راهنمای سفر به همدان و جاهای دیدنی آن

سفر به همدان

همدان یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران است که دارای جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی بسیاری است.همدان از نخستین مناطق شکل‌گیری فرهنگ و تمدن، در ایران و جهان محسوب می‌شود. این شهر از زمان حکومت مادها، پایتخت ایران بوده و با نام‌های مختلفی مانند آمدانه، هگمتانه و اکباتان شناخته می‌شده است. 

 

راه های سفر به همدان

برای سفر به همدان، راه‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید از طریق هواپیما، اتوبوس، قطار یا خودروی شخصی به این شهر بروید. فرودگاه همدان در ۱۵ کیلومتری شمال شهر واقع شده و پروازهای مستقیمی از تهران، مشهد و اصفهان به آن انجام می‌شود. اتوبوس‌های بین شهری همدان از ترمینال غرب تهران، ترمینال شهید کاوه اصفهان، ترمینال شهید بهشتی مشهد و ترمینال‌های دیگر شهرهای کشور حرکت می‌کنند. قطار همدان از ایستگاه راه آهن تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، یزد، اهواز و بندرعباس عزیمت می‌کند. اگر قصد سفر با خودروی شخصی را دارید، می‌توانید از جاده‌های زیر استفاده کنید:

– از تهران: جاده تهران – قزوین – زنجان – همدان (۴۰۰ کیلومتر)

– از اصفهان: جاده اصفهان – دلیجان – اراک – ملایر – همدان (۵۵۰ کیلومتر)

– از مشهد: جاده مشهد – سبزوار – شاهرود – سمنان – دامغان – سمیرم – اراک – ملایر – همدان (۱۱۰۰ کیلومتر)

– از شیراز: جاده شیراز – اصفهان – دلیجان – اراک – ملایر – همدان (۸۵۰ کیلومتر)

 

بهترین زمان سفر به همدان

بهترین زمان برای سفر به همدان بهار و پاییز است که هوا ملایم و دما مناسب برای گشتو گذار است. همدان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است و دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. شما می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوعی مانند تپه هگمتانه، گنبد علوی، بقعه بوعلی سینا، آبشار گنج‌نامه و غار علی‌صدر لذت ببرید. همدان همچنین دارای بازار پر جنب و جوش، پارک‌های سبز و مناظر زیبای کوهستانی است.

 

هزینه سفر به همدان

هزینه سفر به همدان بستگی به عوامل مختلفی دارد، مثل نوع حمل و نقل، مدت زمان اقامت، نوع اقامتگاه، تعداد دیدنی‌هایی که می‌خواهید ببینید و…

 

سفر به همدان با هواپیما

سفر به همدان با هواپیما یکی از راه‌های راحت و سریع برای دیدن این شهر تاریخی و زیبا است. همدان مهد تاریخ و تمدن ایران به شمار می‌رود و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. از جمله آرامگاه ابوعلی سینا، گنبد و آرامگاه علویان، مجسمه شیر سنگی، گنجنامه، تپه هگمتانه، مسجد جامع همدان، کلیسای رفائیل، حمام تاریخی قلعه، آبشار گنجنامه، پیست اسکی تاریک دره، بوستان ارم، موزه تاریخی همدان و موزه هگمتانه.

اگر قصد سفر به همدان را دارید ، برای خرید بلیط هواپیما تهران به همدان از فلایت گیت می توانید با انتخاب تاریخ پرواز و مشاهده برنامه پروازی ایرلاین های مختلف، پرواز خود را رزرو کنید.

 

 

جاهای دیدنی همدان

همدان دارای جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی بسیاری است که می‌توانید در سفر خود از آن‌ها دیدن کنید. برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های همدان عبارتند از:

گنبد علویان: یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین بناهای تاریخی همدان که در قرن هفتم هجری ساخته شده و دارای طرح‌های هندسی و نقش‌های زیبایی است.

گورستان همدان: یکی از قدیمی‌ترین گورستان‌های ایران که دارای بناهای تاریخی و قبرهای شاعران و علمای بزرگی مانند باباطاهر، ابن سینا، میرزاده عشقی و … است.

تپه هگمتانه: یکی از مهم‌ترین آثار باستانی همدان که محل قلعه و شهر هگمتانه یا اکباتان بوده و دارای بقایای دیوارهای شهری، ستون‌ها، کاخ‌ها و معابد است.

غار علیصدر: غار علیصدر، یکی از جاذبه‌های گردشگری قابل توجه در کشور ما است که در شهر همدان قرار دارد. این غار تالابی، یکی از خاص‌ترین غارها در سراسر جهان بوده که شما می‌توانید با قایق در آن به گردش پرداخته و از جای جای آن دیدن کنید. این یک موقعیت فوق العاده است که بتوان با قایق داخل غار گردش کرد و به جز زیبایی‌های خاص این غار، موقعیت قایق سواری در آن نیز باعث شده تا علیصدر، به یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری ایران تبدیل شود.

کلیسای آنجلی: یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای ایران که در قرن ۱۲ میلادی توسط ارمنی‌ها ساخته شده و دارای آثار هنری و معماری زیبایی است.

تله‌کابین گنجنامه: یکی از بلندترین و مدرن‌ترین تله‌کابین‌های ایران که از مجموعه گنجنامه تا پیست اسکی تاریک‌دره می‌رود و منظره‌ای دیدنی از کوه الوند و دشت میشان را به نمایش می‌گذارد.

آرامگاه استر و مردخای: یکی از مقدس‌ترین آرامگاه‌های یهودیان جهان که به محل دفن استر و مردخای، دو شخصیت مهم در کتاب استر عهد قدیم، معروف است.

 

سفر یک روزه به همدان

سفر یک روزه به همدان می‌تواند یک تجربه جذاب و مفید باشد. همدان یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران و جهان است که دارای جاذبه‌های فراوانی است. از بناهای باستانی و تمدنی گرفته تا طبیعت زیبا و سرسبز، همه و همه در این شهر خوش آب و هوا قابل دیدن هستند.

برای سفر یک روزه به همدان، باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید تا بتوانید از همه جاذبه‌های این شهر لذت ببرید. اطلاعات مفیدی در مورد دیدنی‌های همدان، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و غذاهای محلی، سوغات و صنایع دستی، آب و هوا، حمل و نقل و غیره بدست بیاورید تا بهترین برنامه را برای سفر خود تهیه کنید.

 

 

سفر نوروزی به همدان

سفر نوروزی به همدان می‌تواند یک تجربه خاطره‌انگیز باشد. همدان یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ایران است که دارای جاذبه‌های فراوانی است. از جمله می‌توان به موزه هگمتانه، آرامگاه باباطاهر، آرامگاه ابن سینا، گنجنامه همدان، لاله جین و گنبد علویان اشاره کرد.همدان همچنین دارای آب و هوای خوبی است که در فصل بهار و تابستان می‌توانید از آن لذت ببرید.

 

آب و هوای همدان

آب و هوای همدان سرد و کوهستانی است و در فصل‌های سرد، بارش برف و باران زیادی دارد. بیشترین دمای هوا در طول سال در همدان از ۳۷ درجه سانتی‌گراد فراتر نمی‌رود و در نقاطی از این استان در سردترین زمان سال دما تا منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد، سرد می‌شود.