بهترین زمان مسافرت به قشم

جزیرهٔ قِشم، یکی از جزایر خلیج فارس است که به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیرهٔ ایران و خلیج‌فارس در استان هرمزگان قرار دارد. از نقاط دیدنی این جزیره جنگل‌های حرا، غارهای خربس، تنگه چاهکوه، دلفین‌های آبی، خلیج فارس، درهٔ ستاره‌ها، جزایر ناز، و غار نمکدان است.

این جزیره از شمال به شهر بندرعباس، مرکز بخش خمیر و قسمتی از شهرستان بندرلنگه، از شمال‌شرقی به جزیرهٔ هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب‌غربی به جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی محدود می‌گردد.

 

بهترین زمان سفر به قشم

زمستان و پاییز به طور کلی بهترین زمان‌ها برای مسافرت به قشم هستند. دمای ملایم و آب و هوای خوب می‌توانند تجربه سفر خوبی را به یادگار بذارد. در فصل‌های پربازدید، مانند تعطیلات و نوروز، ترافیک گردشگری زیاد است. انتخاب زمانی که کمترین تعداد گردشگر و توریست حاضر هستند، می‌تواند به شما کمک کند تا از سفر بیشتری لذت ببرید.

قشم با طبیعت بکر و کم‌نظیر، موقعیت‌های گردشگری و تفریحی بسیاری در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. جزیره قشم در تنگه هرمز مملو از جاذبه‌های گردشگری، تفریحات آبی، هوایی، آفرودی و… است. همچنین از مهمترین بنادر تجاری تشکیل شده که سالانه مسافران زیادی را برای خرید به سمت خود راهی می‌کند. بنابراین برای سفر به قشم نیازی به داشتن دلیل‌های بزرگ ندارید زیرا سواحل آن آنقدر تمیز و مناظر آن آنقدر دلربا هستند که حداقل یک بار  باید از آن‌ها دیدن کنید.

خوشبختانه مسیرهای رفتن به قشم محدود نیست و گزینه‌های مختلفی هم‌چون اتوبوس، قطار، هواپیما و ماشین شخصی پیش روی شماست تا به این جزیره برسید. در ادامه تمام روش‌های دسترسی به قشم را به طور کامل و دقیق توضیح داده‌ایم تا درباره انتخاب بهترین راه سفر به قشم بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

 

غذاهای محلی قشم

در هر جای قشم که احساس گرسنگی کردید جلوی اولین رستوران که اغلب سنتی هستند توقف کنید و سفارش یک غذای خوشمزه بدهید. به واسطه همسایگی با دریا، سفره قشمی ها مملو از آبزیان است. آنها از ماهی ها، صدف ها، خرچنگ ها و …. غذاهای بسیار لذیذی تهیه و حسابی نمک گیرتان می کنند. البته غذاهای دیگری نیز وجود دارد که از گوشت قرمز یا مرغ تهیه می شود. از جمله غذاهایی که می توانید در این دیار بچشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خورش قلیه‌ماهی و میگو معروف ترین غذای جنوب کشور و قشم است که از ماهی یا میگو و سبزیجات تهیه می شود و طعم تمبر هندی و تندی فلفل، آن را بسیار جذاب می کند.

عنکاس: این غذا ترکیبی از گوشت عنکاس یا ماهی مرکب است که آن را به صورت مربع های کوچک خرده کرده و با مقداری آب و خرما پخته اند. در رستوران ها این غذا با رب گوجه فرنگی و پیاز سرخ شده و فلفل طعم دار می شود و طعم بسیار لذیذی دارد.

 

 

بهترین روش سفر به قشم

سفر به قشم با ماشین شخصی

برنامه‌ریزی مسیر:

   – اولین گام برنامه‌ریزی سفر شماست. مسیر از شهر محل زندگی تا جزیره قشم را با دقت برنامه‌ریزی کنید.

   – از نقشه‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های GPS برای انتخاب مسیرهای کوتاهتر و دلپذیرتر استفاده کنید.

 

اقامت در مسیر:

   – برنامه‌ریزی اقامت در شهرها و مناطق مختلف مسیر می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد. انتخاب مکان‌های اقامت با امکانات اقتصادی مهم است.

 

استفاده از مواد غذایی ارزان:

   – قبل از شروع سفر، مواد غذایی ارزان و سالم را برای مصرف در مسیر خریداری کنید.

   – از رستوران‌ها و فروشگاه‌های محلی به جای مکان‌های گران قیمت استفاده کنید.

 

صرفه‌جویی در سوخت:

   – با محاسبه مسافت و مصرف سوخت خودرو، بهینه‌ترین سرعت رانندگی را انتخاب کنید.

   – از جایگاه‌های سوخت ارزان‌تر و با کیفیت استفاده کنید.

 

استفاده از کمپینگ:

   – در صورت تمایل، از امکانات کمپینگ در مسیر یا در نزدیکی جزیره قشم برای اقامت شبانه استفاده کنید. این گزینه هزینه‌های اقامت را کاهش می‌دهد.

 

توصیه مسافران:

   – در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مسافران نظرات دیگران را بررسی کنید. تجارب دیگران می‌تواند راهنمای مفیدی برای انتخاب مکان‌ها و خدمات ارزانتر باشد.

 

انجام سرویس خودرو:

   – قبل از سفر، مطمئن شوید که خودرو شما در شرایط عالی قرار دارد. سرویس دوره‌ای و چک‌اپ لازم را انجام دهید.

 

کیفیت سفر:

   – هر چند که در صرفه‌جویی مهم است، اما  کیفیت سفر نیز اهمیت دارد. به اندازه کافی وقت برای استراحت در مسیر در نظر بگیرید.

 

سفر به قشم با هواپیما

سفر هوایی به قشم یکی از محبوب ترین شیوه ها در راهنمای سفر به قشم شناخته می‌شود. چرا که با این روش در کمترین زمان ممکن به مقصد خواهید رسید و دیگر خبری از ترافیک و دردسرهای مسیر نیست. به‌ویژه اگر از بلیط لحظه آخری استفاده کرده باشید و کمترین هزینه را برای آن پرداخت کنید. همچنین خوب است بدانید سفر به قشم با هواپیما علاوه‌بر مزایای خود، معایبی را نیز شامل می‌شود که مهمترین آن هزینه است.

از فلایت گیت می توانید بلیط هواپیما تهران قشم را با بهترین قیمت نسبت به سایر سایت ها تهیه کنید.

 

سفر به قشم با اتوبوس

در راهنمای سفر به قشم، رفتن با قطار، ماشین شخصی و حتی اتوبوس تا حدود زیادی به هم شباهت دارد. زیرا شما می‌بایست در ابتدا به استان هرمزگان و شهر بندرعباس بیایید و با وسایل نقلیه موجود خود را به قشم برسانید.

 

سفر به قشم با قطار

بهترین روش سفر به قشم برای کسانی که دنبال امنیت و آرامش در سفر هستند، انتخاب قطار است. این روش در مقایسه با سفر  هوایی، سفر ارزان به قشم هم به حساب می‌آید.

 

بهترین روش  سفر به قشم چیست؟

سریع‌ترین راهی که می‌توانید برای سفر به قشم انتخاب کنید، بدون شک سفرهای هوایی هستند. سفر با هواپیما با اینکه ارزانترین راه سفر به قشم نیست اما دقت‌کردن به کلاس و تاریخ پرواز و شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند هزینه این سفر را کاهش دهد. سفر با هواپیما بهترین راه سفر به قشم برای افرادی است که می‌خواهند هر چه سریع‌تر به قشم برسند و محدودیتی از نظر بودجه ندارند.