بهترین مکان مسافرت در خرداد ماه

مسافرت در خرداد ماه

خرداد، آخرین ماه بهار، با تعطیلات فراوان، فرصتی طلایی برای گشت و گذار و سفر است. در خرداد ماه در بسیاری از نقاط ایران هوا خنک و مطبوع است اما پس از گذشت خرداد کم کم هوا به سمت گرمای تابستان می رود. پس حیف است که از روزهای پایانی فصل بهار برای سفر به ییلاقات استفاده نکنید.

 

جاده اسالم به خلخال

این جاده بدون اغراق یکی از زیباترین و منحصربه فردترین نقطه گردشگری  ایران است که در خرداد ماه باید از آن دیدن کنید. اسالم یکی از دیدنی ترین شهرهای ایران است که در گیلان واقع شده است و جاده اسالم از این منطقه شروع و به خلخال استان اردبیل ختم می شود. تقریبا همه گردشگران داخلی و خارجی این جاده را به عنوان یکی از منحصر به فردترین مکان های دیدنی ایران می شناسند. این جاده دیدنی به طول حدود 70 کیلومتر در خرداد ماه به زیباترین شکل خود را نشان می دهد و چشم از زیبایی آن پر می شود. یکی از مهم ترین جاذبه های جاده اسالم به خلخال در خرداد، هوای زیبا و خنک است! پس اگر در خرداد ماه به این منطقه سفر می کنید، حتما لباس گرم به همراه داشته باشید.

 

 

اولسبلنگاه ماسال

روستای اولسبلنگاه یکی از روستاهای سرسبز و خوش آب و هوا در شمال کشور است که در 50 کیلومتری غرب رشت و 25 کیلومتری جنوب ماسال قرار دارد. اولسبلنگاه ییلاق با طبیعت بی نظیر و زیبا و اقیانوس ابری خود یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی به شمار می رود.این منطقه ویلایی که در ارتفاعات تالش قرار دارد طبیعتی فوق العاده زیبا و بکر دارد; منظره‌ای شگفت‌انگیز متشکل از چمن‌زارهای بسیار زیبا و سرسبز، کلبه‌های چوبی پراکنده که در بیشتر مواقع مه زیبایی نیز در منطقه پخش شده است.

اگر بعد از گشت و گذار در اولسبلنگاه هنوز زیبایی شما را سیر نکرده است، وقت کافی دارید و می خواهید به ماجراجویی های خود ادامه دهید، سفر خود را در اولسبلنگاه متوقف نکنید. ماشین را روشن کنید و به مسیری که به روستا رسیدید ادامه دهید. ارتفاعات آلاله و سوئه چاله پیش روی شماست. آنجا از ابرها بالاتر و بالاتر می روید، از بنای یادبود میرزاکوچک خان در روستای گیلوان می گذرید و به سمت شهر خلخال حرکت می کنید.

 

اولسبلنگاه

 

ماسوله

یکی از رویایی ترین روستاهای ایران ماسوله گیلان است. وقتی وارد ماسوله می شوید، تحت تاثیر چشم انداز زیبایی قرار می گیرید که قابی دیدنی ایجاد کرده و چشم ها و دل ها را مجذوب خود می کند. بافت خانه های این روستا به دلیل هماهنگی با طبیعت اطراف در سراسر جهان زبانزد است و سالانه گردشگران بی شماری برای دیدن آن راهی گیلان می شوند.اگرچه در سال های اخیر این روستا به شهر ماسوله تبدیل شده است، اما فضای زندگی سنتی روستایی همچنان در آن جاری است.

یکی از دیدنی های زیبای ماسوله آبشارهای آن است که در گوشه و کنار این منطقه قرار گرفته و چهره خاصی به طبیعت بخشیده است. یکی از قابل دسترس ترین آبشارهای این منطقه آبشار ماسوله رودخان است که در کنار رودخانه ماسوله رودخان و در ورودی غربی ماسوله قرار دارد.

 

 

سوباتان

کلبه سوباتان به دلیل قرار گرفتن در منطقه جغرافیایی خاص دارای چشمه های فراوان و هوای خنک است و به عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر در روزهای گرم سال شناخته می شود.با سفر به ییلاق سوباتان می توان جاذبه های فراوانی نظیر منطقه غار گنجخانه، آبشار ورزان، چشمه باتمان بلاق، آبشار ماهار، گودال سنگی، دشت گل های شقایق، دره های زیبا و سرسبز و بسیاری چشم انداز زیبای دیگر را مشاهده کرد.

زمستان‌های این منطقه بسیار سرد و طاقت‌فرساست. اما در تابستان هوایی بس خنک و مطبوع دارد. به همین علت بهترین فصل سفر به ییلاقات سوباتان بهار و تابستان است و اکثر گردشگران از ماه خرداد تا انتهای شهریور برای طبیعت گردی به این مکان زیبا سفر می‌کنند.

 

 

گردنه حیران

گردنه حیران مسیری باورنکردنی و دیدنی به طول 35 کیلومتر است که در میانه جاده آستارا به اردبیل قرار دارد و به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای ایران شناخته می شود. این گردنه در یک منطقه ییلاقی واقع شده است.اگر دوست دارید صبح‌ها با صدای پرنده‌ای که به شیشه می‌زند از خواب بیدار شوید، یکی از خانه‌های روستایی اطراف گردنه حیران را انتخاب کنید. پنجره را که باز کنید پرنده شاید برود اما نسیم خنک و مه غلیظی صورتتان را نوازش خواهد کرد. این فرصت را از دست ندهید و از چند روز تعطیلات خود نهایت لذت را ببرید.

در جای جای این گردنه بسیار زیبا شاهد مکان‌هایی هستیم که توسط افراد محلی تعبیه شده است و در آن نیازهای غذایی و خوراک به فروش می‌رسد. تجربه خوردن آش محلی و بلال در این گردنه بسیار پیشنهاد می‌گردد. همانطور که گفته شد روستاهای بسیاری در این گردنه وجود دارند که افراد محلی اتاق‌ها و یا طبقاتی از خانه‌های خود را به مسافران اجاره می‌دهند. از جمله امکانات تفریحی گردنه حیران نیز می‌توان به تله کابین آن اشاره کرد که یکی از بی‌نظیرترین تله کابین‌های کشورمان است زیرا طبیعتی منحصربفرد را از داخل کابین‌های آن خواهید دید.