بهترین مکان مسافرت در تیر ماه

مسافرت در تیر ماه

ایران سرزمینی پهناور است که بسیاری از جاهای دیدنی آن در تیر آب‌وهوایی دل‌انگیز دارد. مطمئن باشید گشت‌و‌گذار در این مکان‌ها، گردشگری تیرماهی شما را به خاطره‌‌ای ماندگار تبدیل می‌کند.مناطق خنک و معتدل زیادی می‌توانند مقصد سفر درتیرماه برای ایرانگردی باشند.

 

خوانسار

خوانسارشهری در استان اصفهان است. این شهر مرکز شهرستان خوانسار است. تاریخ خوانسار به قبل از اسلام برمی گردد. «خوان» به معنای چشمه و «سار» پسوندی است که نشان دهنده کثرت است. این نام در گذشته به دلیل وجود چشمه های فراوان در این منطقه بوده است.

خوانسار، محلات باصفای بسیار دارد. اگر عاشق محله گردی هستید، محله‌های باصفای خوانسار را در نظر داشته باشید. محله‌هایی چون: وادشت، چهارباغ، جوزچه، مالگا، چیتگا، چغا، دور حسنه، دربند، صفاییه، بیدهند، هورستانه و بالاده از محلات خوانسار هستند. در این محلات می‌توان با سبک زندگی، آداب و رسوم و سنت‌ها و آیین‌ها و غذاهای خوشمزه و صنایع‌دستی مردم خونگرمش، آشنا شد.بهار و تابستان می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به این منطقه باشد. در بهار هم چشمه‌ها بسیار پر آب هستند و هم می‌توانید در نزدیکی گلستان‌کوه دشت لاله‌های واژگون را تماشا کرده و از هوای خوب و سرسبزی فضا لذت ببرید.

 

 

شهرکرد

شهرکرد یکی از شهرهای قدیمی، سرسبز و زیبای ایران است که در استان چهارمحال و بختیاری است قرار دارد. بد نیست بدانید که پیشینه شهرکرد این شهر تاریخی، متعلق به دوران حکومت ساسانیان و اشکانیان است. همچنین شهرکرد مرتفع‌ترین مرکز استان در ایران است.شهرکرد دارای آب و هوای نیمه مرطوب و معتدل است که در نتیجه هوای معتدل و خنک در تابستان و هوای بسیار سرد در زمستان حاکم است. با توجه به آب و هوای این شهر بهترین فصل برای سفر به این شهر فصل تابستان است.از جمله مکان‌های تاریخی شهرکرد می‌توان به اتاق آئینه شهرکرد و موزهٔ باستان‌شناسی شهرکرد اشاره کرد.

همچنین در نزدیکی شهرکرد، جاذبه‌های طبیعی فراروانی وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از: گردشگاه چشمه زنه هفشجان و ارتفاعات جهان بین هفشجان در ۱۴ کیلومتری شهرکرد، گرداب بن (واقع در شهرستان بن)، پل زمان خان (واقع در شهرستان سامان)، چشمه کوهرنگ، تونل و آبشار کوهرنگ، دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ، تالاب بین‌المللی چغاخور و تالاب گندمان.

 

 

آلاشت

آلاشت به دلیل ارتفاع زیاد، مناظر شگفت انگیزی را در اختیار شما قرار می دهد که اگر خوش شانس باشید، می توانید اقیانوس ابرها را بارها و بارها تماشا کنید.در سفر به این شهر علاوه بر بازدید از طبیعت سرسبز و بکر، مرتفع ترین رصدخانه کشور را نیز خواهید دید. جاذبه های آلاشت به همین جا ختم نمی شود و جاذبه های تاریخی زیادی مانند موزه مردم شناسی و خانه پدری رضا شاه پهلوی در این شهر وجود دارد.از دیگر جاهای دیدنی آلاشت مازندران می‌توانیم به رستم دکت، معبد دختر پاک، مسجد امام حسین و امامزاده حسن اشاره کنیم. ناگفته نماند که ورود آقایان به معبد دختر پاک ممنوع است.

 

 

لرستان

لرستان سومین استان پرآب کشور و منطقه‌ای کوهستانی است. این استان با آب‌وهوای چهارفصل مدیترانه‌ای خود سفری دلپذیر در تمام فصول سال را برای شما رقم می‌زند. با سفر در سطح این استان و شهرهای مختلف آن شما آب‌وهواهای متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

قلعه‌ی فلک‌افلاک، مناره‌ی آجری، گرداب سنگی، بام لرستان، پل شاپوری، پارک جنگلی مخمل‌کوه، دریاچه‌ی کیو، پارک جنگلی شورآب، سنگ‌نبشته‌ی خرم‌آباد، مقبره‌ی زید‌ابن علی، بقعه‌ی شجاع‌الدین خورشید و آبشارهای متعدد مانند آبشار نوژیان، آبشار سرکانه، آبشار افرینه، آبشار وارک، برخی از دیدنی‌هایی هستند که گردشگران را به این شهر می کشانند.

 

 

دیلمان

دیلمان در استان گیلان قرار دارد و از توابع شهرستان سیاهکل محسوب می‌شود. فاصله دیلمان از شهرستان رشت حدودا ۸۸ کیلومتر است و ۲۵ کیلومتر هم از سیاهکل فاصله دارد. این منطقه ییلاقی از دریا دور است. در نتیجه در روزهای گرم سال، آب‌و‌هوای کوهستانی و مطبوع در آن جریان دارد و از هوای شرجی در امان خواهید بود.در این منطقه، به جز دیدنی‌های طبیعی آثار تاریخی هم خواهید دید. کاروانسرای تی تی یکی از این آثار است. این کاروانسرا با سنگ‌های رودخانه‌ای و آجر و با گچ و ساروج ساخته شده و برای کاروان‌هایی بوده که از سیاهکل و دیلمان به طالقان می‌رفته‌اند. حمام تاریخی دیلمان هم یکی دیگر از دیدنی‌های این منطقه و یادگاری است از دوران قاجار.

هر زمانی که به ییلاق دیلمان سفر کنید منطقه‌ای بی‌نظیر و تماشایی خواهید دید. اما بیشتر گردشگرها فصل بهار و تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب می‌کنند. این منطقه تابستان‌هایی خنک و زمستان‌هایی سرد دارد. به طور کلی، به دلیل آب و هوای خنک این منطقه سفر به آن از اواسط بهار شروع می‌شود و تا اواخر تابستان ادامه دارد.