تور استانبول برای اردیبهشت ماه

سفرنوروزی به استانبول

اگر قصد سفر به استانبول را در اردیبهشت ماه دارید، می‌توانید از تورهای مختلفی که در فلایت گیت و بیتا تور ارائه می‌شوند استفاده کنید. برای راهنمایی بیشتر، به چند نکته زیر توجه کنید:

 

خرید تور استانبول برای اردیبهشت ماه

اردیبهشت ماه یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به استانبول است. در این ماه هوا گرم و معتدل است و باران‌ها کمتر می‌شوند. میانگین دمای استانبول در اردیبهشت ماه 1403، در روز 19 و در شب 12 درجه سانتیگراد است.

قیمت تورهای استانبول در اردیبهشت ماه کمتر از فروردین و خرداد است. اما برای خرید تورهای ارزان‌تر باید تور خود را از 2 هفته الی 1 ماه قبل رزرو کنید. تورهای لحظه آخری استانبول فقط در ماه‌های خلوت سال قابل رزرو هستند.

تورهای استانبول را می‌توانید به صورت زمینی یا هوایی رزرو کنید. برای سفر به صورت زمینی می‌توانید از شهرهای مختلفی مانند تهران، قزوین، تبریز، ماکو و غیره حرکت کنید. برای سفر به صورت هوایی نیز می‌توانید از شهرهایی مانند اصفهان، مشهد و تبریز که به استانبول پرواز دارند اقدام به رزرو تور نمایید.

مدت اقامت در تورهای استانبول معمولاً از 3 شب تا 7 شب و 8 روز متغیر است. بسته به بودجه و زمان خود می‌توانید تور مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما پیشنهاد ما به شما 4 شب اقامت است تا هم به اندازه‌ی کافی تفریح کرده باشید و هم هزینه‌ی کمتری نسبت به 5 شب یا بیشتر پرداخت کنید.

هتل‌های استانبول را می‌توانید با ستاره‌های مختلف از 3 تا 5 ستاره رزرو کنید. اما باید دقت کنید که بیشتر هتل‌های استانبول کیفیت پایین و قیمت بالایی دارند. برای انتخاب هتل مناسب باید به موقعیت جغرافیایی، امکانات، نظرات مسافران و تصاویر هتل توجه کنید.

 

 

آب و‌ هوای استانبول در اردیبهشت ماه

آب و هوای استانبول در اردیبهشت ماه معتدل و نسبتاً گرم است. روزها دمای میانگین 19 درجه سانتیگراد و شب‌ها دمای میانگین 12درجه سانتیگراد دارد.باران‌های این شهر همچنان ادامه دارد و رطوبت نسبی بالا است. بادهای شمالی و شمال شرقی در این ماه مشاهده می‌شوند.

 

تور استانبول اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر قصد سفر به استانبول را در ماه اردیبهشت دارید، می‌توانید از سایت‌ بیتا تور برای رزرو تور استانبول استفاده کنید.این شهر پر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که می‌توانید در اردیبهشت ماه از آن‌ها لذت ببرید.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید ، برای خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول از فلایت گیت می توانید با انتخاب تاریخ پرواز و مشاهده برنامه پروازی ایرلاین های مختلف، پرواز خود را رزرو کنید.

 

 

فستیوال های استانبول در اردیبهشت ماه

استانبول شهری است که پر از جشنواره‌ها و رویدادهای هیجان‌انگیز است. در اردیبهشت ماه، شما می‌توانید از فستیوال‌های مختلفی در این شهر لذت ببرید. برخی از آن‌ها عبارتند از:

چهل و دومین جشنواره فیلم استانبول: این جشنواره بین‌المللی از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود و بهترین فیلم‌های جهان را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید از سخنرانی‌ها، پنل‌ها و مراسم اهدای جوایز همراه با ستاره‌های سینما نیز بازدید کنید.

سی و سومین جشنواره جاز آکبانک: این جشنواره اغلب ۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و یکی از بهترین فستیوال‌های جاز اروپا است. شما می‌توانید از ملودی‌های روان و ریتم‌های خلاقانه غوطه‌ور شوید و از هنرمندان معروف و جوان جاز تحسین کنید.

 

جاهای دیدنی استانبول در اردیبهشت ماه

استانبول شهری زیبا و پر جاذبه است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. در اردیبهشت ماه، آب و هوای این شهر معتدل و گرم است و می‌توانید از دیدن بناهای تاریخی، موزه‌ها، پارک‌ها، بازارها و تنگه‌های آبی آن لذت ببرید.در ادامه چند تا از جاهای دیدنی استانبول در اردیبهشت ماه را به شما معرفی می‌کنم:

– ایاصوفیا: یکی از نمادهای شهر استانبول و یکی از مهمترین مساجد تاریخی شهر محسوب می‌شود. بنای اصلی مسجد به قرن پنجم و دوره‌ی بیزانس باز می‌گردد. دوره‌ای که کاربری بنا کاملا متفاوت بوده و از آن به عنوان کلیسا استفاده می‌شد. نکته‌ی جالب این است که بنای داخلی مسجد کاملا تلفیقی از معماری اسلامی دوره‌ی عثمانی و معماری بیزانس است و همین موضوع جذاب‌ترین نکته‌ی آن برای گردشگران استانبول می‌باشد.

– مسجد سلطان احمد: مسجدی باشکوه و زیبا که به علت تزیین با کاشی‌های آبی به مسجد آبی هم مشهور است. مسجد آبی با قدمتی ۴۰۰ ساله، یکی دیگر از بناهای باشکوه استانبول است که نزدیک ایاصوفیا قرار دارد. در معماری این مسجد، عناصر اسلامی دوره‌ی عثمانی به چشم می‌خورد.

– قصر توپ‌‌کاپی: مرکز امپراتوری عثمانی و محل اقامت پادشاهان ترک برای چهارصد سال. این قصر بسیار عظیم بوده از چهار حیاط اصلی و چندین ساختمان تشکیل شده است. در این قصر، می‌توانید کلکسیونی از چینی‌ها، جواهرات، لباس‌ها و تخت‌های طلاکوب عثمانی را ببینید. همچنین از چشم‌انداز زیبای تنگه‌ی بسفر که دریای سیاه و مرمره را به هم وصل می‌کند، نیز لذت ببرید.

– کاخ دلما باغچه: یکی از کاخ‌های باقی‌مانده‌ی عثمانی که در ساحل تنگه‌ی بسفر قرار دارد. این کاخ بعد از توپ‌کاپی محل اقامت پادشاهان ترک بوده و دارای معماری منحصربه‌فرد و خیره‌کننده است. در این کاخ، می‌توانید از دیدن اتاق‌های مختلف، نقاشی‌ها، آینه‌ها و چراغ‌های کریستالی شگفت‌زده شوید.