خرید بلیط هواپیما برای اتباع افغانی و خارجی

خرید بلیط هواپیما برای اتباع افغانی

اتباع خارجی و افغانی برای خرید بلیط هواپیما خارجی و خرید بلیط هواپیما داخلی می بایست تمامی مراحل خرید بلیط را طی کرده و تنها در هر بخش ملیت، کشور خود را انتخاب نمایند. این افراد باید به این نکته نیز توجه کنند که به جای کد ملی باید شماره پاسپورت خود را در کادر مربوطه وارد نمایند.

 

نکات خرید بلیط هواپیما برای اتباع افغانی و خارجی

همچنین لازم به ذکر است که تبعه کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، یمن و پاکستان برای سفر به ترکیه می بایست بلیط خود را به صورت رفت و برگشت یا دو طرفه خریداری کرده و ویزای معتبر و تائیدیه واچر هتل را نیز به همراه داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایر کشورهایی که خرید بلیط هواپیما برای سفر اتباع خارجی به آنها، به صورت دو طرفه الزامی است می توانید به سفارت این کشورها در ایران مراجعه نمایند.

 

ممنوعیت فروش دلاری بلیت هواپیما برای اتباع خارجی

پس از یک هفته مخالفت و اعتراض به عرضه بلیت دلاری پروازهای داخلی به اتباع غیرایرانی، سرانجام وزیر راه، دستور ممنوعیت فروش دلاری بلیت هواپیما و ابطال مصوبه آن را صادر کرد و رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران هم از توقف فروش این بلیت‌ها و همچنین بازگشت نرخ‌ها به حالت قبل برای اتباع خارجی خبر داد.

به نوشته ایسنا، بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی از پنجم تیرماه به مسافران غیرایرانی به نرخ دلار محاسبه شده است. طبق تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی، بلیت پروازها در مسیرهای کمتر از یک ساعت به قیمت ۱۰۰ دلار و در مسیرهای بیشتر از یک ساعت ۱۵۰ دلار تعیین شد که مخالفت فعالان گردشگری را به دنبال داشت و وزارتخانه های گردشگری و امور خارجه نیز در نامه های جداگانه به سازمان هواپیمایی کشور، مخالفت خود را با ادامه اجرای این طرح، به دلیل تبعات منفی آن در بازار گردشگری کشور و همچنین تردد اتباع کشورهای همسایه به ایران، اعلام کردند. جمعی از نمایندگان نیز در واکنش هایی از وزیر راه خواستند که این طرح را متوقف کند.

اوایل این هفته نیز عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در جلسه‌ای با حضور رؤسای تشکل‌های گردشگری و مسؤولان سازمان هواپیمایی به بررسی تبعات اجرای این طرح به‌ویژه در صنعت گردشگری که پس از دو سال رکود، درحال جان گرفتن است، پرداختند تا سرانجام، وزیر راه از توقف این طرح خبر داد.

رستم قاسمی گفت: از این به بعد فروش بلیت پروازهای داخلی با دلار را نخواهیم داشت. این موضوع یکشنبه ۱۲ تیر به ایرلاین‌ها به صورت مکتوب ابلاغ شده است. در جلسه‌ای هم که مدیران ایرلاین‌ها با رییس سازمان هواپیمایی کشوری داشته‌اند، این ممنوعیت به آن‌ها اعلام شده است. هیچ ایرلاینی حق ندارد بالاتر از آنجه در وبسایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شده، اقدام به فروش بلیت پرواز داخلی کند.

حرمت‌الله رفیعی ـ رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ نیز با رصد سامانه های فروش بلیت به ایسنا خبر داد که نرخ های کلاس بیزنس و عنوان اتباع غیرایرانی از سامانه های فروش بلیت حذف شده و نرخ ها به حالت قبل برگشته و برای اتباع خارجی نیز به ریال محاسبه می‌شود.