بهترین زمان مسافرت به تایلند

مسافرت به تایلند

تایلند یک کشور زیبا و متنوع در جنوب شرقی آسیا است. این کشور با مردم دوستانه، فرهنگ پویا، طبیعت خیره‌کننده و معابر پر از رنگ و بو مشهور است. پایتخت تایلند بانکوک است که یک شهر پرجنب وجوش با برج‌های آسمان‌خراش مدرن، معابر پرتردد، معابد بزرگ و بازارهای جذاب است.

معابد مشهوری مانند معبد وات آرون، معبد وات پرا کئو و معبد وات فرا یا نیز وجود دارد که با معماری زیبا و تزئینات جزئیاتی توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند. تایلند همچنین با شهرهای ساحلی زیبا و جزایر دست نخورده‌ای مانند پوکت، کرابی، ساموی و کوه ساموئیت مشهور است. این مناطق با سواحل سفید و آبی آبشارها، غارها و فعالیت‌های غواصی و غواصی شناخته شده‌اند.فرهنگ تایلند نیز بسیار جذاب است.

مراسم بودایی، رقص تایلندی معروف به “مقصود” و موسیقی سنتی تایلندی با سازهایی مانند “رانات” و “پیبات” برخوردار از ارزش فرهنگی عالی هستند.

غذاهای تایلندی نیز در سرتاسر جهان شناخته شده‌اند. غذاهای تند و معطر تایلندی مانند توم یوم کونگ (سوپ تایلندی)، پد تای (خوراک ماهی) و پاد تای (نودلز تایلندی) از جمله غذاهای معروفی هستند که می‌توان در رستوران‌ها و غذاخوری‌های محلی تجربه کرد. در کل، تایلند با تنوع فرهنگی، طبیعت خیره‌کننده، آداب و رسوم جذاب و غذاهای لذیذ، مقصدی بسیار محبوب برای گردشگران در سراسر جهان است.

 

بهترین زمان سفر به تایلند 

زمان مسافرت به تایلند می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، از جمله هدف اصلی سفر شما، شرایط اقلیمی، و ترجیحات شخصی. به عنوان بهترین فصل‌ برای سفر به تایلند، نوامبر تا فوریه به شماره می‌روند. در این ماه‌ها، هوا دلپذیر است و باران کمتری در نواحی مختلف کشور  می بارد و همین امر باعث می شود که زمان بیشتری را برای  گشت و گذار در نواحی مختلف  بگذرانید.

 

 

اگر علاقه‌مند به شرکت در جشنواره‌ها و تجربه‌ی فرهنگ محلی هستید، مه و آوریل (ماه تایلندی سونگکران) بهترین زمان‌ها برای سفر به تایلند هستند. در این ماه‌ها، جشنواره آب برگزار می‌شود که یکی از بزرگترین جشنواره‌های آب جهان است.جشن آب بخشی از جشن‌های سال نو است که در کشورهای جنوب شرق آسیا همچون کامبوج، لائوس، میانمار و تایلند و هم چنین مردم دای در چین برگزار می‌شود. این جشن بخشی از جشن کامل سال نو خورشیدی در جنوب و جنوب شرق آسیا است. مردم کشورهای غربی، این جشن را «فستیوال آب» می‌نامند، زیرا مشاهده می‌کنند که افراد به عنوان بخشی از آیین تطهیر سازی استقبال از سال نو سونگکران، آب را به روی یکدیگر می‌ریزند یا می‌پاشند.

 

بهترین زمان برای سفر به پاتایا

بهترین زمان برای سفر به پاتایا بین نوامبر تا فوریه است، در این بازه از زمان آب و هوای پاتایا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است و باید گفت که پاتایا در دلپذیرترین شرایط آب و هوایی خود قرار دارد. این ماه نیز فصل توریستی این شهر محسوب می شود و اکثر سواحل و اماکن جذاب پاتایا پر از گردشگران خوش ذوق تور تایلند است.

بانکوک به عنوان مقصد ایده‌آل تعطیلات، یک مقصد تقریبا تمام طول سال است. هر فصل دارای جذابیت متمایزی است و شهر در تمام ماههای سال جذاب و چشم‌نواز است. با این حال، فصل پیک، بین نوامبر و مارس است که نرخ توریست بالا است. ماه‌های مارس، آوریل و مه داغ‌ترین ماه‌ها هستند.

بسیاری از سواحل تایلند جزو زیباترین و بهترین سواحل دنیا هستند. تفاوتی نمی‌کند که به دنبال آرامش باشید یا هیجان، این سواحل تمام خواسته‌های شما را برآورده می‌کنند. اکثر گردشگرانی که اولویت سفرشان دیدن مناظر زیبای دریا و ساحل و استفاده از تفریحات دریایی است تایلند را به عنوان یکی از اولین مقاصد سفر خود انتخاب می‌کنند، زیرا تماشای سواحل جادویی و سفید رنگ این کشور در کنار آب‌های فیروزه‌ای و شفاف، لذتی وصف‌ناپذیر دارد. این کشور خط ساحلی بسیار طولانی دارد و همین مسئله باعث شکل گرفتن جذاب‌ترین سواحل در تایلند شده است.

 

سواحل لیج مایا

لیج مایا در کو فی فی اغلب به عنوان یکی از زیباترین سواحل تایلند معرفی می شود. بسیاری از بازدید کنندگان پس از نمایش این جزیره زیبا در فیلم موفق The Beach، به این خلیج می ‌روند. در حالی که گردشگری قطعا اثر خود را بر جای می گذارد، نمی توان انکار کرد که این ساحل هنوز خیره کننده است. شن‌ های سفید و نرم خلیج با آب ‌های شفاف و درخشان، با پس ‌زمینه جنگلی متراکم که به جادوی بصری می‌افزاید، هر گردشگری را شگفت زده خواهد کرد.

 

شهر کرابی

اگر به دنبال ماجراجویی و هیجان هستید حتما در سفر خود به ساحل رایلی در شهر کرابی بروید و از آن جا که دسترسی این ساحل تنها و تنها از طریق قایق است ، می تواند بسیار جذاب و با هیجان باشد ، می توانید در آب های زلال این ساحل شنا کنید و همزمان از گرمای داغ آفتاب تایلند لذت ببرید ، چون این ساحل صخره ای است ، برای افرادی که به کوه نوردی و ارتفاع علاقمند هستند مکان مناسبی می باشد.

 

سواحل هوآ هین

هوآ هین یکی از سواحل تایلند است که دسترسی آن از بانکوک بسیار آسان است و از خوب ترین جاذبه های گردشگری تایلند به حساب می آید و گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات خود به این جا می آیند و تنها عیبی که دارد در این ساحل نمی توان به راحتی شنا کرد و البته بسیار مناسب خانواده ها می باشد و در این ساحل می توانید از تفریحات بسیار مهیج آبی استفاده کنید ، لازم به ذکر است که هوآهین حوضچه های آب گرمی دارد که کاملا سالم هستند و شهرت جهانی دارند که می توانید در آن ها آب تنی کنید و لذت ببرید ، علاقمندان به گلف نیز می توانند در زمین های بسیار با کیفیت و لوکس در این جا بازی کنند و از تعطیلات خودشان نهایت استفاده و لذت را ببرند.

 

سواحل سامویی

شما می توانید علاوه بر بانکوک به سواحل سامویی هم بروید و از این سواحل زیبا دیدن کنید و نیمی از تعطیلات خود را در آن جا بگذرانید چرا که از به راحتی با یک پرواز به آن جا می رسید ، این جا دقیقا محلی برای عکاسانی است که به دنبال شکار لحظه و مناظر زیبا هستند ، اگر شنا کردن را دوست دارید این جا بسیار عالی است برای این کار و همچنین برای کسانی که از آب می ترسند و یا شنا بلد نیستند در خود ساحل و خارج از آب هم تفریحاتی مهیا است ، خلاصه این ساحل پوشش دهنده تمامی سلیقه ها می باشد و پیشنهاد ما این است که امسال اگر راهی این شهر شدید از دیدن این ساحل غافل نشوید.