بهترین مناطق استانبول برای زندگی ایرانیان

قیمت تور استانبول خردادماه

آشنایی با بهترین مناطق استانبول برای زندگی ایرانیان در فرآیند مهاجرت شما بسیار تأثیرگذار است. در سال‌های اخیر ترکیه به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجران ایرانی تبدیل شده است. ایرانیانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند توجه خاصی به شهر استانبول نشان داده‌اند و این شهر را برای زندگی کوتاه یا بلندمدت انتخاب کرده‌اند.

باید توجه داشت که به دلیل طراحی شهر استانبول، مناطق مختلف با ویژگی‌های متفاوت در هم تنیده شده‌اند و نمی‌توان به سادگی میان آن‌ها تفاوت قائل شد. بنابراین لازم است قبل از سفر به استانبول، به خوبی در مورد بهترین مناطق و هم‌چنین مناطق خطرناک و ناامن اطلاعات لازم را کسب کنید.

در این مقاله به معرفی بهترین محله‌های استانبول برای خرید و اجاره خانه می‌پردازیم و همچنین بهترین مناطق مناسب سکونت ایرانیان را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید اوقات خوشی را در شهر زیبای استانبول سپری کنید.

 

بهترین محله‌های استانبول برای خرید خانه

برای شناخت بهترین محله‌های استانبول برای خرید خانه معیارهای گوناگونی از جمله امکانات رفاهی، امکانات دانشگاهی، سطح بهداشت، سطح زندگی اجتماعی، خدمات شهرداری، حمل و نقل عمومی، دسترسی و امکانات تفریحی وجود دارد. بر این اساس در ادامه این مقاله به معرفی مناطقی که دارای این ویژگی‌ها هستند خواهیم پرداخت.

 

بهترین منطقه استانبول برای خرید خانه

با توجه به اندازه و تنوع شهر استانبول، انتخاب بهترین محله برای خرید خانه به عوامل متعددی از جمله بودجه، سبک زندگی، نیازهای شخصی و موقعیت مکانی بستگی دارد. با این حال، برخی از بهترین محله‌های استانبول برای خرید خانه عبارت‌اند از:

 

منطقه بشیکتاش استانبول

بشیکتاش Beşiktaş

این منطقه در نزدیکی دریای مرمره و بندر استانبول قرار دارد و به باغات، کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و فروشگاه‌های محلی متعدد مشهور است. قیمت خرید خانه در این منطقه از بالاترین قیمت‌ها در استانبول است که برای زندگی در این منطقه لازم است به این نکته توجه داشته باشید.

 

تکسیم استانبول

تکسیم Taksim

این منطقه در قلب شهر و در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد. با وجود این که این منطقه ترافیک سنگینی دارد، اما از لحاظ فرهنگی و تاریخی بسیار پررونق است و دسترسی آسانی به امکانات رفاهی دارد. قیمت خرید خانه در این منطقه در مقایسه با دو منطقه قبلی کمتر است.

 

اورتاکوی Ortakoy استانبول

اورتاکوی Ortakoy 

این منطقه در شمال شرقی استانبول و در حاشیه جنگل قرار دارد. این منطقه بسیار خوش آب و هوا است و میان شهروندان استانبول بسیار محبوب است. آثار فرهنگی و مناطق تفریحی بسیاری در این منطقه قرار دارند. این منطقه به خانه‌های لوکس، مناظر زیبا، مجاورت با دریا، فضاهای سبز و فرهنگ محلی غنی معروف است. قیمت خرید خانه در این منطقه متوسط رو به بالا است.

 

محله بی اوغلو استانبول

منطقه بی اوغلو Beyoğlu

بی اوغلو منطقه‌ای مسکونی در شهر استانبول است که در نزدیکی میدان تقسیم و برج گالاتا واقع شده است. این محله یکی از بهترین مناطق استانبول برای زندگی به شمار می‌رود و امکانات تفریحی بسیاری در اطراف این محله وجود دارد. این محله جزء شیک‌ترین محله‌های استانبول است و دسترسی فوق‌العاده‌ای به مراکز درمانی و بازارهای مختلف دارد.

 

منطقه بویوک چکمجه Büyükçekmece

منطقه بویوک چکمجه Büyükçekmece 

بیوک‌چکمجه یکی از مناطق بسیار محبوب برای خرید مسکن در استانبول است. این منطقه در ساحل خلیج کادیکوی واقع شده است و برای خانواده‌ها و افرادی که به دنبال زندگی در یک منطقه ساحلی، خلوت و آرام هستند، گزینه خوبی است.

قیمت خرید مسکن در این منطقه متوسط رو به بالا است. با این حال، امکانات خوبی مانند مراکز خرید، رستوران‌‌های بزرگ، کافه‌‌ها و باشگاه‌‌های ورزشی در این منطقه وجود دارد.

 

منطقه‌ کادیکوی Kadıköy

منطقه‌ کادیکوی Kadıköy

منطقه‌ی کادیکوی یکی از محبوب‌ترین مناطق مسکونی استانبول است که در بخش اروپایی شهر واقع شده است. با داشتن فضای سبز بسیار زیبا، دسترسی به امکانات رفاهی و خدمات عمومی، نزدیکی به سواحل و مراکز خرید، این منطقه برای خانواده‌ها و مجردان بسیار مناسب است.

 

منطقه‌ی ببک Bebek 

منطقه‌ ببک یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول برای زندگی ایرانیان است که در مجاورت با خلیج واقع شده است. این منطقه میان افراد مشهور به دلیل فضای زیبایی که ساحل برای این محله ایجاد کرده ، بسیار محبوب است. علی‌رغم طراحی منحصر به فرد و زیبایی این منطقه، ویلاها و خانه‌های این منطقه قیمت بالایی دارند و اکثراً نوساز هستند.

 

منطقه‌ی یعقوب‌ لو

منطقه‌ یعقوب لو یکی از مناطقی است که در آن هزینه‌ خرید ملک‌ نسبتاً پایین‌تر است. این منطقه جزء محله‌های تازه تأسیس استانبول محسوب می‌شود. این محله در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و دارای 1.5 کیلومتر خط ساحلی است.

 

بهترین مناطق استانبول برای سکونت

برای معرفی بهترین مناطق استانبول برای زندگی ایرانیان، در ادامه لیستی از بهترین مناطق استانبول برای سکونت آورده شده است:

  1. بشیکتاش
  2. ساری‌یر یا ساریر
  3. کادیکوی
  4. استانبول نو

 

بهترین محل برای زندگی در استانبول

باید توجه داشته باشید که استانبول بسیار گسترده است و بسیاری از مناطق این شهر به عنوان بهترین مناطق استانبول برای زندگی ایرانیان مناسب هستند اما در ادامه لیست کوتاهی از بهترین مناطق برای زندگی در استانبول را برای شما آماده کرده‌ایم:

  1. بچک شهیر
  2. نیشانتاشی
  3. بایرونی
  4. استنبولیویک
  5. بشیکتاش
  6. کادیکوی
  7. سارییه
  8. اورتاکوی
  9. تقسیم

 

محله های خوب استانبول برای اجاره

اگر قصد اجاره خانه در شهر زیبای استانبول را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه‌ اجاره خانه در این شهر، تا حدودی  بالاتر از سایر شهرهای ترکیه است اما به همان میزان پیدا کردن خانه مناسب شما در این شهر ساده‌تر است. در این بخش از مقاله، لیستی کوتاه از بهترین مناطق استانبول برای زندگی ایرانیان را برای شما تهیه کرده‌ایم تا بتوانید از میان آن‌ها گزینه مناسب خود را برای اجاره خانه انتخاب کنید.

  1. بایرونی
  2. بچک شهیر
  3. سیه کوی
  4. نیشانتاشی
  5. استنبولیویک
  6. بشیکتاش
  7. کادیکوی
  8. سارییه
  9. تقسیم
  10. اورتاکوی

 

محله‌های ایرانی نشین استانبول کجا است

استانبول شهری بسیار پویا و چندفرهنگی است و ایرانیان نیز از جمله اقوامی هستند که در این شهر زندگی می‌کنند. قبل‌تر به برخی از محله‌های ایرانیانی‌نشین استانبول اشاره شد. بهترین مناطق استانبول برای زندگی ایرانیان بایرونی، تقسیم، بشیکتاش، کادیکوی، سیه کوی، آتاکوی و سارییه است.

البته، باید توجه داشت ایرانیان در بسیاری دیگر از مناطق استانبول نیز زندگی می‌کنند و لیستی که ارائه شد تنها به تعدادی از این مناطق اشاره کرده است.

 

محله ایرانی‌ها در استانبول

همان‌طور که در این مقاله گفته شد، بسیاری از ایرانیان در استانبول در مناطق مختلفی سکونت دارند، اما محله ایرانی‌های استانبول به طور رسمی وجود ندارد. در واقع، ایرانیان در مناطق مختلفی از استانبول زندگی می‌کنند و هر کدام از این مناطق خصوصیات و مزایای مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال، بعضی از ایرانیان در مناطقی مانند بشیکتاش، تقسیم، سیه کوی، کادیکوی، بایرونی و سارییه زندگی می‌کنند. هر چند این مناطق به عنوان محله ایرانیان شناخته شده نیستند، اما به دلیل وجود جامعه ایرانیان در این مناطق، می‌توانند به عنوان محله‌های پرجمعیت ایرانیان در استانبول محسوب شوند.

 

سخن آخر

در این مقاله به بهترین مناطق استانبول برای زندگی ایرانیان پرداختیم تا شما قادر باشید با کسب شناخت بهتر از این مناطق براساس نیازهای خود بهترین تصمیم را برای زندگی خود بگیرید.