خرید بلیط هواپیما برای جانبازان

خرید بلیط هواپیما برای جانبازان

خانواده شهدا و به ویژه جانبازان دفاع مقدس، بخشی از جامعه ایران را تشکیل داده اند که خدمات متنوعی را در بخش های مختلف خدماتی دریافت می کنند. یکی از این خدمات مربوط به بلیط هواپیما و قطار است که با تخفیف بالایی در اختیار جانبازان قرار می گیرد.تخفیف بلیط هواپیما برای جانبازان به درصد جانبازی آن ها بستگی دارد. حداقل میزان جانبازی برای دریافت این تخفیف ها، ۲۵ درصد است. تنها جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، به همراه آزادگان و خانواده های جانبازان و شاهد با ۷۰ درصد جانبازی می توانند بلیط هواپیما و قطار را با تخفیف بالایی رزرو کنند. ایران ایر (هما) و هواپیمایی آسمان که طرف قرارداد بلیط نیم بها هستند از جمله ایرلاین‌های بزرگ و مطرح کشور هستند که تقریبا در تمام مسیرهای هوایی پرواز دارند و مشمولان این تخفیف می‌توانند در سفرهای داخلی با خیال راحت بلیط نیم بها خود را از این ایرلاین‌ها تهیه کنند.

 

نحوه خرید بلیط هواپیما برای جانبازان

در حال حاضر جانبازان و خانواده‌‌های شهید‌ می‌توانند از طریق مراکز فروش حضوری و با ارائه کارت شناسایی معتبر بلیط قطار را با تخفیف ۵۰درصدی بخرند‌. این تخفیف به آزادگانی که جانباز باشند و درصد جانبازی قیدشده در کارتشان بالاتر از ۲۵درصد باشد هم تعلق‌ می‌گیرد.در صورتی که جانباز نتواند به تنهایی سفرکند و طبق تشخیص بنیاد جانبازان، حضور یک نفر همراه با مسافر جانباز الزامی باشد، با ارائه معرفی‌نامه از بنیاد، بلیط فرد همراه هم نیم‌بها صادر می‌شود‌.

 

شرایط خرید بلیط هواپیما برای جانبازان

تخفیف های بلیط هواپیما علاوه بر کودکان، شامل جانبازان نیز می باشد. تخفیفی که برای جانبازان ارائه می شود به درصد جانبازی بستگی دارد. بلیط نیم بها هواپیما برای جانبازان با 25 الی 70 درصد جانبازی که کارت جانبازی و یا معرفی نامه از بنیاد شهید دارند امکان پذیر است. این افراد و خانواده آن ها می توانند از ایرلاین های مشخصی این بلیط ها را دریافت کنند.

 

شرایط استفاده از تخفیف ها

ایرلاین ماهان: فقط با جانبازان در مسیر کرمان

ایرلاین ایران ایر: با مراجعه به سایت رزرو ایران ایر

برای خانوداده شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا و شهروندان بالای 60

سال ایرلاین آسمان: برای خانواده شهدا و جانبازان

نکته: شرایط فوق و استفاده از مزایا فقط با مراجعه به سایت ایرلاین ها و داشتن کارت بنیاد شهید یا کارت جانبازی امکان پذیر می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شرکت های هواپیمایی درج شده تماس بگیرید.  

 

 

ایا بلیط هواپیما برای جانبازان تخفیف دارد؟

این عزیزان بسته به درصد جانبازی آنها می توانند تا ۵۰ درصد کد تخفیف بلیط هواپیما دریافت کنند. همچنین در نظر داشته باشید که حداقل میزان جانبازی برای استفاده از این تسهیلات ۲۵ درصد و یا بالاتر است.

 

خرید بلیط هواپیما با کارت ایثارگری

خرید بلیط هواپیما آسمان برای جانبازان

هواپیمایی آسمان یکی از ایرلاین های معتبر ایرانی است که چندین پرواز به شهرهای مختلف ایران مانند مشهد و تهران دارد. این ایرلاین خدمات ویژه ای برای مسافران جانباز دارد و با ارائه امکانات مختلف، پروازی راحت را در طول پرواز برای آنها فراهم می کند. برای این امر، جانبازان باید هنگام رزرو بلیط و وارد کردن مشخصات خود، گزینه تخفیف جانبازان را انتخاب کنند.

 

خرید بلیط هواپیما ایران ایر جانبازان

یکی دیگر از ایرلاین هایی که خدمات مربوط به فروش بلیت نیم بها را برای جانبازان ارائه می دهد، ایران ایر است. بر اساس مصوبه شرکت هما در بهمن ماه 1396، خانواده های معظم شهدا و جانبازان می توانند با مراجعه به سایت این شرکت نسبت به خرید بلیط هواپیما با 50 درصد تخفیف اقدام کنند. برای این کار پس از ورود به سایت ایران ایر و ثبت نام در هنگام خرید بلیط باید گزینه ایثارگر را فعال کنید.

 

خرید بلیط هواپیما نیم بها جانبازان

به منظور دریافت بلیط هواپیما با تخفیف، مسافران جانباز می توانند به صورت حضوری به آژانس های مسافرتی مراجعه کنند. علاوه بر این امکان رزرو اینترنتی بلیط پرواز نیز برای آن ها فراهم شده است. بدین منظور باید به سایت شرکت های هواپیمایی مربوطه مراجعه کرده و بلیط هواپیما را خریداری کنند. این تخفیف ها به ویژه در مسیرهای پرتردد مانند پروازهای مشهد تهران یا بالعکس که قیمت بلیط در آن ها کمی بیشتر است، تاثیر زیادی دارد.