راهنمای ترمینال های فرودگاه امام خمینی

راهنمای ترمینال های فرودگاه امام خمینی

اصلی‌ترین فرودگاه بین‌المللی کشور، فرودگاه امام خمینی است. فرودگاه بین المللی امام خمینی که در جنوب غرب پایتخت واقع شده از امکانات بسیار مناسبی برای استقبال و بدرقه مسافران ایرانی و خارجی برخوردار است. ساخت و افتتاح فرودگاه امام کش و قوس‌های زیادی داشت. اولین بار سال ۱۳۴۶ بود که تصمیم ساخت چنین فرودگاهی گرفته شد. اما از این زمان به بعد، سال‌ها طول کشید که کار ساخت و افتتاح فرودگاه به سرانجام برسد. در نهایت در اردیبهشت سال ۱۳۸۴ فرودگاه بین المللی امام خمینی به بهره ‌برداری رسید.

 

ترمینال های فرودگاه امام خمینی

در طراحی فرودگاه امام خمینی تهران، ۳ ترمینال در نظر گرفته شده است. آشنایی با این پایانه‌ها می‌تواند شما را از سردرگمی در فرودگاه نجات دهد. پایانه های فرودگاه امام خمینی عبارتند از:

 

ترمینال شماره یک فرودگاه امام خمینی

پایانه 1، اولین ترمینال فعال در فرودگاه امام خمینی تهران است که از آن به عنوان ترمینال پروازهای ورودی فرودگاه امام و همچنین ترمینال پروازهای خروجی استفاده خواهد شد. وسعت این ترمینال به ۷۸۰۰۰ مترمربع می‌رسد و به طور متوسط در هر سال میزبان ۶٫۵ میلیون مسافر است.

خدمات ترمینال شماره 1 : خودپردازها, بانک ها, مبادله ارز, فروشگاه ها, غذا، نوشیدنی و خرده فروشی, اطلاع رسانی, خدمات پزشکی, شارژرهای سیار, نمازخانه, سوپرمارکت, بسته بندی چمدان, محل اشیاء گمشده و پیدا شده, سالن استعمال دخانیات, فضای بازی کودکان

هتل ها : نزدیک ترمینال شماره 1 فرودگاه تهران چند هتل وجود دارد:

هتل نووتل فرودگاه بین المللی امام خمینی : این هتل دارای 296 اتاق، رستوران بین المللی کهکشانی، هفت سالن کنفرانس و بخشهای جداگانه برای رفاه زنان و مردان (سونا، استخر شنا، جکوزی، سالن ورزشی و غیره) به علاوه مراکز خرید است.

هتل ایبیس : مخفف یک هتل 5 ستاره است. هتل ایبیس دارای 196 اتاق و 7 طبقه است. این هتل مناسب برای مسافران کاری و تفریحی است.

سالن ها : سالن CIP (جایگاه تشریفات اختصاصی): فرودگاه امام خمینی در این سالن خدمات VIP را به مدیران عامل، نمایندگان فروش، مسافران ورودی و خروجی و … ارائه می‌دهد. خدماتی شامل: سالن پذیرایی، رستوران، نمازخانه، سالن کنفرانس و ….

 

 

ترمینال شماره دو (ترمینال سلام) فرودگاه امام خمینی

ترمینال سلام به عنوان یکی از مدرن‌ترین ترمینال‌های فرودگاهی خاورمیانه شناخته می‌شود. این ترمینال در سال ۱۳۹۸ با اجرای یک پرواز به مقصد جزیره زیبای کیش افتتاح شد. کاربرد این ترمینال میزبانی از مسافرانی است که باید بین ساعات ۱۲ تا ۵ صبح، به مقصد شهرهای ایران پرواز کنند؛ چرا که این پروازها در فرودگاه مهرآباد قابل انجام نیستند. گفته می‌شود در آینده پروازهای بین‌المللی نیز از این ترمینال صورت می‌گیرند.

خدمات : خودپردازها, خدمات بانکی, مبادله ارز, فروشگاه, غذا، نوشیدنی و خرده فروشی , خدمات پزشکی, نمازخانه, شارژهای سیار.

 

ترمینال شماره سه (ترمینال ایرانشهر ) فرودگاه امام خمینی

احداث این ترمینال در مرحله مطالعاتی قرار دارد و ساخت آن توسط یک شرکت هلندی صورت می‌گیرد. قرار است ترمینال ایرانشهر، ظرفیت پذیرش ۲۰ میلیون مسافر را در سال داشته باشد و پس از افتتاح آن، ترمینال ۱ به پروازهای داخلی اختصاص یابد.