیبا را ببینید. این کوه ها به دلیل وجود مواد معدنی مختلف در خاک جزیره هرمز این رنگ ها را دارند و باعث می شود دره به یک نقاشی رنگی تبدیل شود. این دره در شرق جزیره هرمز واقع شده و برای رسیدن به آن باید از یک جاده سنگی و کوهستانی عبور کنید.

قلعه پرتغالی: این قلعه یکی از بناهای تاریخی جزیره هرمز است که در قرن هفتم میلادی توسط پرتغالی‌ها ساخته شده است. این قلعه در ساحل شمالی جزیره واقع شده و دارای دیوارهای بلند و برج‌های دایره‌ای است. این قلعه شاهد جنگ‌ها و تاریخ پرفراز و نشیب جزیره هرمز بوده است و اکنون یکی از مکان‌های گردشگری و تفریحی جزیره است.

 

تور هرمز

تور هرمز یکی از بهترین گزینه‌ها برای دیدن جزیره‌ای رنگین و شگفت‌انگیز در خلیج فارس است. شما می‌توانید از طریق هوایی یا زمینی به بندرعباس یا قشم بروید و از آنجا با کشتی به جزیره هرمز سفر کنید. در جزیره هرمز می‌توانید جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی متنوعی را تماشا کنید. مثل خاک‌های رنگی، ساحل سرخ، دره نمک طلایی، دره رنگین کمان‌ها، جنگل حرا و معدن خاک سرخ.

وسایل موردنیاز برای سفر به جزیره هرمز

سفر به جزیره هرمز یک تجربه بسیار زیبا و متفاوت است. این جزیره دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیری است که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. برای سفر به جزیره هرمز باید به چند نکته توجه کنید:
اول اینکه آب و هوای جزیره هرمز در فصول مختلف متفاوت است. در تابستان هوا بسیار گرم و رطوبت زیاد است و در پاییز و زمستان هوا معتدل و خوش‌آب و هوا است. بنابراین باید لباس‌های مناسب با فصل را برای سفر به هرمز بردارید.
دوم اینکه جزیره هرمز فرودگاه ندارد و برای رسیدن به آن باید از بندرعباس یا قشم با کشتی یا قایق عبور کنید. بنابراین باید بلیط هواپیما یا قطار خود را به این دو شهر رزرو کنید و از آن‌جا به جزیره هرمز بروید.
سوم اینکه جزیره هرمز دارای جاذبه‌های زیادی است که برای دیدن آن‌ها نیاز به وسایل مخصوص دارید. برای مثال برای دیدن کوه‌های رنگین‌کمانی، خاک سرخ، دریاچه نمک، قلعه پرتغالیان و غارهای زیبای جزیره باید کفش‌های مناسب برای پیاده‌روی و کوه‌نوردی، عینک آفتابی، کلاه آفتابگیر، دوربین عکاسی، آب و تنقلات بردارید. همچنین برای شنا در آب‌های زیبای جزیره باید لباس و وسایل شنا را هم به همراه داشته باشید.
چهارم اینکه جزیره هرمز دارای اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌های محلی است که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید. این اقامتگاه‌ها معمولاً امکانات پایه‌ای مانند تخت، حمام، برق و آب دارند ولی اگر می‌خواهید شب را در طبیعت بگذرانید می‌توانید چادر و کلیه لوازم مخصوص کمپ و شب‌مانی را هم بردارید.
پنجم اینکه جزیره هرمز دارای رستوران‌ها و کافه‌هایی است که می‌توانید از غذاهای محلی و دریایی آن‌ها استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید خودتان غذا درست کنید یا مواد غذایی خاصی را داشته باشید باید از قبل آن‌ها را از بندرعباس یا قشم تهیه کنید چون جزیره هرمز فاقد بازار و سوپرمارکت است.

 

چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم

برای رفتن به جزیره هرمز از بندرعباس، باید از شناورهای حمل مسافر که در اسکله شهید حقانی در دسترس هستند، استفاده کنید. این شناورها هر روز در ساعات مشخصی به سمت جزیره هرمز حرکت می‌کنند و زمان سفر حدود یک ساعت است. هزینه بلیط هر نفر بستگی به نوع شناور و فصل سفر دارد.

جزیره هرمز یکی از زیباترین جزایر ایران است که با خاک‌های رنگین‌کمانی، کوه‌های آتش‌فشانی، سواحل شنی و صخره‌ای، غارها و آثار تاریخی مشهور است. این جزیره مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است که به دنبال تجربه‌ای متفاوت و خاطره‌انگیز هستند. اگر قصد سفر به جزیره هرمز را دارید، پیشنهاد می‌کنم از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌های روزانه که در جزیره وجود دارند، استفاده کنید. این اقامتگاه‌ها شما را با فرهنگ و آداب و رسوم محلی آشنا می‌کنند و همچنین از نظر اقتصادی هم مناسب‌تر هستند.

 

ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از زیباترین جزایر ایران است که دارای جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی بسیاری است. برای رسیدن به این جزیره شما باید از شناورهای دریایی استفاده کنید که از اسکله شهید حقانی بندرعباس و بندر ذاکری قشم حرکت می‌کنند.

به طور کلی ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز به شرح زیر است:

– از بندرعباس: در ساعت‌های ۷:۰۰ و ۹:۰۰ صبح، ۱۳:۰۰ بعد از ظهر، ۱۷:۰۰ عصر و ۲۱:۰۰ شب
– از جزیره هرمز: در ساعت‌های ۷:۰۰ و ۹:۰۰ صبح، ۱۱:۰۰ و ۱۴:۳۰ بعد از ظهر و ۱۹:۰۰ شب

البته در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به دلیل تردد زیاد مسافر هر نیم ساعت شناورها حرکت می‌کنند.